۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

هفته فرهنگی کره یا پروژه یانگوم با مضمون غذای کره‌ای از چهارم تا هفتم آبان به میزبانی سفارت جمهوری کره در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز ۳۰ مهر، سانس وونگ یبو سفیر کره جنوبی در جلسه مطبوعاتی هفته فرهنگی کشور متبوعش شرکت کرد. 

هفته فرهنگی کره، برنامه‌ای است که به همت سفارت این کشور و همکاری پونه ندایی، نویسنده و ناشر که به طور اختصاصی آثار کره‌ای را به فارسی منتشر می‌کند، برگزار خواهد شد. 

وونگ یبو درباره این هفته فرهنگی گفت: «مضمون اصلی این هفته غذا و موسیقی است. من باور دارم غذا بسیار آیتم مهمی برای ارتقای روابط دوستانه بین آدم‌ها و ملت‌هاست.» 

او افزود: «در فرهنگ کره‌ای وقتی غذایت را با کسی شریک می‌شوی یعنی او را به عنوان یکی از اعضای خانواده خود پذیرفته‌ای و دقیقا به همین خاطر است که من این مضمون را در هفته فرهنگی کره انتخاب کردم.» 

او هدف سفارت کره را از برگزاری این برنامه ارتقاء روابط فرهنگی و گسترش روابط دوستانه به روابط خانوادگی دانست و گفت که از این به بعد می‌توانیم اعضای یک خانواده باشیم. 

سفیر کره جنوبی در ایران این برنامه را در راستای سومین کنگره فرهنگی ایران و کره دانست. کنگره‌ای که سال ۲۰۱۲ در کره برگزار شد و دولت‌های ایران و کره طی آن تفاهم‌نامه‌ای برای انجام فعالیت‌های فرهنگی امضا کردند. 

در این هفته فرهنگی به گفته وونگ یبو، از یکی از معروف‌ترین گروه‌های موسیقی کره برای اجرای برنامه دعوت شده است. گروهی که اعضایش همه در دانشگاه سومیانگ کره که دانشگاهی کاملا زنانه است، درس خوانده‌اند و یکی از معتبرترین گروه‌های موسیقی در کشور کره جنوبی محسوب می‌شوند.

او همچنین با اشاره به این که اسم این هفته فرهنگی را پروژه یانگوم گذاشته‌اند گفت: «در کره موسسه آشپزی سلطنتی به نام یانگوم وجود دارد که در هنگام ساخت سریال «جواهری در قصر» درباره پخت غذاهای سریال هم نظارت می‌کرد. ما از آن موسسه دعوت کردیم که در این پروژه ما را یاری دهد و به همین خاطر اسم این پروژه را یانگوم گذاشتیم. 

او همچنین از چاپ ترجمه شاهنامه به زبان کره‌ای خبر داد و اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های فرهنگی و چاپ کتاب‌های ایرانی در کره رونق بیابد. 

سفیر کره جنوبی در ایران، با اشاره به اتفاقاتی که در بازی‌های آسیایی افتاد گفت که حق ایرانی‌ها در بازی‌های آسیایی چهارمی بود ولی رتبه پنجم هم خیلی بد نیست.

از جمله برنامه‌های این هفته رونمایی از کتاب «آشپزی کره‌ای با چاشنی شعر و شب شعر» است که ۴ آبان ساعت ۱۶:۳۰ در برج میلاد برگزار می‌شود. همچنین جشنواره فیلم غذای کره از ۴ تا ۷ آبان هر شب ساعت ۱۹ در برج میلاد به نمایش در می‌آید. 

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    65 2
    ببینم اونوقت اونجا هم میاید هفته فرهنگی نوروز یا چیزایی شبیه به این برگزار کنید اوناهم با فرهنگ ایرانی آشنا بشن؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      50 1
      کم کاری از سفارت و مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر است ایشان وظیفه اش تنها شناساندن فرهنگ کشور خودش است که بخوبی دارد اجرایش میکند در حالیکه دولتمردان ما گویا تنها کتمان و به پستو فرستادن فرهنگ ایران را وظیفه خود میدانند و اصلا ایرانی نیستند
    • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      14 1
      اونجا هم جشن نوروز برگزار شد و جومونگ مهمانش بود . خبرآنلاین هم خبرش را رفت .