نسیم نوشت:

قیمت طلا در ماه ژانویه، بیشترین رشد ماهیانه در طی ۳ سال اخیر را پشت سر گذاشت.

به گزارش رویترز، قیمت طلا در ماه ژانویه، بیشترین رشد ماهیانه در طی 3 سال اخیر را پشت سر گذاشت.

به گفته تجار به دلیل نگرانی ها در مورد بی ثباتی در اروپا و به دلیل بالا بودن ارزش دلار، قیمت طلا ممکن است در کوتاه مدت همچنان بالا باقی بماند.

قیمت طلا در ماه ژانویه 8 درصد برابر با 95 دلار افزایش یافت که بیشترین افزایش از ژانویه 2012 تاکنون بود. این رشد به مدد تصمیم بانک مرکزی سوئیس در قطع ارتباط ارزش فرانک با یورو حاصل شد. بانک مرکزی اروپا نیز اعلام کرده که میلیاردها یورو نقدینگی به اقتصاد حوزه یورو تزریق خواهد کرد.

کارستن منکه، تحلیلگر موسسه جولیوس بائر با اشاره به افزایش قیمت قبلی طلا به دلیل بحران اوکراین و پیش بینی عوامل حمایتی بیشتر در سال جاری گفت: «ما چندین بار در طی 2 سال گذشته، این افزایش قیمت ناشی از احساس حاکم بر بازار را مشاهده کرده ایم.»

روز جمعه پس از آنکه وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه پایانی سال قبل، 2.6 درصد رشد داشته که نیمی از رشد 5 درصدی سه ماهی قبلی بود، قیمت طلا افزایش یافت و به 1284 دلار در هر اونس رسید.

گئورگ گرو، تحلیلگر بازار طلا گفت: «آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا اساسا هرگونه مقاومت در مقابل خرید طلا را از میان برداشت.»

هفته گذشته، قیمت طلا به بالاترین رقم در 5 ماه گذشته رسید، اما نگرانی ها از اینکه قیمت طلا بیش از حد گران شده و به بالای 1300 دلار رسیده، موجب شد که برخی سرمایه گذاران پول خود را نقد کنند.

به گفته تحلیلگران، پیش بینی ها از اینکه فدرال رزرو ممکن است امسال نرخ بهره را برای اولین بار در طی حدود یک دهه گذشته افزایش دهد، یک نگرانی بلند مدت در بازار طلا محسوب می شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =