تسنبم نوشت:

 آیت الله جاودان گفت: مجوز امر به معروف و تذکر لسانی ما قرآن است. اگر منکرات بزرگ اجتماعی انجام می‌شود. آگاه سازی کنید، این قدم اول است.

 گروه مردمی احیاگران امر به معروف و نهی از منکر با آیت الله جاودان ردیدار کردند و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت ایشان نشست صمیمی در مورد موضوع امر به معروف و نهی از منکر با آیت الله جاودان داشتند.

آیت الله جاودان با اشاره به فرمایش امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه در مورد امر به معروف گفت: امر به معروف در مقایسه با مجموعه کارهای خوب که در شمار آن‌ها هم جهاد، خمس، زکات، روزه، نماز... قرار دارد، افضل است. امر به معروف در مقایسه با این‌ها، در آسمان است و بقیه در زمین، مثل آب دهان است در مقابل دریا. با این تعبیری که امیرالمومنین(ع) فرمودند بزرگترین عبادت امر به معروف است. اگر می‌خواهید به درجات بالای ایمانی برسید لازم نیست کار خاصی انجام دهید، فقط امر به معروف کنید.

امر به معروف با این فرمایشی که امیرالمومنین(ع) فرموده‌اند شما را به درجات بالای ایمانی می‌رساند. وقتی ما این چنین جایگاهی را برای امر به معروف می‌شناسیم و می‌دانیم هر نمونه امر به معروف که انجام می‌دهیم مسلما رضایت حضرت صاحب(عج) پشت سر آن است. هر دانه به دانه امر به معروف که انجام می‌دهیم حتما رضایت حضرت وجود دارد اما نمی دانیم آن نمازی که می‌خوانیم یا روزه و سایر عباداتی که انجام می‌دهیم مورد رضایت ایشان است یا نه؟

وی افزود: اگر یک صبحی برای امر به معروف راه بیفتید وقتی برمی‌گردید از درون احساس سبک بالی و نشاط و شادمانی می‌کنید در حالی که وقتی نماز می‌خوانید این شادمانی را احساس نمی‌کنید پس معلوم می‌شود هنگام امر به معروف حضرت صاحب راضی‌اند و خیلی هم راضی چون جمعی از پیروان و دوستداران ایشان مشغول به کاری‌اند که ایشان دوست دارند. و این رضایت را ما در حال و نفس و روح خود می‌بینیم. مثلا کسی می‌رود سجده و 50 بار لااله الا انت می‌گوید، خیلی خوب است و خیلی کار ساز، آن هم مقبول است ولی امر به معروف کارسازتر است. و این که جرأت پیدا کنیم و امر به معروف کنیم این جرأت از ایمان سرچشمه می‌گیرد. در حدیثی آمده از مومنی که ایمان ندارد تعجب می‌کنم یعنی چه مومنی که ایمان ندارد؟ یعنی کسی که امر به معروف نمی‌کند.
امر به معروف در دل انسان ایمان می‌کارد.

آیت الله جاودان در ادامه تصریح کرد: امر به معروف در دل انسان ایمان می‌کارد و این کار خیلی سریع اتفاق می‌افتد و آن ذکر "لااله الا انت" این قدر به سرعت در دل انسان ایمان نمی کارد، نمازی که می‌خوانیم این قدر ایمان در دلم نمی‌کارد که امر به معروف آن را کاشته و رشد می‌دهد. شاید این راهی است که خدا برای شما امر به معروف کنندگان باز کرده در این راه از خدا و امام زمان کمک و استغاثه بخواهید که این توفیق را تا پایان عمر از شما نگیرد. همین که حضرت صاحب از ما راضی باشد کافی است زیرا ممکن است ما در زمان ظهور باشیم اما بهره‌ای نبرده باشیم و یک انسان معمولی باشیم در میان سایر انسا‌ن‌ها. در آن زمان می‌توانیم در زمان غیبت کاری کنیم که رضایت ایشان را به دست آورده باشیم که این برای ما کافی است حتی اگر زمان ظهور را درک نکنیم.

وی با اشاره به رضایت امام عصر از اولیای خدا گفت: ثمره یک عمر پاکدامنی اولیای بزرگ الهی یک لبخند امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است ولی شما می‌توانید هر روز لبخند رضایت حضرت را ببینید. این که می‌گویند مسئولین همراه نیستند، مشکلی نیست. می‌خواهند حمایت بکنند یا نکنند و یا حتی مانع ایجاد کنند. شما بکوشید جمعیتتان را افزایش دهید و لو یک نفر اضافه شود و حتی یک بار امر به معروف کند، این خیلی خوب است. از خداوند بخواهید که این توفیق را از شما نگیرد و بگویید خدایا ما کاری نکردیم و همه‌اش را تو کرده‌ای، و اگر جرأتی کردیم و خطری کردیم قوتش را تو داده‌ای و این مرحمت الهی را شکر کنید. اگر کسی بر اساس ایمانش بر سر این کار آمده باشد هیچ حادثه‌ای و هیچ شرایطی نمی‌تواند ایمان را از او بگیرد و بنابراین هیچ وقت کارش ترک نمی شود.

مجوز امر به معروف و تذکر لسانی ما قرآن است
آیت الله جاودان در ادامه با اشاره بر استمرار امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: هر مقدار که می‌توانید امر به معروف کنید مثلا اگر فقط یک روز وقت دارید آن روز را به امر به معروف اختصاص دهید. این کار به از خود گذشتگی نیاز دارد ولی آن چیزی که به دست می آورید آن قدر ارزشمند است که ارزش از خود گذشتگی و وقت گذاشتن را دارد. برای خودتان برکات امر به معروف را پیدا کنید. مجوز امر به معروف و تذکر لسانی ما قرآن است. اگر منکرات بزرگ اجتماعی انجام می‌شود. آگاه سازی کنید، این قدم اول است و یا یک جمعیتی درست کنید علیه آن منکری که در حال انجام است، بهم بخورد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    396 5
    امر به معروف و نهی از منکر اصولی دارد که باید به درستی تبیین شوند. اگر این کار بطور سلیقه ای انجام شود، آثار مخرب و جبران نا پذیری به همراه خواهد داشت.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      518 2
      چرا رشوه گیر های ادارات دولتی رو امر به معروف نمیکنید؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      8 1
      چرا مسببین اعتیاد و گدایی نوزادان و کودکان سر چهارراه ها رو امر به معروف نمی کنید؟
    • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      5 2
      حاج آقا فراموش نمودن که امر به معروف و نهی از منکر در کلام مولای متقیان حق مردم بر گردن حاکم است و با احتساب زمان و مکان 1400 سال اینک رسانه های آزاد و وسایل ارتباط جمعی وظیفه در نظر گرفتن حاکمان و گوش زد بهشان را دارد حاج آقا افتخار شیعه به اجتهاد و روزآمد بودن آنست ....
    • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      1 2
      خدایا تو میبخشی و اینجا به حکم تو میزنند سر از ما....
    • حمید IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      5 2
      میگم صحبتای ایشون چقد شبیه صحبتای تند رو های کشورای اطرافه . دیگه نگم اسم اون گروهو دیگه ؟
    • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      5 0
      در 8 سال گذشته جایگاه امر به معروف کجا بود که امروز همه نگران و مشتاق امر به معروف شده اند؟
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    334 6
    آمر به معروف خودش باید واجد شرایط باشد.قضیه منع خرما خوردن پیامبر اکرمص بچه بیمار خود،کاملا روشنگر است.
  • احسان IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    1 3
    فقط جایی از قران رو که خودتان دوست دارید ازش برداشت میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قسمت در دین اجباری نیست رو چرا تفسیر نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    بهتره مملکت رو به دست اهالی مسئولش بسپاریم و با این جور برخوردا و اظهار نظرها التهاب وارد جامعه نکنیم این جور تکالیف توی جامعه اسلامی تقسیم شده هستند. و ادای تکلیف خودسرانه غیر هرج و مرج و طالبانیسم چیزی دنبالش نیست. مگه نه اینکه قتلهای زنجیره ای سالهای گذشته حاصل همین تفکر و احساس وظیفه بود و الی الله ترجع الامور
  • بی نام GB ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    تندروي به هر شكلي محكوم به فنا است .داعش هم پرچمش منقش به ارم الله اكبر است و به قران استناد ميكنه.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    مردم رو از دین زده نکنین. اسم و چهره ی من که اعتقاد به حجاب دارم رو خراب نکنین با این کارا.خیابون جای عقده گشایی نیست حجاب یه چیز شخصیه. من به اراده ی خودم چادر رو انتخاب کردم مادرم مانتوییه و مثه بقیه خانوما موهاش هم پیداست از زیر روسری ولی من به خودم اجازه نمیدم بهش حرفی بزنم و اسمش رو بذارم امر به معروف . اگه راست میگین برای فسادهای مالی اینجوری یقه جر بدین امر به معروف که فقط درباره حجاب نیست. یک بار برای همیشه ریشه این تشکل ها حزب های مختلف رو بکنید و چنددستگی رو از بین ببرین.
    • بدون سانسور EU ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      کی گفته با امر به معروف و نهی از منکر مردم از دین زده میشن ؟ شما اگه تو هر کاری اصولشو رعایت کنی موفق میشی اگه امر به معروف رو یقه گرفتن و دعوا کردن بدونی آره زده میشن ولی اگه با زبان نرم و با موقعیت سنجی عالی تذکر بدی مطمئن باش هیچکس زده نمیشه خواهرم
    • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      97 3
      کسی نگفته امر به معروف چهره اسلام خراب میشه حرف اینه که آمر به معروف شرایط اینکار را داشته باشد و هدفش اصلاح جامعه باشد چند سال باید بگذرد تا شما بدانید راهی که رفتید اشتباه بوده؟
    • دلواپس A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      81 1
      آقایا خانوم "بدون سانسور" امر به معروف به شیوه ای که شما گفتین انجام بشه "شاید و ممکنه" که نتیجه بده و حداقل موجب زدگی مردم از دین نشه اما این رو من و شمای شهروند معمولی هم می تونیم انجام بدیم. مثلاً تقریباً یک ماه پیش پدرم با همسایه جدیدمون خیلی دوستانه صحبت کرد و ازش خواست که صدای مزیکش که موجب ناراحتی ما میشد کم کنه و اون هم پذیرفت. بحث اینجاست ، چرا برای اینکار اینهمه سر و صدا بپا شده؟ چه نیازی به ایجا دار و دسته و گروهک برای اینکار هست؟ همینها باعث شده که این قضیه بودار بنظر بیاد و حالت امر به معروفی که شما گفتین رو نداشته باشه
    • مجی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      1 1
      تو راست میگی
    • قاسم A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      1 8
      خانم بی نام 09:54:29 ،من این شیوه امر به معروف این دوستانو قبول ندارم اما به شما میگم، شما اصلا می دونید فلسفه حجاب چیه. کی گفته که حجاب یه چیز شخصیه؟؟ در بین اعمال بعضی شخصی و بعضی عمومی است. مثل نماز که شخصی است یعنی اگر نماز نخوانی ضررش را خودت میبینی.ولی اگر حجابو رعایت نکنی ضررش را هم خودت و هم جامعه میبیند. مثل سیگار کشیدن میماند درست است که سیگار را شما میکشید ولی ضررش را فرد غیر سیگاری هم میبیند.مثلا مکانهای مثل دانشگاه و بازار و خیابان و ... مگر شخصی است یا عمومی حتما عمومی پس باید در ان طبق قانون رفتار کرد. پیامبر ص:اگر بنده گناه را پنهانی انجام دهد جز به گنهکار زیان نمیرساند ولی اگر اشکارا انجامش دهد و کسی به او اعتراض نکند زیانش به همگان میرساند. خبرآنلاین تایید کن.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    167 6
    درست است که وظیفه قرانی است اما اگر مملکت اسلامی قانون دارد واجب است که قانونی عمل کرد وخلاف ان هم حرام است
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    143 3
    تذکر لسانی نه بگیر و ببند
  • فرح IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    112 1
    من تعجب ميكنم چرا اينچنين مقايسه اى كرده اند اب دهان تف در مقابل دريا نماز و روزه وجهاد .... را اينچنين مقايسه كرده اند معمولا مى گويند قطره در مقابل دريا
    • محمدرضا IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      1 1
      احسنت هزار تا لایک
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    69 4
    یکی از مشکلات زندگی شهری تبعیت از قانونه ...
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    87 3
    درزمانی که حکومت اسلامی وجود نداشت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان قوانین اجرایی مورد استفاده و مفید بوده اند. پس از تشکیل حکومت این دو مقوله به صورت حکومتی و با استفاده از ضوابط و قوانین صورت می گیرد. بازگشت به امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب سنتی گذر از حکومت و قانون است. مورد دیگر صلاحیت افراد آمر و ناهی است. که چه بسا مشکلات شخصیتی فراوانی در آنها وجود داشته باشد. " اگر برای امر به معروف راه بیفتید از درون احساس سبک بالی می‌کنید در حالی که وقتی نماز می‌خوانید این شادمانی را احساس نمی‌کنید" بهتر است به جای صرف هزینه توسط چنین افرادی بودجه به مراکز مشاوره و روانشاسان پرداخت شود تا با فراغ بال بیشتری کارشناسان به آموزش مردم در سطح شهر بپردازند.
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    100 3
    هرکسی از صبح تا شب به خودش امر به معروف کند و مزاحم دیگران نشود لطفا.برای اینکه بتوانید این کار را بکنید باید قرآن را به دقت بخوانید و در آن اندیشه کنید تا معروف را بیابید. مخصوصا آیه هایی که خداوند به حضرت رسول فرموده اند که خودم می دانم چه کسی را هدایت کنم و تو فقط آیات مرا برای آنها قرائت کن را به دقت بخوانید و آنها را از بر کنید. خدا خیرتان بدهد. یک کمی قران مطالعه کنید و به مردم گیر ندهید.
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    5 261
    احسنت ، در جامعه که مسلمان باشند اگر امر به معروف ونهی از منکر راکنار بگزارند ، بلا ها بر آنها نازل میشود. خبر منتشر کن لطفا. . مجوز امر به معروف و تذکر لسانی ما قرآن است. . امام حسین برای امر به معروف و نهی از منکر شهید شد.
    • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      150 4
      امام حسین ع برای مبارزه با بی عدالتی ، رشوه ، فساد حکومتی ، رانت بازی و قدرت طلبی عده ای قیام کردند و به شهادت رسیدند . امر به معروف و نهی از منکر انبیاء و اولیا و امامان را تا حد روسری و چند تار مو پایین آورده ایم و شرم نمی کنیم ؟ اسلام را ، دین راستی و معرفت و بزرگواری را تا این حد به زیر می کشید که کرور کرور مردمان این آیین آرامش و صلح را وارونه تعبیر می کنند کاش قدری می اندیشیدید ...
    • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      2 1
      شماها 8سال کجا بودید وچرا اختلاس کننده ها وجادوگرها رو امر به معروف نمی کنید مثل اینکه امر به معروف شما یه ربطی به نوع دولت داره هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    61 3
    امر به معروف و نهی از منکر را در همه امور با حفظ شرایط شرعی آن لازم است وقتی در کشوری اسلامی که حکومتی اسلامی حکمفرماست وارگان های رسمی و قانونی برای این امر وجود دارد کسانی که شرایط امر به معروف و نهی از منکر را ندارند و یا نمی توانند تشخیص دهند نباید دخالت کنند چه بسا مشکلاتی بوجود می آید که پیامدهای ناگواری در پی دارد .چند نمونه آن در کشور رخ داده و رسانه ای شده است
  • مهرداد A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    81 5
    قانون اساسی ما بر طبق قرآن است . کاش نه فقط در امر به معروف به قرآن مراجعه کنیم، بلکه در تمام امور به این کتاب آسمانی مراجعه کنیم .
    • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      0 3
      عجب به نظر شما در هیچ کدام از امور به قرآن مراجعه نکنیم بهتر است یا تا جایی که میتونیم به قرآن مراجع کنیم هر چند که تعداد این امور کم باشد؟ مثلا طبق قانون اساسی که حتما شما هم بهش اعتقاد دارین وقتی یکی دزدی کرد باید مجازات بشه اما بگیم چون فلان قانون اجرا نشد این قانون یعنی دزد هم مجازات نشه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    94 4
    به شرطی که در همه امور ملاک کلام خداوند باشد.. مثل عدالت، استقلال، آزادی......
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    90 2
    کاشکی برا مقابله و برخورد با دزدی و فساد و رانت بیکاری ،انتخاب مسول با کفایت و کاردان و باسواد ،و ...هم باتوجه به عدالتی که در قران اومده عمل میشد...چرا قران شده بازیچه دست یه عده و از قران هرچی به نفع خودشونه استخراج میکنن... مگه قران نگفته دزدی فساد و فاصله اجتماعی بده باعث از بین رفتن جامعه اسلامی میشه...مگه نگفتهوخیانت به مردموو سوء استفاده از اعتقادات و اعتماد مردم بده...
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    84 1
    مشکل من با کسایی مثل این آقا اینه که چرا در سایر امور مثل عدالت اجتماعی ،اقتصادی ،آموزشی ،بهداشتی و... که با زندگی روز مره مردم ارتباط داره با جدیت صحبت نمیکنند مگه ما تو کشورمون کم بی عدالتی داریم مگر مردم در ادارات و سازمان کم طعم تلخ بی عدالت رو میچشند
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    67 1
    تا مفسر چه كسي باشد و تفسيرش در راستاي منافع كدام طبقات جامعه باشد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    52 1
    «امر به معروف در مقایسه با مجموعه کارهای خوب که در شمار آن‌ها هم جهاد، خمس، زکات، روزه، نماز... قرار دارد، افضل است. امر به معروف در مقایسه با این‌ها، در آسمان است و بقیه در زمین، مثل آب دهان است در مقابل دریا.» یعنی چی این حرف؟ آیا بزرگ کردن یک امر و زمین زدن دیگری هم توی قرآن آمده است مگر موضوع امر به معروف و نهی منکر غیر از دعوت به این ها است این دیگه چه استدلالیه؟ این طور می گن که این طور می شه
    • بی نام EU ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      0 1
      عبارتي كه شما مطرح كرديد عين كلام حضرت امير تو نهج البلاغه است،استدلال نيست كه در موردش قضاوت كنيد...
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    34 3
    مالک یوم الدین بخشنده است
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    63 0
    چرا دروغگويان را نهي از منكر نمي كنيد؟
  • احد A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    23 8
    درکشوری که قانون اسلام و ولایت فقیه حاکم است دخالت سایر اقشار بی قانونی و حرکت برخلاف رای ونظر رهبری است مگر اینکه اینها خودرا فراتر ازقانون ورهبری بدانند وبرای خود اختیارات بالایی قایل شوند که در اخرهم بدلیل جلو افتادن ازرهبری باعث هرج ومرج در کشور وخسران دردنیا واخرت میشوند
  • بینام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    27 5
    بهترین راه برای انجام کاری راه قانونی ان است. عزیزانی که خود را شایسته قضاوت در مورد دیگران می پندارید. ای کسانی که فکر می کنید به راحتی باید در مورد دیگران تصمیم گیری کرد. برادر من اگه میخوای کاری بکنی لایحه بده مجلس قانون تصویب کن و دولت رئو مجبور به اجرا کنید. نمایندگان مردم در خانه ملت تصمیم خواهند گرفت
  • رسول FI ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    74 7
    ضمن احترام به ایشان خبرآنلاین لطفا در بکارگیری پیشوند "آیت الله" دقت کن. خود ایشان ادعا ندارند که درفقه و اصول مجتهد باشند. یعنی ایشان از هیچ فقیهی اجازه اجتهاد ندارند. به سایتشان مراجعه کنید. تخصص ایشان تاریخ اسلام است، همین. لطفا چاپ کن.
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    1 0
    ای پیامبر ما تو را به حق فرستادیم که مردم را به سعادت بهشت مژده دهی د از عذاب جهنم بترسانی و تو مسئول کافران که به جهنم رفتند نیستی. آیه 119 سوره بقره.کار دین به اجبار نیست آیه 256 سوره بقره. ای رسول بر تو هدایت خلق نیست، لیکن خدا هرکه را خواهد هدایت کند و شما هر انفاق و احسانی کنید درباره خویش کرده اید آیه 272 سوره بقره. اگر خدای تو می خواست اهل زمین همه یکسر ایمان می آوردند، تو کی توانی تا به اکراه همه را مومن و خداپرست گردانی آیه 99 سوره یونس. دیگه حرفی ندارم. خودتان می دانید. ولی معاد که از اصول دین است را فراموش نکنید. برای هرکاری باید جواب قانع کننده داشته باشید. در آن دنیا انصار و غیر انصار نیست.
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    3 1
    برای راه اندازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه من به خودم امر می کنم که فعالانه تر در مسائل حفظ محیط زیست شرکت کنم و خودم را از عصبانی شدن در برابر اندیشه مخالف نهی می کنم. شما خودتان را به چه موضوعی امر و از چه موضوعی نهی می کنید؟
  • شهاب IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    1 5
    وقتی حکومت، اسلامی است باید امر به معروف از طریق نهادهای حکومتی و یا به طور سیستماتیک انجام گیرد نه به صورت دلبخواه و سلیقه ای که ممکن است با دلبخواه یا سلیقه دیگران مخالف باشد. در حقیقت امر به معروف لسانی از طریق روز نامه ها و تریبونها و سایر رسانه ها تا حالا داشته انجام می شده است.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    4 2
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    7 0
    چرا اهیچ کس نبود جلوی امثال خاوری رو بگیره ؟ این موارد ظاهرا اشکالی نداره ، نه ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    2 0
    حجاب نبايد اجباري باشه. همين
  • بی نام US ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    2 0
    تو خبر انلاین بود که آشغال مرغ و تو سوسیس استفاده کردن چرا یه مقدار از دلواپسی وغیرت دینشونو تو اعتراض به این جور اتفاقات خرج نمی کنند
  • سید میر اعلم A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    3 1
    این حرفهاییکه ایشان می زنند اولا اول رضایت خداوند باید باشد بعد رضایت حضرت ولیعصر عج دوم اینکه بحثی بعنوان واجب عینی و واجب کفایی داریم که باید دید جمهوری اسلامی که 99 مردمش مسلمان هستند و تمامی رسانه ها از شبکه تصویری صوتی ونوشتاری آزادانه تبلیغ اسلامی می کنند ومراجع و منابر آزادانه نطق وارشاد می کنند آیا امر به معروف واجب کفایی نیست که ایشان مانند داعشیها می گوید حتی شده یک نفر به عضو خودتان اضافه کنید مسولین می خواهند توجه کنند یا نکنند شما کار خودتان را بکنید ؟ اینکه یعنی هنجار شکنی آنهم در کشوری اسلامی یعنی عدم توجه به حضور رهبر ی و نماینده مردم وقانون اساسی .نه رهبر ونه امام ره هیچکدام چنین فتوایی نداند که شما صادر میکنیدآنوقت عدول از قانون اسلامی لبخند به لبان امام زمان می آورد؟
  • افشار IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    0 8
    سلام دوستان اكر امر به معروف در كشور بيش تر از اينها اجرا ميشد الان وضيعت ايجور نبود.بنده حقير دستشان را ميبوسم
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    6 2
    خوارج هم تنها بااستناد به آیات قرآن مقابل علی ایستادند.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    1 0
    من نمیخواهم برم بهشت . اول کارمندان را امر به معروف کنید ولو به زور تا کار مردم با پول راه نیندازند.اینها که میبینم در ادارات چی میگذره خنده دار میشه که این کارها منظور امر به معروف نیست ...
  • سینا A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 1
    چند نکته: 1. امر به معروف یک واجب دینیه که در هیچ شرایطی نباید ترک بشه. 2. درسته که این واجب موارد زیادی رو در بر میگیره، اما کوته فکریه که ما تلاش دشمنان رو در جهت تخریب وضع ظاهری جامعه رو ببینیم و در مقابل بگیم که باید ریشه یابی کرد و... دشمن دست گذاشته رو این مورد، پس ما هم باید حواسمون جمع باشه، البته سایر موارد رو هم نباید فراموش کنیم. 3. دوستان فک میکنن فقط یه شیوه امر به معروف هست و اونم اینه که طرفو بزنی لت و پار کنی. 3. کسایی که با این لحن در مورد آقای جاودان صحبت کردن، معلومه که نمیدونن درباره کی حرف میزنن. ایشون از علمای بزرگ تهران و بلکه عالم اسلام هستن و شاگرد بزرگانی چون آیت الله حق شناس، علامه عسکری و آیت الله مجتهدی. دوستان بهتره قبل از موضع گیری جوانبشو بسنجن