برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان مالی و قضایی کشور درباره موسسه ثامن الحجج که روزگاری در اصفهان به کار تورگردانی زیارتی مشغول بود و الان تبدیل به موسسه ای با ۵ هزار شعبه شده، اظهارنظرهای متضاد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اظهارنظرهای ضد و نقیض درباره یکی از موسسات مالی که این روزها به خاطر ندادن طلب سپرده گذارانش، بدل به نگرانی اقتصادی برخی از خانواده ها شده، زیاد به گوش می رسد.

در گزارشی که اخیرا سرویس مشکلات مردم درباره این موضوع منتشر کرد (اینجا) مخاطبان زیادی اظهارنظر کردند. برخی با مقصر دانستن بانک مرکزی و برخی با ایراد گرفتن به مسئولان نظارتی، این مشکل را متوجه نهادهای اقتصادی و قضایی کردند و البته بعضی از مخاطبان هم مردم را عامل اصلی مشکلاتی از این دست خواند. 

ولی نکته اینجاست که فعلا مشخص نیست سرنوشت این موسسه چه می شود.

برخی از اظهارات مسئولان درباره این موسسه در جدول زیر آمده است.

 

نام

سمت/عنوان

موضع

خلاصه اظهارات

سیف

رئیس کل بانک مرکزی

مخالف فعالیت

هم‌اکنون به غیر از دو موسسه هیچ مرکز مالی و اعتباری با اسامی ائمه معصومین وجود ندارد. موسسه «ثامن‌الحجج» مجوز ندارد.

حمید تهرانفر

معاون نظارتی بانک مرکزی

مخالف فعالیت

تعاونی اعتباری ثامن الحجج در حال حاضر تحت حسابرسی یک موسسه حسابرسی معتبر قرار دارد که نهایتا این گزارش حسابرسی می تواند به شفافیت و ارائه تصویر دقیق از وضعیت مالی این تعاونی کمک کند.

شاکرمی

دادستان عمومی و انقلاب کرج

منعی ندارد

خبر توقف موسسه مالی ثامن الحجج (ع) در استان البرز تکذیب می شود. موسسه فوق الذکر دراستان البرز دارای چهارشعبه فعال است و هرچهار شعبه اکنون مشغول به فعالیت هستند.

موسی الرضا ثروتی

نماینده مردم بجنورد،مانه و سملقان درمجلس

احتمال بروز مشکل

 

موسسه ثامن الحجج(ع) نیز درصورتی که هنوز موفق به اخذ مجوز نشده باشد در این باره فعالیت داشته باشد، بانک مرکزی باید پاسخگوی مشتریان این موسسه درصورت بروز هر نوع مشکلی باشد. بی توجهی بانک مرکزی به ادامه فعالیت موسسات‌مالی و اعتباری غیرمجاز سرنوشتی مشابه "موسسه میزان" را رقم خواهد زد.

محمد جواد کولیوند

نماینده مردم کرج،اشتهارد و آسارا

احتمال بروز مشکل

نمی خواهیم در فضای آینده موسسه ثامن الحجج (ع)اتفاقاتی که برای موسسه "میزان" و" پدیده "رخ داده را شاهد باشیم.درتلاش برای پیگیری اخذ مجوز برای موسسه مالی ثامن الحجج(ع) از روال عادی آن هستیم تا سپرده‌گذاران و کارمندان این موسسات درسراسر کشور متضرر نشوند. تدبیربانک مرکزی این است که موسسه مالی ثامن الحجج(ع) برای ممانعت از ایجاد دغدغه برای مردم تعطیل نشود.

 

 

 

۴۵۲۳۱

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    اگراین مطلب راسایت الف نوشته بودمینوشتم چراآقای توکلی فقط به خصوصی سازیها گیرمیدهد مقداری هم به این موسسات "دینیپولی" گیربدهید
  • بی نام DE ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    2 6
    ثروتی جان. به آقای سیف چه مربوطه؟ برو یقه اونهایی رو بگیر که به این تعاونی اعتباری اجازه تاسیس 5 هزار شعبه داده اند. اصلا باید روشن بشه که این پولها از طرف چه کسانی و از کدام منابع وارد این سیستم شده.
  • محمدصادق IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    1 0
    طرف رفت دکتر چشم پزشک، دکتر گفت باباجان موقع خوردن چای شیرین قاشق رو بردار وقتی شفافیت ، حقوق اطلاع رسانی ، گفتگو با مردم، پدیرش مسئولیت انجام نمیشه، از مسائل ساده هم بحران درمیاد. چه برسه به بازار غیرمتمرکز مالی اونی که با قدرت موسسه می زنه مسئولیت نمی پذیره، اونی که از سود مشترک داره برای مملکت پروژه می زنه به بالا فشار میاره، اونی که نظم جامعه رو در دست داره برای اینکه با تعطیلی، بحران علنی نشه، جمع کردن کار رو میندازه گردن باریک تر از موی تدبیر و امید. رسانه های سیاسی ساخته هم از هوا می قاپند که " مقصر خود بانک مرکزی است" و اصلا مجرم خود ... و اعدام باید گردد و خلاصه ته این رشته را باید کوتاه کرد
  • بی نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    14 0
    پولهامون رو بدین لطفا
  • بی نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    3 14
    طرف میره پولش رو میذاره در موسسه غیر مجاز, بعد از بانک مرکزی طلبکار میشه بارها اعلام شد که بانک مرکزی مسئولیتی بر عهده نمی گیره. کو گوش شنوا؟ موسسه غیر مجاز هر طور بخواد با پول مردم کار میکنه و هر ریسکی رو ممکنه مرتکب بشه. سپرده قانونی هم نزد بانک مرکزی نمیذاره و میتونه بی حد و حصر نقدینگی ایجاد کنه.
  • فريبرز IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    7 1
    شما همواره موضع بد در مفابل اين موسسه ميگيريد و صادق نيستيد. در جدول ستون موضع شما همگي دروغ است. جاي تاسف دارد ميدانم چاپ نميكنيد وليكن خودتان خجالت بكشيدع
  • بی نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    2 13
    اگر بانک مرکزی مجوز یدهد در صورت ورشکستگی این موسساتکه دلیلش عمدتآ ناشی از بی کفایتی .سو استفاده مدیران و......است بانک مرکزی از بیت المال باید خسارت را جبران کند.ایا این عدالت است که عده ای که برای 2 یا 3 درصد سود بیشتر پولشان را به اینها و امثال این موسسات میدهند و عده دیگری به پول باد اورده سپرده گذاران برسند مردم عادی که هیچ نقشی ندارند تاوان بدهند.ایا این انصاف است که سپرده گذاران توقع دارند.؟؟مگر این موسسات پولشان را به بانک مرکزی داده اند که الان توقع دارند.؟تازه بانک مرکزی بارها هشدار داده که این موسسات مجوز ندارند
  • بی نام EU ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    8 1
    چرا اطلاعات غلط می دهید؟ ٍامن الحجج هرگز تورگردان در اصفهان نبوده است.
  • امیر حسین IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    6 1
    سلام علیکم و امّا بعد؛ حتماً این سرنوشت تکرار نمی شود. امّا مساله و مشکل جای دیگری است. این را هنگامی درک کردم و به عمق برنامه ریزی آقایان بر ضد موسسه مذکور و بی توجه به امنیت روانی مردم و سپرده گزاران و هزاران مشکل دیگر، پی بردم که با تکذیبیه رسمی دادستان البرز، نمایندگان مجلس، دادستان کل کشور، مسؤلان بانک مرکزی و ... کذب بودن تعطیلی شعب چهارگانه و توقیف اموال موسسه مذکور برایم مسجل گردید. از شما می پرسم آیا از زمان انتشار آن شایعه عجیب تا اعلام مواضع و صدور تکذیبیه های صریح، ، حتی یک سایت، منبع و روزنامه ای را می شناسید که در کذب بودن آن شایعه مطلبی را منتشر کرده باشد؟
  • امیر حسین IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    4 0
    آیا منبعی را می شناسید که با استناد به شواهد عینی و نه القائات دیگران، در رد آن مطلبی را منتشر و کذب بودن آن مصاحبه کذایی را فریاد زده باشد؟؟؟ حاشا و کلا که عملکرد رسانه ها دلیل اصلی پخش شایعه بود. در آن ایّام، فضای مجازی به گونه ای توسط آقایان سازمان یافت که ذم و رد موسسه ثامن الحجج گویا مد روزی است که هر که در نفی این موسسه سخن نگوید و مطلبی منتشر نکند؛ دگر اندیش، امّل و از قافله عقب مانده است.
  • امیر حسین IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    4 1
    . اما فی الحال دوره آن شایعات به سر آمده و با بر ملا شدن اکاذیب، حقیقت روشن شده است. امّا در همه اینها انگیزه اصلی همانگونه که معاون نظارتی بانک مرکزی نیز عنوان کرده، دعوت مردم به آرامش است؛ آرامشی که پایه های آن نه بر توهمات و وعده و وعید و پاک کردن صورت مساله؛ که بر واقعیات استوار است.
  • امیر حسین IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    5 2
    واقعیاتی که از سوی عالیترین مراجع نظارتی کشور اعلام شده است تا به امنیت روانی مردم بیش از این لطمه وارد نشود. آیا تصورمی کنید چنانچه تخلف، اختلاس، پولشویی یا هزار اتهام دیگری که این روزها بین عوام الناس شایع گردیده است؛ اثبات می شد یا حتی احتمال اثبات آن در پرونده ای خاص می رفت و یا حداقل دلیل و مدرکی واهی می یافتند که آنرا علم سازند؛ تا کنون آنها ساکت می نشتند. آیا هم آنهایی که چنان قدرت مند بودند که شایعات را با حقیقت، جایگزین و مصاحبه ای دروغین در میان مردم منتشر کنند که یا ایها الناس دادستان کرج گفت که چهار شعبه موسسه مذکور در کرج تعطیل و اموال توقیف گردید و آب از آب تکان نخورد و هیچ صدایی از هیچ کس و هیچ جایی هم در نیاید که دروغ است و بهتان؛ آیا ساکت می نشتند
  • امیر حسین IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    4 0
    آیا این خود بهترین گواه در نبود مساله در موسسه مذکور و حسابرسی های آن نیست؟ پس چرا نمی اندیشید؟؟؟ نکته بعدی، احتمال بروز مشکل و یا مخالف فعالیت را شما چطور به اینگونه استنباط کردید در شگفتم. دوستان لطف کنند مثلا موضع نمایندگان را خود در سایت مجلس مطالعه و خود قضاوت کنند و تحت تأثیر القائات قرار نگیرند.
  • صفا IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    5 0
    سلام. ممنون از خبر تون ولي خط اول خبرتون اشتباهه. اول اينكه موسسه كارش تور زيارتي نبوده. 5000 شعبه هم نداره. لطفا دقت كنين و خبر اشتباه به مردم ندين
  • امير A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    7 0
    سلام جهت دريان سپرده هاي ثامن الحجج تكي بايد صبر كرد ؟أيا پول ما راميدهند يا خير؟إعلام زمان پرداخت ميتونه اثر رواني مثبت داشته باشه