۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵

یک قاضی فدرال شکایت کوئنتین تارانتینو از وبسایت گاوکر به خاطر نقض قانون کپی رایت و انتشار فیلمنامه «هشت نفرت‌انگیز» نوشته او را وارد ندانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هرچند قاضی جان اف. والتر شکایت تارانتینو را قابل طرح ندانست، اما به او اجازه داد تا اول مه یک دادخواست دیگر ارائه کند.

حکم صادر شده در روز سه‌شنبه به آن معناست که وکلای کارگردان آمریکایی نتوانست شواهد کافی برای اثبات نقض مستقیم قانون کپی رایت توسط وبسایت گاوکر به دادگاه ارائه بدهند.

والتر گفت: «خواهان در هیچ جای این بندها یا جای دیگر در شکایت خود برای اثبات نقض مستقیم قانون کپی رایت دلیل نیاورده است. بلکه صرفا اعتقاد دارد در مواردی این اتفاق افتاده است.»

ژانویه پیش گاوکر مطلبی را با عنوان «این فیلمنامه لورفته «هشت نفرت‌انگیز» نوشته کوئنتین تارانتینو است» منتشر کرد که این مطلب از یک وبسایت دیگر لینک شده بود. مطلب لینک‌شده شامل فیلمنامه 146 صفحه‌ای «هشت نفرت‌انگیز» بود.

تارانتینو همان زمان به وبسایت ددلاین گفت: «خیلی، خیلی افسرده‌ام‌. فیلمنامه‌ای را تمام کرده بودم، نسخه اول آن را و قرار بود زمستان بعد آن را کارگردانی کنم، یعنی یک سال دیگر. فیلمنامه را به شش نفر دادم و ظاهرا الان فیلمنامه لو رفته است.»

او افزود «هشت نفرت‌انگیز» پروژه بعدی‌اش نخواهد بود و او روی یک فیلمنامه دیگر کار می‌کند که ایده‌اش را هم از الان در ذهن دارد.

گاوکر 10 مارس گفت شکایت تارانتینو باید رد شود، چرا که او این وبسایت را به نقض مستقیم قانون کپی رایت متهم نکرده است.

هرچند تارانتینو گفته بود پس از لو رفتن فیلمنامه «هشت نفرت‌انگیز» دیگر تمایلی به کارگردانی آن ندارد، اما ظاهرا در تصمیم خود تجدید نظر کرده است.

او شنبه در جلسه فیلمنامه‌خوانی «هشت نفرت‌انگیز» در ایس هتل لس آنجلس گفت روی نسخه دوم فیلمنامه کار می‌کند و نسخه سومی هم در راه است.

داستان فیلمنامه تارانتینو از جایی آغاز می‌شود که بوران یک دلیجان را از مسیرش منحرف می‌کند و درباره یک گروه بی‌رحم و بی‌اعتماد به هم شامل دو جایزه‌بگیر رقیب، یک سرباز خائن و یک زندانی زن است که وسط ناکجاآباد از یک بار سر درمی‌آورند.

ورایتی / 22 آوریل / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =