ایسنا نوشت:

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور معوقات مالیاتی را 12 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و درباره بدهی‌های مالیاتی کی‌روش، باشگاه‌های فوتبال و معاون اول رییس جمهور سابق نیز سخن گفت.

علی عسکری امروز - یکشنبه - در نشست خبری گفت: امسال بخشی از مالیات‌های معوق را محقق کردیم و از این 12 هزار میلیارد تومان بدهی معوق بخشی قابل وصول و بخشی غیر قابل وصول است.

او گفت: این مالیات ها شامل شرکت های خصوصی، دولتی و سایر پایه های مالیاتی چون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر ارث و غیره می‌شود. اما بخش عمده آن شامل مالیات بر اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و خصوصی است. بخشی هم مربوط به مشاغلی است که بیشتر در گروه "الف" و "ب" هستند که به مشاغل بازرگانی و تولیدی برمی گردد. بخشی از این مشاغل مشخص و قابل پیگیری هستند که سراغ‌شان می رویم و مالیات را محقق می کنیم اما بخشی به افرادی بر می گردد که فوت کرده اند.

عسکری ادامه داد: بخش بزرگی مالیات معوق به افرادی برمی گردد که کارت بازرگانی را اختیار دارند اما آه در بساط ندارند و کارت را در اختیار دیگران قرار داده‌اند و حاضر نیستند بگویند کارت‌شان را به چه کسی داده‌اند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به بدهی 120 میلیارد تومانی ورزشکاران تاکید کرد که کی‌روش هم هنوز مالیات دستمزد چهار ساله خود را پرداخت نکرده است.

او با اشاره به مالیات ورزشکاران گفت: 120 میلیارد تومان بدهی ورزشکاران است و یکی از دغدغه‌های ما دریافت مالیات است که به وزرشکاران داخلی و خارجی مربوط می‌شود. بخشی از ورزشکاران خارجی از کشور خارج شده‌اند که می‌خواهیم آن را پیگیری کنیم اما بخشی از این بدهی‌ها را در واقع باشگاه‌ها تقبل کرده‌اند و در قرار‌داد‌ها با این ورزشکاران گفته‌اند که مالیات‌ها را می‌دهند اما هنوز مالیاتی پرداخت نشده است.
عسکری ادامه داد: ما به این موضوع به صورت جدی ورود و مالیات تمام ورزشکاران را شناسایی کرده‌ایم که شامل مربیان و کادر فنی باشگاه‌ها می‌شود و بالای 85 درصد از بدهی‌های مالیاتی مربوط به باشگاه‌های فوتبال است. 65 درصد از ورزشکاران و باشگاه‌هایی که بدهی مالیاتی دارند نیز شامل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال می‌شود.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین درباره‌ بدهی مالیاتی کی‌روش هم گفت: کی‌روش باید برای دستمزد خود مالیات پرداخت کند و امیدواریم قبل از پرداخت مالیات او، فدراسیون با کی‌روش خداحافظی نکند. فدراسیون اگر تعهد کرده، باید قبل از پرداخت مالیات با او خداحافظی نکند. البته این مربی هنوز هست و در حال انجام فعالیت است اما قرارداد چهار ساله او به سر آمده و سالی 10 میلیارد تومان درآمد اوست.

عسکری همچنین در پاسخ به سوالی درباره‌ بدهی مالیاتی رحیمی، معاون اول رییس جمهور سابق گفت: رحیمی مالیاتی به غیر از مالیات بر حقوق نداشته که این مبلغ دریافت شده و بدهی دیگری به نظام مالیاتی ندارد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پپپپ A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    12 1
    مالیات تو کشورما فقطازکارمندان کسرمیشه ازسایرین جرات ندارن مالیات بگیرند.
  • mehdi IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    8 1
    اینم کروش پاک فوتبال سالی 10 میلیلارد درامد بدون مالیات...و کروشی پور هم طرفدار پروپاقرص او