تابش:مردم نشان دادند مطالبات‌شان را از طریق صندوق‌های رأی دنبال می‌کنند

ایسنا نوشت:یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت که مردم با حضور چشمگیر خود در انتخابات نشان دادند که خواستار تعامل مثبت با دنیا و تحقق مطالباتشان در عرصه‌های داخلی هستند.

محمدرضا تابش اظهار کرد: حضور چشمگیر مردم در انتخابات روز گذشته از چند منظر قابل تحلیل و ارزیابی است. یکی اینکه مردم علیرغم گلایه‌ها، توقعات و انتظاراتی که دارند هوشمندی خود را در این مقطع حساس نشان دادند و با مشارکت بالای خود اعلام کردند که پشتیبان این نظام مردم‌سالار هستند و تأمین مطالبات و خواسته‌هایشان را از طریق صندوق‌های رأی دنبال می کنند.

وی ضمن قدردانی از حضور چشمگیر و هوشمندانه مردم در انتخابات، افزود: این حضور لبیک به ندای مقام معظم رهبری بود که از مردم دعوت کرده بودند به طور وسیع در انتخابات مشارکت کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به تحولاتی که در سایه مدیریت رهبری معظم انقلاب و اهتمام دولت و تیم برجسته دیپلماسی در حل و فصل منازعه هسته‌ای با قدرت‌های خارجی تحت عنوان برجام رخ داد ایران توانست یکی از گره‌های کور موجود در عرصه سیاست خارجی که پیامد آن تحریم کشور بود را حل و فصل کند؛ حضور چشمگیر مردم در انتخابات در واقع تأییدکننده آن سیاست‌ها بود و مردم نشان دادند خواستار تعامل مثبت با دنیا و تحقق خواسته‌ها و مطالبات‌شان در عرصه داخلی هستند.

تابش با تأکید بر اینکه نگاه مجلس آینده به مطالبات مردم باید نگاه همه جانبه‌ای باشد، یادآور شد: مسلماً مسائل اقتصادی و معیشتی اولویت اول خواسته‌های مردم است اما باید دید چه چیزی باعث شده این مطالبات انباشته شود. یکی از این موارد رفع تحریم‌ها بوده که باید آن را در عرصه دیپلماسی حل و فصل کرد. مسأله دیگر سوءتدبیرهاست لذا باید در جهت تحول در مدیریت کشور هم گام‌ هایی برداریم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس، باز شدن فضای فرهنگی،‌ رفع تبعیض، مبارزه با فساد و رانت‌خواری و پرهیز از چند قطبی شدن جامعه را از دیگر خواسته‌ها و مطالبات مردم عنوان و خاطرنشان کرد: ما باید نگاه کلان‌نگر، همه‌جانبه و منصفانه‌ای به خواسته‌های مردم داشته باشیم و طیف وسیعی از این مطالبات را مدنظر قرار دهیم و به حل و فصل ریشه‌ای آن اهتمام کنیم.

وی تاکید کرد: مجلس آینده باید در عمل نشان دهد که پای اصلاح امور و تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم ایستاده است. در این صورت مجلس جدید در تعامل با دولت می‌تواند منشأ خیرات و برکات برای کشور باشد.

23220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 514251

برچسب‌ها