۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

جنایت اسیدپاشی به دختران دراصفهان، یک اقدام غیرانسانی است که با هر انگیزه‌ای رخ داده‌باشد، باید به‌طورجدی مورد پیگرد قرارگرفته و ریشه‌های چنین اقداماتی درجامعه خشکانده شود. اگرچه هنوز به‌طور رسمی هیچ انگیزه‌ی مشخصی برای ارتکاب چنین جنایتی اعلام نشده‌است اما احتمالات گوناگونی برای آن متصور است:

اولین احتمال اینکه این جنایت با انگیزه‌ی شخصی ویا انتقام گیری انجام شده‌باشد. اگرچه باتوجه به تعددموارد و عدم ارتباط قربانیان حادثه با یکدیگر، چنین احتمالی نمی‌تواند دارای قوت باشد اما نمی‌توان آن را نادیده‌ نیزگرفت چراکه تاکنون وقایع مشابهی با انگیزه‌ی انتقام‌جویی روی داده‌است. البته اینکه فردی دارای مشکل روانی نیز مرتکب چنین جنایتی شده‌باشد، چندان دور از انتظار نیست.

احتمال دوم- که به‌طور ویژه همه‌ی رسانه‌های بیگانه آن را بزرگنمایی کرده‌اند-اینکه اقدامی با انگیزه‌ی امربه‌معروف ونهی ازمنکر ومبارزه با بدحجابی باشد.اگر چه مقامات انتظامی آنرا منتفی دانسته اند اما تلاش درجهت راستی‌آزمایی این ادعا نیز ضروری است.
واقعیت آن است که ساحت دین ازچنین اقدامات غیرانسانی وشرم‌آوری دوراست واگرکسانی با نگرشهای افراطی خود را عین «دین» ‌بپندارند و درمقام قضاوت واجرای حکم قرار می‌گیرند، قطعا ازآموزه‌های ناب دینی فاصله گرفته‌اند.
اما احتمال سومی که باتوجه به پیچیدگی‌های توطئه‌ی دشمنان انقلاب چندان هم دوراز ذهن نیست، سربازگیری دشمن از برخی افراد مرعوب برای ارتکاب جنایت و تلاش درجهت بهره‌برداری ازآن علیه اسلام وانقلاب است. موجی که دررسانه‌های بیگانه دراین زمینه به‌راه افتاده‌است این احتمال را بیش از هراحتمال دیگری تقویت می‌کند.
درشرایط حساس کنونی و ناامنی گسترده‌ای که درکشورهای پیرامونی ایران اسلامی درجریان است، تلاش برای ایجاد ناامنی درایران- که اکنون امن‌ترین کشور منطقه به‌شمار می‌آید- نمی‌تواند دور از ذهن و منطق باشد.
فارغ ازاحتمالات فوق، واقعیت آن است که این رویداد غیرانسانی که احساسات مردم ایران را درسراسر کشور جریحه‌دار کرده‌است، هیچ ارتباطی با اسلام، انقلاب وجمهوری اسلامی ندارد. ساحت مکتب الهی اسلام ازچنین اتهاماتی مبراست وتلاش دشمن برای ایجاد دستاویزی ازآن علیه جمهوری اسلامی، یک اقدام ازپیش شکست خورده‌است. مقامات جمهوری اسلامی، به‌ویژه مسئولان قضایی و انتظامی کشور نیز با جنایت‌آمیز دانستن این رویداد، برپیگیری جدی حادثه و شناسایی عوامل و مجازات آنها تاکید ورزیده‌اند.
انتظار می‌رود تلاش وجست‌وجو برای شناسایی عوامل این جنایت هولناک با سرعت ودقت بیشتری ادامه یابد و محاکمه ومجازات سریع آنها والبته اطلاع‌رسانی دقیق ازانگیزه‌های فرد یا افرادی که مرتکب این جنایت شده‌اند، برای جامعه پیام‌آور آرامش وامنیت خاطر باشد و برای جنایتکاران هشداری جدی تلقی گردد.
درشرایط کنونی، امنیت ایران اسلامی مهمترین ویژگی بارز کشورمان دراین منطقه‌ی پرآشوب است وپاسداری از امنیت ایران عزیز، وظیفه‌ی همه‌ی آحاد جامعه به‌شمار می‌رود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =