ستاری: نتایج مهمی در اقتصاد دانش بنیان حاصل نشده/ شبکه هایپرمارکت هوایی راه اندازی می شود

ستاری در سفر به خراسان جنوبی تاکید کرد که فارغ التحصیلان استان باید مشکلات کم آبی و اشتغال را حل کنند و در این زمینه معاونت فن آوری هم کمک می کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریمعاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: با افزایش کمی پژوهشکده ها و آزمایشگاه ها، تأثیر چندانی در زمینه اقتصاد دانش‏بنیان شاهد نخواهیم بود، چرا که در حال حاضر پژوهشکده و آزمایشگاه به اندازه کافی در کشور وجود دارد اما زمان آن فرارسیده است تا میزان تأثیرگذاری این نهادها مورد ارزیابی قرار گیرد.

 سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: وقتی در رابطه با اقتصاد دانش‏بنیان صحبت می‏کنیم به صورت پایه‏ای به موضوعیت دانش می‏پردازیم و سوال هم این است که در حاشیه فعالیت‏های این اساتید و دانشجویان آیا جایگاه بخش خصوصی دیده شده‏است؟

او در سفر به استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند، در جمع اساتید، دانشگاهیان و نخبگان این استان گفت: ما در مقوله اقتصاد دانش‏بنیان موضوعی به‏عنوان بخش دولتی نمی‏شناسیم، در این زمینه تنها بخش خصوصی قابل شناسایی و حمایت است.
ستاری با بیان اینکه از ما نخواهید که تعداد پژوهشکده‏های استان را افزایش دهیم یا آزمایشگاه تازه‏ای بنا کنیم ادامه داد: با افزایش کمی این نهادها تأثیر چندانی در زمینه اقتصاد دانش‏بنیان شاهد نخواهیم بود چرا که در حال حاضر پژوهشکده و آزمایشگاه به اندازه کافی در کشور وجود دارد و وقت آن فرارسیده تا میزان تأثیرگذاری این اماکن مورد ارزیابی قرار گیرد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به لزوم بررسی عملکرد پژوهشکده‏ها و آزمایشگاه‏های ایجاد شده در کشور، توضیح داد: اگر با وجود این تعداد نهاد پژوهشی هنوز نتیجه قابل توجهی در بخش اقتصاد دانش بنیان در کشور حاصل نشده است باید دلیل را در روش عملکرد این نهادها بررسی کرد.


حل مشکلات استان

ستاری با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‏هایی حمایت می‏کند که در راستای رفع مشکلات استان گام بردارند، ادامه داد: مشکلات استان با افزایش کمی پژوهشکده‏ها و آزمایشگاه‏ها قابل حل نیست بلکه در راستای رفع مشکلات استان خود اهالی استان و نخبگان و دانشگاهیان آن باید تلاش کنند.

او بر استفاده از ظرفیت‏های فکری استان برای حل مشکلات استانی تأکید کرد و گفت: معاونت از دریچه‏های گوناگون اعلام آمادگی می‏کند تا ظرفیت‏های استانی را برای حل مشکلات استان و توسط استعدادها و کارآفرینان خود استان به‏کار گیرد.

او با اشاره به تعداد زیاد فارغ‏التحصیلان در استان خراسان جنوبی گفت: حالا همین فارغ‏التحصیلان هستند که باید مشکلات استان را در زمینه‏های کم‏آبی، اشتغال، گیاهان دارویی و انرژی‏های نو حل کنند. تمام این مشکلات در داخل خود استان قابل حل است.

او گفت: مسئولان استانی بررسی کنند که چگونه می‏توان نخبگان استانی را در استان نگه داشت. برای این منظور هم اگر کمکی از دست معاونت بر می‏آید به طور حتم همکاری خواهیم کرد.


تشکیل شبکه هایپرمارکت هوایی و هوانوردی

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توانمندسازی زنجیره تامین هوایی کشور در جهت درآمدزایی، شبکه هایپرمارکت هوایی و هوانوردی را راه اندازی می کند.

فاطمه سعیدی، مسئول تجاری سازی و توسعه شرکت های دانش بنیان ستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی با اعلام این خبرگفت: شبکه هایپرمارکت هوایی و هوانوردی جهت انسجام بخشی به فعالیت‎های زنجیره تامین صنعت هوایی و هوانوردی تشکیل می شود.

او مشارکت و روان سازی در فعالیت های زنجیره تامین را از جمله رسالت های این شبکه اعلام کرد و گفت: شبکه هایپرمارکت هوایی و هوانوردی در سال جاری با هدف فراهم کردن بستر لازم برای سهولت دسترسی به فعالیت‎های زنجیره تامین اعم از تامین مواد و قطعات، خدمات طراحی، ساخت، مونتاژ، تعمیر و نگهداری ناوگان هوایی و لجستیک و بازرگانی، به فعالان حوزه هوایی و هوانوردی تشکیل می‌شود.

به گفته مسئول تجاری سازی و توسعه شرکت های دانش بنیان ستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی توسعه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه تامین، ساخت و خدمات موردنظر در حوزه هوایی و هوانوردی از جمله اهداف این شبکه است.

او توانمندسازی زنجیره تامین هوایی کشور برای درآمدزایی را از جمله اهداف اصلی این شبکه برشمرد و گفت: معرفی توانمندی‎ها و سرمایه‎های خفته در سراسر زنجیره تامین موجود در کشور به فعالان صنعتی و کاربران بالقوه و بالفعل نیز از دیگر اهداف شکل گیری این شبکه است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوروزیان IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    1 1
    آقای ستاری لطفا شما عزیز کمتر صحبت کنید چون بگفته خودت هم عمل نمیکنید و من یکی از انهاهایی هستم که بگهته ات باور کردم و ای کاش باور نمیکردم و........