۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

ایسنا نوشت:

پس از آنکه باراک اوباما گفت که آمریکا هیچ طرحی برای مقابله با داعش ندارد و به تنهایی با این گروه تروریست مقابله نخواهد کرد، یک منبع آگاه در ناتو گفت که بعید است که این ائتلاف بخواهد مستقیماً با داعش مبارزه کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا علاوه بر مساله داعش گفته است که برای تنبیه روسیه به دلیل تحرکات نظامی در اوکراین تنها تحریم‌های مالی را در نظر خواهد گرفت. در عوض رهبران اتحادیه اروپا که امروز (شنبه) در بروکسل نشستی را برگزار کرده‌اند احتمالاً دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال می‌کنند.

یکی از منابع آگاه ناتو در گفت‌و‌گو با فارن پالسی گفت که تحریم‌های جدید امروز اعلام می‌شود.

در همین حال گفته می‌شود که دولت انگلیس قرار است پیشنهاد ممنوعیت دسترسی روسیه به "جامعه ارتباط از راه دور بین بانکی مالی در سراسر جهان" را مطرح کند.

این منبع آگاه همچنین با اشاره به سخنان اوباما درباره تشکیل ائتلافی برای مبارزه با داعش در سوریه گفت: خشونتی که در سوریه رخ داده است به وضوح به داعش اجازه داده تا پناهگاه امنی را برای خود ایجاد کند و ما برای اینکه بتوانیم آن‌ها را نابود کنیم باید استراتژی منطقه‌ای ایجاد کنیم.

این منبع همچنین سخنان اوباما در رابطه با این که هیچ اقدام نظامی فوری برای مقابله با روسیه که جبهه سومی در شرق اوکراین گشوده است، انجام نمی‌شود، تایید کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که بعید است ناتو به عنوان چتری برای اقدام هماهنگ علیه داعش در سوریه و عراق اقدام کند.

این مقام تاکید کرد که ناتو احتمالاً در آموزش و تجهیز نیروهای عراقی مشارکت خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که احتمالاً در واکنش به تحریکات نظامی جدید روسیه، ناتو واکنش خاصی نشان نخواهد داد و تنها احتمال دارد که در کشورها به صورت مستقل عمل کنند. در همین حال الکساندر ورشبو، معاون دبیر کل ناتو در مصاحبه با فارن پالسی گفت: ائتلاف ناتو اقدامی هماهنگ در خصوص اوکراین انجام نخواهد داد و تنها به ظرفیت‌سازی می‌پردازد و نه کمک امنیتی مستقیم. اما هر کشور می‌تواند به‌صورت مجزا اقداماتی انجام دهد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =