ایسنا نوشت: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: تاکنون هیچ زائری بدون روادید از مرز خارج نشده است.

سردار رضایی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ زائری بدون روادید از مرز خارج نشده است، اظهار کرد: تعداد اندکی از هموطنان که ویزا تهیه نکرده بودند در مبادی مرزی توسط عوامل مرزبانی همکاران انتظامی از خروجشان جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: مرزبانی در راستای شرح وظایف وماموریتهای محوله در کنترل و برقراری نظم و امنیت در مرزهای کشور در خصوص آمادگی و ایجاد تسهیلات خدمات‌دهی به عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) که در کنگره عظیم اربعین شرکت کرده‌اند از مدت‌ها قبل با برگزاری نشست‌های مشترک مرزی با مرزبانان عراق نسبت به رفع مشکلات و تسهیل هرچه بهتر خروج هموطنان برنامه‌ریزی و اقداماتی را انجام داده است.

رضایی گفت: تاکنون در جهت تسهیل و ارائه خدمات بهتر به زائران عتبات دو مرحله به‌ طور مشترک در صدرهیئتی با مرزبان کشورعراق از مجموعه‌های زیر بنایی وتاسیسات مرزی در مبادی سه‌گانه،در آن کشور بازدید شده که در همان محل‌ها نسبت به رفع مشکلات و ایجاد تسهیلات به عاشقان سالار شهیدان (ع) بحث و گفتگو و تصمیم‌گیری شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به حضور شبانه‌روزی مأموران مرزبانی در کنار همکاران انتظامی در ارائه خدمات به زائران در سه مبادی مرز شلمچه، چزابه و مهران و با تأکید مجدد به هموطنان در همراه داشتن ویزا در حین خروج از کشور، بیان داشت: الحمدالله با اقدامات و اطلاع‌رسانی گسترده و خوب رسانه‌ها، تمامی زائرانی که تاکنون به گذرهای مرزی مراجعه داشتند، همراه با ویزا بودند و تعداد اندکی که ویزا تهیه نکرده بودند از خروج آن‌ها توسط مرزبانی همکاران انتظامی جلوگیری به عمل آمد.

رضایی با اعلام خروج بیش از 130هزار زائر در روز پنجشنبه 5آذرماه از مرز مهران و بیش از 80 هزار نفر از دو مبادی مرزی شلمچه و چزابه گفت: با نزدیک شدن به اربعین و ازدحام زائران در مرز،جهت رفاه حال عموم و نظم‌بخشی به تردد از مبادی خروجی،با احداث سازه‌های فلزی نسبت به‌صف بندی جداگانه آقایان و بانوان اقدام گردیده است وطی درخواستی از مرزبان مقابل نیز در آن‌سوی مرز هم مدخل‌های صفوف بندی احداث‌شده است.

این مقام ارشد ناجا از برنامه‌های این فرماندهی در ایام برگشت زائران به سمت کشور خبرداد و عنوان داشت: این فرماندهی با تدوین دو طرح خروج و طرح برگشت زوار به کشور،تمامی برنامه‌های خدمات‌دهی وماموریتی خود را درایام اربعین به اجرا می‌گذارد.

سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانی در راستای اجرای طرح برگشت زوار به سمت کشوربنابه وظیفه قانونی با ایجاد گیت‌های نظارت در سه مرز رسمی، از هموطنان بازرسی به عمل می‌آورد و از اقلام ممنوعه همراه آنان به داخل کشور جلوگیری به عمل می‌آید و توصیه اکید می‌گردد که هموطنان عزیز از همراه داشتن اقلام ممنوعه در حین ورود به کشور جدا خودداری فرمایند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =