درفرهنگ ما از عالمان بی عمل و رطب خوردگانی که منع رطب می کنند همواره به بدی یاد شده. نمی دانم در فرهنگ های دیگر هم این معضل، معضل فراگیری بوده یا نه اما چیزی که مسلم است این که در سرزمین ما یکی از مهم ترین دلایلی که سخن درست و به حق در نفوس و عقول مردمان کارگر نمی شود همین فاصله علم و عمل است.

اگر در زمان های دور واعظان نیمچه حجب و حیایی داشتند و خلاف آن چه بر منبر می گفتند در خلوت آن کار دیگر می کردند و رندان طشت رسوایی آنان را از بام به زیر می افکندند امروز ناصحان و واعظان چشم در چشم شما می دوزند و در همان حال که دارند جیب شما را خالی می کنند از مهر و پاکدستی و نان حلال سخن می گویند. چه می توان گفت؟ شاعر رندی که به حال و روز خود وقوف داشت می گفت:

دو لب خواهم یکی در می پرستی

یکی در عذرخواهی های مستی

شاعر می دانست شرط ادب نیست با دهانی که به شراب آلوده است به درگاه حضرت حق تضرع و زاری کند، هم از این رو دهانی دیگر از حضرت باری طلب می کرد.

نمی خواهم درس ادبیات و معرفت بدهم، هرکس اندک آشنایی ای با فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته باشد این بدیهیات را می داند. این دانستگی ربطی به دانش و فهم ادبی و این حرف ها ندارد. فرهنگ با جان و جهان یک قوم درآمیخته است. یعنی یک مغازه دار محترم و یک راننده تاکسی زحمت کش و یک استاد دانشگاه فرهیخته، هر سه با این حرف ها انس و الفت دارند. ممکن است یکی از آن ها درک عمیق تری نسبت به این معارف داشته باشد اما جان هیچ کدام از آن ها با این معانی بیگانه نیست. خب، مشکل کجاست؟ مشکل این جاست که چه طور یک آقایی که هشت سال سکاندار قوه مجریه در این آب و خاک بوده با این حرف های به ظاهر بدیهی که با گوشت و پوست و خون مردم این سرزمین درآمیخته است، بیگانه است و حواسش نیست که آدمیزاد نمی تواند در حالی که متصف به یک صفت ناپسند است دیگران را نصیحت کند و منبر وعظ و اخلاق برود. اگر جریان را نمی دانید مجبورم توضیح بدهم که دفتر رئیس جمهور سابق به رئیس بانک مرکزی نامه نوشته و خواستار آن شده...نامه کوتاه است، بخوانید:

رییس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراماً، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات جنابعالی، به استحضار می‌رساند:

مدتی است توسط شماری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای و معدودی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی، ادعا و اتهامی مبنی بر قرار داشتن نام اطرافیان دکتر احمدی‌نژاد در فهرستی با استناد به «لیست محرمانه کمیته وصول مطالبات بانک مرکزی» مطرح و ارقامی در حد هزاران میلیارد تومان در این زمینه اعلام گردیده است؛ لکن تاکنون از سوی هیچ مرجع رسمی و ذیربط در این زمینه موضع‌گیری و اطلاع‌رسانی خاصی انجام نگرفته و همین عدم شفافیت بر شبهات و هم چنین سوء استفاده‌هایی در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور افزوده است.

این در حالی است که در مواردی، حتی از یکی از نمایندگان مطرح کننده این اتهام درخواست شده که «چنانچه در بیان اظهار نظر کذب خود مُصِر هستند نسبت به انتشار عمومی نام بانک یا بانک‌های پرداخت کننده و نیز تاریخ و مبلغ این وامهای کلان به تفکیک اسامی اطرافیان آقای احمدی نژاد اقدام نمایند» که متأسفانه این درخواست تاکنون بدون پاسخ مانده است.

با عنایت به آن چه ذکر شده و هم چنین سیستم مکانیزه و تخصصی نظارت‌های مالی در بانک مرکزی و با خواست و تأکید آقای دکتر احمدی‌نژاد و البته برای تنویر افکار عمومی، تقاضا دارد نسبت به اعلام انتشار رسمی و عمومی تمامی اطلاعات در خصوص هر نوع درخواست، مبلغ، تاریخ و بانک‌های مرتبط در پرداخت هر گونه تسهیلات به آقای دکتر احمدی‌نژاد و اطرافیان ایشان، دستور لازم صادر و اقدام مناسب معمول فرمایید.

دفتر رییس جمهور دوره نهم و دهم

ملاحظه فرمودید؟ هشت سال رقبای سیاسی خود را تهدید کردن که امروز و فردا لیست بدهکاران بانکی را منتشر می کنم و فضای مملکت را به سمت آشوب و بلبشو هدایت کردن و آن وقت چنین نامه ای نوشتن یعنی چه؟ در مناظره های انتخاباتی فقط و فقط از بیم رای نیاوردن، صدر و ذیل مملکت را به باد اتهام و ناسزا گرفتن، آن هم بدون هیچ سند و مدرکی و حالا قیافه آدم های مظلوم و اخلاقی را گرفتن یعنی چه؟ اگر همه چیز بر قرار و قاعده و سامان بود آقای احمدی نژاد امروز می بایست در دادگاه افکار عمومی پاسخگوی خیلی چیزها می بود. که اگر این گونه می شد حضرتش به جای نشستن درجای متهم امروز مدعی اخلاق و ادب و قانون گرایی نمی شد. اما چه می توان کرد که کارکرد جهان دون همواره وارونه بوده و ظاهرا حالا حالا هم وارونه خواهد ماند:

کارکرد جهان دون عجب است

همه سوگ است و نام او طرب است

آن که نادان ستور او به تک است

وان که دانا کمیت او عقب است 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 96
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    خداوندا ایران را از جنگ و خشکسالی و دروغ در امان بدار .
    • ت ح. A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      دروغ. واجب تره
    • بی نام A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      راست میگه بنده خدا آخه اطرافیان برای چی باید وام بگیرن وقتی رو خزانه نشسته بودن؟؟؟؟
    • وحید A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      اونایی که وعده ی بهبود وضع کشور در 100 روز را دادند. اونایی که وعده ی توزیع سبد کالا در سال جدید به ازای هر دو ماه یکبار را دادند. اونایی که وعده ی رسیدگی به دریاچه ی ارومیه را دادند...
    • بی نام A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      21 4
      .......نجات بده
    • بهروز IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      77 7
      كوروش ميفرمايد در مملكتي كه ابرها رد شوند بدون آنكه باران ببارد نشان ظلم در آن مملكت است ،خبرجان توجه كن حجاب نه ،ظلم
    • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      51 6
      شكر خدا هم خشكسالی داريم که ناسا پيش بيني كرده 30 سال طول ميكشه كه هر تمدني را نابود ميكنه هم دشمن به اندازه كافي داريم دروغ هم كه ......
    • قدیم الاحسان A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      27 6
      طرح این مسائل ونیز مسائلی ازاین دست ازیکسو نوعی بازی سیاسی ازطرف تیم احمدی نژادبرای زنده ماندن درفضای سیاسی کشور و ازدیگرسو گرفتن دست پیش برای نیفتادن از پس است. دوستان عنایت فرموده گرفتار این بازی کثیف نشوند...
  • بی نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    دفتر رییس جمهور دوره نهم و دهم :
    • مسعود IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      18 2
      خالی کننده خزانه در شب آخر جهت تاسیس دانشگاه ایرانیان...
  • بی نام A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    آب که سربالا بره ....
  • آرمین A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    خب بانک مرکزی اگر لیستی موجود هست را منتشر کنه تا ببینیم کدوم طرف راست میگن. شما هم این روزها بر اعصاب خودت بیشتر مسلط باش.
    • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      43 7
      انتشار اسامی از طرف بانک مرکزی مخالف قانون است.اگر احمدی نژادی ها راست می گویند به قوه قضاییه نامه بنویسد و از آنان در خواست کند که اسامی رو منتشر کنند.
    • میثم A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      21 5
      بانک مرکزی باید اسامی را اعلام کنه یا قوه قضاییه؟
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      7 20
      آخه چه گرايشيه كه بعضي از ماها داريم؟؟؟ چرا همش دوست داريم افشاگري بشه؟؟؟ چرا دعوت مي‌كنيم به آشوب، به اختلاف،‌به تفرقه؟؟؟ خب منتشر بشه كه چي بشه؟؟؟ هر كسي يه بلندگو بگيره دستش بگه اينا فاسدن كه مي شن همون رويه‌ي چند سال تلخ گذشته...
    • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      26 4
      سلام قاعدتا این درخواست رو این آقای محترم باید از قوه قضاییه بکنه نه از بانک مرکزی که قانونا نمی تونه چنین چیزی رو منتشر کنه
  • بی نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    54 96
    زنده باد
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    86 90
    توی تمام دوره ها و دولتها این وضعیته... این داستان ها تا ابد ادامه دارد...
    • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      از آب گل آلود ماهی نگیر یک مشکل مالی در دولت خاتمی پیدا نمی کنید اینا همش تو دولت پاکدستها رخ داده
    • بی نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      24 32
      ببخشید کرسنت تو دولت کی رخ داده میشه بگید؟
    • بدیع الزمان EU ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      16 5
      بی نام دوم...تو هم دیگه خیلی خوش خیالی و بی اطلاع هستی...آره همه چیز گل و بلبل بوده یک مرتبه شروع شده.....اگر نمیدونی بدون سیستم اداری ایران با دوره پهلوی تفاوت چندانی نداره....فساد اداری ایران سیستماتیک هست و عدم قوانین شفاف هم این مساله را تشدید کرده....به نحوی که الان در یک شواری شهر هم به دنبال اختلاس هستند....
    • بدیع الزمان EU ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      17 5
      بی نام دوم...تو هم دیگه خیلی خوش خیالی و بی اطلاع هستی...آره همه چیز گل و بلبل بوده یک مرتبه شروع شده.....اگر نمیدونی بدون سیستم اداری ایران با دوره پهلوی تفاوت چندانی نداره....فساد اداری ایران سیستماتیک هست و عدم قوانین شفاف هم این مساله را تشدید کرده....به نحوی که الان در یک شواری شهر هم به دنبال اختلاس هستند....
    • اسمال طلا IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      9 2
      آقای احمدی نژاد 8 سال وقت داشت که بجای بگم بگم پرونده کرسنت را به جریان بندازه. چرا بجای شعار دادن و واسلاما سردادن پرونده را به قوه قضاییه نفرستادن؟ هنوز هم دیر نشده. نمایندگان حامی ایشان که خواستار ممنوع التصویر و ممنوع البیان و ممنوع الملاقات و ممنوع الخروج آقای خاتمی شدن پرونده کرسنت را به جریان بندازن تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
    • محمدامین A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      17 3
      در مورد قرارداد کرسنت اگر یک جستحوی ساده در اینترنت بکنید متوجه میشوید که قرارداد کرسنت در دوره خاتمی منعقد شد ولی چندسال بعد با استدلال به‌صرفه‌نبودن آن و توصیف آن به «خیانت»، توسط محمدرضا رحیمی، رئیس وقت دیوان محاسبات کشور، لغو شد. احمدی‌نژاد سعی در احیای آن نمود که موفق به اینکار نشد. به گفته نوذری وزیر نفت دولت احمدی نژاد عدم استفاده از منابع این میدان گازی و بیهوده سوزانیدن آن در طول ۷ سال کشور را از درآمدی معادل ۳۱ میلیارد دلار محروم کرد که این مبلغ معادل دو سال یارانه کل جمعیت ایران است. علاوه بر آن با شکایت طرف اماراتی به دادگاه لاهه ایران بابت عدم اجرای قرارداد به 18 میلیارد دلار جریمه محکوم شد که اینها همه از مواهب بی کفایتی دولت مهرورز و بخصوص شخص معاون اول یعنی آقای رحیمی است.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    هر روز که میگذره بیشتر متوجه میشم چرا داریوش بزرگ گفت:خداوند این سرزمین را از دروغ بر حذر دارد. سرچشمه ی همه ی زشتیها و پلشتی هاست.حالا اگر کسی توانست دروغ های هشت سال سیاه را بشمارد.
    • بی نام IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      17 29
      دوست عزیز سند این حرف کجاست که داریوش گفته ؟؟؟ کدوم کتاب ؟؟؟‌ الکی جمله بی سند می سازید می زنید به نام کوروش و داریوش
  • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    یکی نیست بگه محمود تو خودت با اون همه ادعات نتونستی یه لیست 10 نفره منتشر کنی حالا از این گروه جدید همچو توقعی داری؟ حالا که میدونی اسلحه این بنده خداها خشاب نداره انا رجل میخوانی؟
  • بی نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    138 9
    قضیه دزده است که داد می زد دزد. شما خودت رو ناراحت نکن. مجله فوربس نام ایشان را در زمره ثروتمندان دنیا چاپ کرده. ایشان به جای آقای سیف باید از خودش در مقابل فوربس دفاع می کرد. خیال کرده ما جیگریم.
    • جیگرخوان IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      12 0
      البته منظور از "جیگر" در نوشته این دوست ارجمند، شخصیت دوست داشتنی برنامه های آقای کلاه قرمزی می باشد/ روابط عمومی جیگر
  • بی نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    34 67
    خوب بانک مرکزی لیست همه بدهکاران بانکی را منتشر کند تا ببینیم کی هستند. روحانی که به قول شما خوبه این کارو بکنه. اون وقت معلوم میشه چند نفر از باند احمدی نژاد هستند چند نفر از باند رفسنجانی و خاتمی شما با این پیشنهاد که مشکلی نداری؟ داری؟
    • مچ گیر IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      18 32
      احسنت . قضیه کرسنت در زمان خاتمی انجام شد ، در زمان اجمدی نژاد فسخ شد و به دادگاه لاهه رفت ، ودر زمان روحانی مجددآ به ضرر ایران شد بطوریکه باید 30 میلیارد دلار خسارت طرفداری از دار و دسته رفسنجانی را پرداخت کنیم.
  • بی نام CH ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    73 2
    کاش کسانی که احمدی نژاد به آنها اتهام زد از بانک مرکزی چنین درخواستی میکردند و بانک مرکزی هم آن را منتشر میکرد.
  • سینا IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    107 5
    بگم بگم
  • علي A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    31 5
    نسبتا خوب اومدي
  • محمدرضا A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    جناب احمدی نژاد! شما هم ایرانی بودن را له کردید هم اسلامی بودن را . حالا که نمیخواهند شما را محاکمه کنند، ان شالله وعده دیدار ملت چه آنها که گول شما را خوردند و چه آنها که زیر چرخهای قدرت شما لت و پار شدند به قیامت از شما ملتمسانه خواهش میکنم دست از سر مردم بردارید بگذارید با درد خودشان بمیرند.
  • علي A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    قضيه كردان وزير كشور رو يادتون بياد ...
  • حسین A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    97 3
    کار احمدی نژاد اشتباه بوده که بدون سند کسی را محکوم می کرده و جوابش را هم مردم در انتخابات پارسال دادند ولی واقعا اگه نزدیکان احمدی نژاد پول بیت المال را بالا کشیده اند خوب اسامی شون باید اعلام بشه من اصلا کاری به نامه احمدی نژاد ندارم اگه واقعا در دولت قبل دزدی شده باید برخورد بشه.بیت المال که خزانه آقایون نیست که هر کی هر چی بخواهد ببرد بعد به خاطر منافع سیاسی بیاییم بگیم دزدی کردند بدون هیچ سندی و برگشت یک ریال از این پولها.احمدی نژاد با همین اتهام زنی ها به قدرت رسید و حالا دارید به همین روش حذفش می کنید.این چه حکومتیه که هر دولت میاد می گه دولت قبل دزدی کرده بدون این که هیچ کسی پاسخ گو باشه مردم هم که هر روز بدبخت تر میشن و دم نمی زنند.
    • محمود IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      54 4
      د نمیشه گفت عزیزم خطر داره حسن
    • بهار مي ايد IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      7 0
      أحسنت أحسنت أحسنت
  • دوست قدیمی عباس اصفهانیان قم A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    72 11
    سید جان مثل همیشه عالی جانا سخن از زبان ما می گوئی.
  • تنها A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    حالا نه که دولت تدبیر وامید همش راست میگه
  • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    26 11
    با تمام وجود با نوشته جناب آقای موسوی موافقم اما به نظرم، این بندگان خدا هم حق دارند چنین نامه ای بنویسند، بانک مرکزی و دولت باید حتما نسبت به انتشار اسامی بدهکاران بزرگ بانکی و دریافت کنندگان وام های کلان شفاف سازی کنند تا هیچ شبهه ای در این زمینه باقی نمانده و گروه های سیاسی، یکدیگر را متهم نکنند.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    33 22
    چه ربطی داره میگه بگید دیگه اگه راست میگن خب منتشر کنن به بی اخلاقی احمدی ربط نداره
  • منتقد IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    پاینده باد مرد بزرگ ایران زمین محمود احمدی نژاد
    • بدیع الزمان EU ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      16 5
      ....آخه از اینهمه اختلاس و رانت که سبب فربه شدن افراد شد بی خبری؟....یک قلمش بهت بگم که 30 میلیارد پشت قباله فلان خانم معروف که عروس خانواده یک مرد سیاسی عجیب و غریب دولت قبل شده است .....داماد 34 ساله...یک فرد 34 ساله چگونه یک قلم بخشش اینجوره؟؟؟....از خدا بترس ..........
    • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      10 10
      به تعداد 8سال ضربدر 365 روز ضربدر 75میلیون ایرانی ضریدر 900 میلیارد دلار پول نفت ایران مساوی است با منفی به نظر شما
    • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      11 9
      کاش میشد بهت یک میلیون منفی می دادم. کمی عاقل بودن بد نیست.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    احمدی نژاد تقریبا اقتصاد ایران را داشت نابود میکرد۰۰۰۰ کارخانه ها ور شکسته و کارگران بیکار شدند۰۰۰ دلار سه برابر شد۰۰۰
    • سعید A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      22 5
      تقریبا داشت نابود می کرد ؟؟ یعنی چیزی هم مونده هنوز؟
  • حسین A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    شتر شواری که دولا دولا نداره ، احمدی نژاد راس میگه اگه دلیل دارید رو کنید ، الان که همه اسناددست شماس اون میگه هر کسی از نزدیکان بسم الله اگه گرفتن با مدارک روکنین . اون موقع که هی میگین بدون مدرک الان که خودش میگه مدرک ، خب اگه دارین بیارین
  • بی نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    43 87
    خب مرد مومن چرا فرافکنی می کنی؟ مگه حرف بدی زده؟ اگه موردی هست با سند و مدرک اعلام کنن دیگه. این که دیگه ترس نداره.
    • بی نام A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      13 5
      مث که مقاله رو درست نخوندی یه سه چهار بار دیگه با دقت بخون شاید یه چیزایی دستگیرت شد.
    • حسيني IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      21 2
      سند ميخاي برو وضع مالي رئيس ستاد انتخابات احمدي نژاد در مشهد كه بعدا شد فرماندار سبزوار واستاندار شهر كردرا ببين ، قبل از مسئوليت دستش از مال دنيا تهي بود حالا شده يك فردي با ميلياردها سرمايه، اين آقا راست راست راه مي رود وبا همين پول هاي باد آورده دنبال جمع كردن راي براي مجلس است ،خدايا بزرگي فقط زيبنده توست
    • رضا A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      22 2
      مورد روشنتر از اختلاس سه هزار میلیارد و چندمیلیارد بیمه و تامین اجتماعی و....میخواهین؟؟؟رو که نیست
  • محمد طاهري A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    14 0
    بايد بداند به همان حيلتي كه قومي را گرفتار نمود، گرفتار خواهد آمد... بايد بداند اين تازه اول راه است
  • مهدي ب ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    9 0
    كاش براي گفتن دروغ حكم زندان بزارن چه در زمان حال چه گذشته
  • حسن IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 17
    تخريب سياسي رئيس جمهوري سابق به شدت و با تهمت زني ناجوانمردانه و در ازاي بغضي به كلو مانده از احمدي نزاد آدامه دارد و خواهد داشت دليلش را بأيد از مدعيان حاكميت برسيد .... خدا همه ما را از مصائب روزكار و دنيا حفظ كند . اللهم عجل لوليك الفرج
  • بی نام US ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    11 0
    ما هر چه می کشیم از نبود عدالت است و حرف از عدالت. کاش کمتر از عدالت می گفتیم و بیشتر به عدالت پای بند بودیم. درستش این است که بگوییم، پای بند بودند، وگرنه ملت دست بسته ایران که نمی تواند به عدالت پای بند باشند، چون نه جایگاهی در قدرت سیاسی دارد و نه می تواند که داشته باشد.
  • بی نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    23 2
    يادتون بياد اون صد و خورده اي نفر كه رفتن نيويورك واسه اينكه ديگه دور آخر رو با ليموزين ها بزنن و صفا كنن ...همون موقع تو آذربايجان زلزله زده ها اسكان نداشتن ، از چنين دولت و آدمي بعيد نيست هيچكاري ...حتي دروغ
  • بی نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    8 1
    همیشه مرگ خوبه برای همسایه
  • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    3 18
    دوستان عزیز وقتی چیزی در مورد احمدی نژاد نمی دونید زیاد حرف نزنید این اخباری هم که صدا و سیما کرده تو مغزتون رو همین دلواپسان امروز از تریبون صدا و سیما گفتن مثل اینکه خبر ندارید در اواخر دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد بحران اقتصادی جهانی شروع شد و کشورهای بسیاری مثل یونان اسپانیا پرتغال آرژانتین و خیلی کشورهی دیگه ورشکشته شدن و در همین حال با تحریم های فلج کننده ای هم روبرو شدیم شما به جای رئیس جمهور بودید چکار می کردید وقتی از داخل هم صدا و سیمای میلی داشت شما رو تخریب می کرد
  • صابر IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    7 2
    هر چی شماها بگید مردم گوش میکنند ما صبر میکنیم تا همین مردم روزی به حقیقت دست پیدا کنند و خودشون با دستشون عزلتان کنمد
  • سیدمحمد A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    6 10
    بابا خوبه بنده خدا گفته اعلام کنید و اونوقت هزارتا چیز بهش گفتین اگه میگفت اعلام نکنید پس چی میگفتید؟تاریخ مملکت ما ثابت کرده اخرای دور دوم هر رئیس جمهور مردم ازش خسته میشن ،با هر جناحی که میخواد باشه،بعد نسبت به رئیس جمهور قبل حسرت میخورن که قبلیه خیلی بهتر بود ،الان هم تازه اولشه مهم از سال ه‍فتم هست که چی میشه؟
  • مهدی A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    6 10
    احمدی نژاد هر چی بود گذشت و هنوز زوده کاملا در باره اش قضاوت کرد. ولی کلا بی کفایتی و سوء مدیریت برخی مدیران کنونی رو هم نباید با مدیریت قبل لاپوشانی کرد .اگر سیل بیاد یا زلزله یا ......یا خورشید از مغرب طلوع کنه میگن سوء مدیریت احمدی نژاد باعث شده
  • بی نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 3
    سید دمت جیز .
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    3 4
    برادر من شما به اعصابت مسلط باش، اگه کسی وام گرفته لیست رو منتشر کنن و قضیه معلوم میشه دیگه این همه آسمون و ریسمون بافتن نمیخواد که آی مردم ببینید بی اخلاقی های احمدی نژاد رو.... احمدی نژاد جواب بی اخلاقی هاش رو تو انتخابات از مردم گرفت. حالا میمونه قوه قضاییه که باید برخورد کنه. دفتر رئیس جمهور سابق هم خواسته که همه چی روشن بشه و لیست رو منتشر کنن این که چیز بدی نیست.
  • بی نام A1 ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    10 1
    چه احمدي نژاد،چه روحاني،ما رفاه ميخواهيم كه فعلا وعده اي بيش نيست
  • یک ایرانی A1 ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    5 22
    اگه من میتونستم این سید را ، همین عبدالجواد را گیر بیارم ، کاری باهاش میکردم که دیگر خود را علامه دهر ندانسته و کمی هم صداقت در افاضاتش داشته باشه ، ... آخه یکی نسیت به این یارو بگه ... چرا در مورد مسئولین دولت تدبیر و امید اظهارنظر نمیکنی که چه بلائی در عرض این مدت سر دین ، مردم و اقتصاد آورده اند ، نه که یه چیزیت میشه.
  • بی نام US ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 17
    موسوی شما میدانیدتقوی کیلوچنداست؟
  • بی نام A1 ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    5 1
    جناب عدالت خواه جهان و مدير کل دنياي پر از عدل و داد احمدي چرا به مجله اي که نوشته ايشان يکي از مقامات ثروتمند ايرانه اعتراض نميکنه نکنه اين مجله درست گفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    11 2
    ای کاش کت احمدی نژاد رو با اون لیستی که توی جیب بغلش بود به مزایده میذاشتن
  • بنده خدا IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    16 6
    هشت سال جنگ با صدام به مراتب خسارت کمتری داشت تا هشت سال دولت ایشان
  • میثم IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    3 5
    چقدر بهت بر خورده تحملت را ببر بالا. جواب منطقی بده
  • امیر IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    6 8
    حرف بدی نزده که اینجور فشار به شما اومده. راست میگید شما مثل اونا دروغ نمیگید لیست منتشر کنید خودشون هم که اجازه دادن منع اخلاقی و قانونی هم نداره یدفعه وزیر علوم حرف از 3000 بورسیه غیر قانونی میزنه یدفعه حرف از وامهای کلان دریافتی اطراف رئیس جمهور میزنید یک برگ سند هم تا به حال به مردم ارائه نکردید درخواست مناظرشون را هم که قبول نکردید آخه هدفتون چیه؟ چی میخواید بگید؟ اتهام بی سند زدن که هنر نمیخواد اگه آدم با سواد دارید بیارید در مورد سقوط 50 درصدی بورستون توضیح بده...
  • بی نام US ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    13 3
    سید جان این مطلبت اینقدر عالی و پخته و همچین قوام دار بود که تو رو بخاطر اون مهملات خام و پرت و عوام راجع به قلیان، در قلوب خودمان عفو کردیم.. :
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    9 3
    اولاً كه رييس بانك مركزي قاضي نيست كه بتونه چنين دستوري بده. بايد نامه رو به قوه قضاييه مينوشت. ثانياً احمدي نژاد و شركا نيازي به وام گرفتن نداشتن. هر وقت صلاح ميديدن دست ميكردن توي خزانه بانكها و هر چقدر ميخواستند بر ميداشتن. چند بار شبانه همينكارو كردن. ثالثاً امثال رحيمي و بابك زنجاني چي محسوب ميشن؟ رابعاً بهتره به جاي نامه نگاري يه گزارش مختصر بده اين ٨٠٠ ميليارد دلار رو چيكار كرده؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    4 21
    خوب اگه مرد هستید منتشر کنید دیگه. به محبوب ترین رئیس جمهور ایران افترا بستید حالا مرد باشید مدرک رو کنید
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    15 2
    احمدی نژاد خوب می دونه بانک مرکزی اجازه انتشار چنین لیسنی را نداره برای همین هم به بانک مرکزی نامه می نویسه. اگه قدر یک سر سوزن صداقت داشت باید نامه رو خطاب به قوه قضائیه می نوشت. ننوشت چون می دونست نتیجش چیه. هنوز خیلی مونده جامعه ما احمدی نژاد رو بشناسه.
  • الف A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    7 1
    "یک خانواده محترم" این فیلم و ببینین تا بفهمین تو این مملکت چه خبره..و چرا؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    19 3
    فساد اقتصادی در سطح وسیع آن در دولت آقای رفسنجانی شروع شد و شاید دلیل آن عدم مدیریت درست و نا اهلی برخی مدیران بود ف در آن دوران به طور وسیعی کشور در حال باز سازی ، سازندگی و زمینه سازی برای پیشرفت بود که با توجه به کم تجربه بودن سیاستگذاران تا حدی احتمال آن میرفت و میتوانست تجربه بزرگی برای آینده باشد ، ولی در دولت آقای احمدی نژاد به طرز اعجاب آوری در همه زمینه ها فسادهای کلان بود که اصلا دلیل آن نمی تواند موارد بالا باشد و واقعا جز جاه طلبی و خود خواهی بعضی از اطرافیان رییس جمهور و حتی جناب ایشان دلیل دیگری نداشت. قطعا همین دو دولت در سطح وسیع فساد اقتصادی داشته اند و فقط یکی از آنها توجیه و جبران ناپذیر است، لطفا از نظام و دولت اعتدال دفاع کنیم.
  • بی نام EU ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    26 27
    قطعا دوره بعدی احمدی نژاد رئیس جمهوره یا یکی از پایداری.چون مردم میخوان یکی بیاد جلوی آیت الله رفسنجانی بایسته.
    • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      19 9
      شما نمیخواد از اروپا زبون مردم ایران بشی.
  • بی نام RO ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    23 42
    80 دصد مردم ایران خواهان بازگشت احمدی نژاد هستند
    • الیمی A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      30 10
      خخخخخ این هم از اون آمارهای احمدی نژادی بود.....
    • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      4 7
      بچه کجای ایرانی عمو؟
    • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      23 9
      شما که تو ایران نیستی لطف کن از طرف مردم نظر نده.
    • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      16 37
      طی 3 سال باقی مونده اون 20 درصد هم خواهان میشن. محبوب ترین فرد ایرانه.مطمن باشین
    • میلاد A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      6 6
      این دوتا حالت داره : یا شما معنی 80درصدو نمیدونی یا معنی مردمو
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    8 1
    ما تواین مملکت بیگانه هستیم نمدانیم کی راست ویادروغ میگه اون ک تازه میاد قدیمیه رامیکوبه قدیمهم باکی نداره این وسط ماهستیم باید گوش بفرمان اونا باشیم ک کی موقع رای هس بریم درضمن اینا تا ابد همین هستن وبدتر م میشه
  • شیرمردی RU ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    7 11
    چند سال دیگه باد صبر کرد تا یکی مثل احمدی نژاد بیاد که خرابکای آقایون رو رو کنه ، اما چه فایده دوباره دور گرفتن و هر چه خرابی می کنن می ندازن گردن احمدی نژاد بیچاره حداقل حسنش شجاعت داشت برادران ، سر مردم رو با پنبه نمی برید .
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 1
    چرااین همه ترسیده اید اگه وامی گرفته انداعلام کنید واقعا برای دولت تدبیر وامید متاسفم تاکی این دولت می خواهدبه مردم دروغ بگویدبازهم تاکید می کنم اگه لیستی هست منتشرکنیدوقضاوت رابه عهده ی مردم بگذارید اگرچه همه چیز واضح است اماعده ای سرخودرازیربرف کرده اند
  • شیعه A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    7 14
    حاضرم شرط ببندم 4 سال دیگه این موقع همین حرفا رو روی متغیر بعدی میفرمای.
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    2 1
    خوب الان که احمدی نژاد میگه اعلان کنید . بگن دیگه پرده پوشی تا کی . 1 سال تو بانک ملی پول دارم دنبال یه وام 10 میلیونیم هر روز امروز فردا میکنه من کارمندو اونوقت یکی اشتهاش 1 میلیارد که هیچ چندین میلیارده . خدا بده والاه . خدا برا کسی بد نمیخام ما .نظر وام 10 میلیون تومانیم به ما مرحمت کن.ایشا الله
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    9 6
    زنده باد محمود احمدی نژاد
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 3
    برای کسانی که هنوز در آرزوی حکومت مدل قاجاری احمدی نژادی هستند : روایتی هست که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نميشود ، انشاالله مردم ایران و بخصوص نهادهای نظارتی مثل شورای نگهبان مصداق این روایت باشند و به احمدی نژاد و امثال او مجال دوباره برای ویران کردن زیر ساختهای کشور و تخریب وجه بین الملل ایران را نخواهند داد.انشاالله
  • م IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    امیر کبیر روحت شاد امروز جایت بسی خالیست تا به این اوضاع قمر در عقرب سرسامان بدهی هر چند بعید می دانستم شورای محترم نگهبان شما را تایید صلاحیت کند