فارس نوشت:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ریالی از بودجه ۱۵۰۰ میلیاردی وزارت ارتباطات پرداخت نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه‌های زیرساخت اظهار داشت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه وزارت ارتباطات ۳۰ میلیارد تومان به صدا و سیما و ۸۰ میلیارد تومان به نهاد دیگری تعلق گرفت که در ۵ ماه سپری شده از سال ریالی از باقی مبلغ به وزارت ارتباطات تعلق نگرفته است.

وزیر ارتباطات گفت: البته این موضوع تنها مختص وزارت ارتباطات نیست بلکه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر نیز همین شرایط را دارند، زیرا در اوایل سال اغلب مبالغی که به خزانه واریز می‌شود، صرف پرداخت حقوق کارمندان دولت یا هزینه مواردی از جمله سیل و زمین‌لرزه شده است.

وی ادامه داد: طراحی شبکه ملی اطلاعات قرار بود در فروردین و اردیبهشت ماه به اتمام برسد که در این ماه انجام خواهد شد.

واعظی همچنین در خصوص اتفاق امروز مجلس مبنی بر عدم رای به ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی گفت: پیش از این نیز اعلام کرده بودیم که با توجه به اینکه شورای عالی فناوری اطلاعات دنیایی از کارهای هماهنگی با دستگاه‌های مختلف را بر عهده دارد، تا ارائه بسیاری خدمات الکترونیک را محقق کند، در نتیجه ضرورتی برای ادغام این دو شورا وجود ندارد.

وزیر ارتباطات گفت: در رابطه با شبکه ملی اطلاعات تصمیم‌های خوبی در هماهنگی و اجرا گرفته شده که ثمرات آن را به زودی خواهیم دید.

واعظی گفت: در یک سال اخیر تلاش کردیم که سرویس خوب و باکیفیت به مردم ارائه بدهیم، اما اکنون مردم از بخشی از خدماتی که به آنها می‌دهیم راضی نیستند، از نظر ما در کیفیت و سرعتی که به مردم ارائه می‌شود، کم‌فروشی می‌شود.

وی ادامه داد: باید برای برند خود نزد افکار عمومی زمینه‌سازی کنیم.

واعظی ادامه داد: در سال ۹۴ پروانه‌های مختلفی را صادر خواهیم کرد که شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند بدون محدودیت سرویس ارائه کنند.

واعظی همچنین از ارائه پروانه نسل ۳ در هفته جاری خبر داد و گفت: از این طرح با اپراتور‌ها با زبان سرویس صحبت می‌کنیم نه فناوری.

وی همچنین به افتتاح ۱۳ مسیر انتقال با تجهیزات داخلی، ۵ هزار کیلومتر فیبر نوری، ۱۵۰۰ کانال بین‌المللی و افزایش پهنای باند داخل از ۵۰۰ گیگابیت به ۱۲۱۰ گیگابیت در ثانیه در برنامه امروز اشاره کرد.

وزیر ارتباطات گفت: طبق برنامه پنجم باید در پایان برنامه باید در رتبه اول منطقه باشیم که اکنون در رتبه چهارده یا پانزدهم هستیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =