اقتصادنیوز نوشت: برخی از افراد به دلیل مهاجرت و برخی به دلیل تعویض ملک خود و برخی نیز به دلایل شخصی نیاز فوری به پول نقد دارند، از این رو خانه‌های خود را با قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت‌ منطقه برای فروش می‌گذارند.

برخی افراد به دلیل آنکه قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، همچنین بسیاری دیگر از افراد به دلیل آنکه برای خرید خانه‌ای جدید به پول احتیاج دارند، خانه‌های خود را با قیمت کمتر برای فروش می‌گذارند تا هر چه سریع‌تر به پول خود برسند، در این میان افرادی که قصد خرید خانه دارند به دنبال چنین خانه‌هایی می‌گردند تا زیر قیمت منطقه، خانه مورد نظر خود را خریداری کنند.

با جست‌وجو در میان آگهی‌های فروش منازل مسکونی و همچنین با مراجعه به بنگاه‌های معاملات ملکی، برخی از خانه‌ها دیده می‌شوند که قیمت‌شان در مقایسه با سایر خانه‌های مشابه کمی پایین‌تر است و معمولاً در آگهی آنها نوشته شده: «فروش فوری، خرید خانه زیر قیمت منطقه».

گاهی در میان خانه‌هایی که زیر قیمت منطقه به فروش می‌رسند، ملک‌های دیده می‌شود که حتی تا حدود متری یک میلیون تومان پایین‌تر از قیمت سایر خانه‌های آن محدوده آگهی می‌شوند که به گفته اکثر مشاوران املاک، حتی در شرایط حال که فروش هر خانه‌ای مدت زیادی طول می‌کشد، خانه‌هایی که حراج می‌شوند گاهی دو یا سه روزه به فروش می‌رسند.

در میان این آگهی‌ها واحدی 60متری و 15 سال ساخت با قیمت هر متر مربع 5.5 میلیون تومان در محله دولت وجود دارد که میانگین سایر ملک‌های با این ویژگی در همان محدوده حدود 6.5 میلیون تومان گزارش شده است، بنابراین این ملک با حدود یک میلیون تومان در هر متر مربع، ارزان‌تر از سایر ملک‌ها به فروش می‌رسد و دلیل آن عجله مالک برای فروختن ملکش است.

همچنین واحدی 13 سال ساخت و 52متری در تهرانسر با قیمت هر متر مربع 2.3 میلیون تومان آگهی شده، این در حالی است که میانگین قیمت واحدهایی با همان شرایط و در همان موقعیت مکانی، چیزی حدود 2.7 میلیون تومان است.

یکی دیگر از خانه‌هایی که زیرقیمت به فروش می‌رسد، مربوط به واحدی 58متری در محله نارمک است که این واحد نوساز با قیمت هر متر مربع 4.3 میلیون تومان آگهی شده و این در حالی است که سایر خانه‌های نوساز در نزدیکی آن به طور میانگین، با قیمت هر متر مربع 400 هزار تومان بالاتر به فروش می‌رسند.

همچنین واحدی 60متری و نوساز نیز در محله تهرانپارس با قیمت هر متر مربع سه میلیون تومان آگهی شده است، در حالی که سایر خانه‌های نوساز حوالی آن، به طور میانگین با قیمت هر متر مربع 3.6 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    17 6
    آخه بستگی داره که مثلا کجای یوسف آباد یا کجای سعادت آباد باشه. هر منطقه ای جای ارزون و گرون داره دیگه
  • بی نام A1 ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    11 3
    وحدت اسلامی ۳۵۰۰ اونوقت نیروی هوایی ۲۸۰۰ ؟؟؟ واقعا اطلاعات دقیق وواقعیه
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    6 4
    لطفاً آدرس محل خرید خانه های حراجی به خصوص تهرانپارس شصت متری را بفرمائید تا مراجعه داشته باشیم