مهر نوشت:

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مکاتبه با وزیر امورخارجه کشورمان برای احضار سفیر آلمان در پی اظهارات مداخله جویانه نایب رئیس مجلس این کشور خبر داد.

علاء الدین بروجردی عصر امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید الله دادی و شهدای حزب الله لبنان در مسجد امیرالمومنین (ع) تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات مداخله جویانه نایب رئیس مجلس آلمان در سفیر اخیرش به تهران اظهار داشت: وقتی چنین مواضع غیر منطقی استفاده می شود طبیعی است که مجلس موضع گیری کرده و وارد عمل می شود و اجازه چنین ناهنجاری سیاسی را نمی دهد.

وی افزود: من به دوستان گفتم که باید این هنجارشکنی را متوجه کسانی کرد که این کارها را انجام می دهند و من نیز به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی امروز نامه ای به آقای دکتر ظریف وزیر امورخارجه نوشتم و خواستم که حتما سفیر آلمان را احضار کرده و اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کنند.

بروجردی تاکید کرد: نباید شرایطی ایجاد شود که این اقدامات تکرار شود؛ البته هم سفارت ما در برلین پیش از سفر این هیات یادداشت رسمی داده بود و هم وزارت امورخارجه کشورمان؛ اما وقتی که با وجود همه این تذکرها، کار اشتباهی انجام می شود حتما باید برخورد جدی صورت بگیرد و مجلس نیز این کار را خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با اشاره به حادثه جنوب سوریه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران باشد.

بروجردی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره تاثیرگذاری نشست مخالفان دولت سوریه که امروز در مسکو برگزار شد، تصریح کرد: من فکر نمی کنم که تحول جدی صورت بگیرد؛ روسها اقدامی را انجام داده اند که بگویند ما به راه حل سیاسی معتقدیم و البته این نظر جمهوری اسلامی ایران نیز هست که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و باید با راه حل سیاسی سوری - سوری آن را حل کرد.

وی افزود: علت اینکه معتقدم اتفاق خاصی نمی افتد این است که سیاست آمریکا و هم پیمانانش اتخاذ راه حل سیاسی نیست.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =