روزنامه کیهان در سر مقاله خود به دلیل عدم انصراف بسیاری از مردم از دریافت یارانه اشاره کرد و نوشت:

 انتظار می‌رفت که طیف وسیعی از مردم از دریافت یارانه  اعلام انصراف کنند و توضیح علمی و منطقی آقای دکتر روحانی را بپذیرند  اما، علی‌رغم آنهمه اصرار رئیس‌جمهور محترم و حجم انبوه تبلیغات یاد شده، برخی از گزارش‌ها حکایت از آن دارند که نزدیک به 70 میلیون نفر از جمعیت هفتاد و چند میلیونی کشورمان برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کرده‌اند. 

سوال این است که چرا مردم- آنان که می‌توانستند و باید انصراف می‌دادند- اصرار و تاکید دولت و مخصوصا رئیس‌جمهور محترم را نادیده گرفته و توضیحات ایشان درباره ضرورت انصراف را باور نکرده‌اند؟! ... پاسخ این پرسش را فقط می‌توان در کاهش چشمگیر اعتماد مردم به دولت و رئیس‌جمهور محترم جستجو کرد!


...آقای دکتر روحانی علی‌رغم توصیه‌های منطقی و مستند دلسوزان، شماری از اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را در حلقه یاران خود به کار گرفت...اگر باور داشته باشیم که سبد رأی دکتر روحانی با آراء کسانی پر شده بود که شعارها و تبلیغات انتخاباتی ایشان را در تأکید بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی و حرکت در جهت خواسته‌ها و نیازهای مردم باور کرده و پذیرفته بودند بدون کمترین تردید به این نتیجه می‌رسیم که وقتی همین مردم، برخی از اقدامات مجموعه دولت - و نه الزاما آقای دکتر‌روحانی - را برخلاف آنچه انتظار داشتند می‌بینند، به طور طبیعی و منطقی در اعتماد قبلی خود به رئیس‌جمهور محترم دچار تردید می‌شوند و در حیرت آمیخته به ملامت فرو می‌روند که چرا دکتر روحانی رأی خود را از مردم مومن و متعهد می‌گیرد ولی زمام امور را در برخی از مراکز حساس مرتبط با منافع مردم به دست کسانی می‌سپارد که بارها نشان‌ داده‌اند کمترین توجهی به مردم ندارند! و مخصوصا به وعده‌های داده شده پایبند نیستند. آیا این تناقض نمی‌تواند کاهش اعتماد مردم به دولت و رئیس‌جمهور محترم را در پی داشته باشد ؟! بدیهی است که می‌تواند و داشت!

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 173
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    18 0
    مردم میگن ما نگیریم جمع میشه توجیب از ما بهترون میره
  • عليار IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    19 2
    چيزي كه باعث شده مردم يارانه بگيرند كابينه ي زحمت كش اقاي دكتر نيست بلكه تورم بالاي 50 درصد است كه از زمان رياست جمهوري رفيق جنابعالي به ايشون ارث رسيده و مردم را ناچار به دريافت يارانه كرده
  • رضا IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    4 3
    تحلیلی کذب وانهم به معنای واقعی کلمه هست. روحانی متشکریم.
  • بی نام IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    17 1
    کیهان فقط از آب گل آلود ماهی میگیرد وبلوا به پا کن است .
  • ع IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    8 1
    باسلام اصلا به اون دلیل شمانیست اون فقط گفته خودشما است دلیل اصلی عدم انصراف دزدیهای هشت سال اخیر ازپول کشوراست
  • x A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    12 2
    دلیل اصلی این است که اکثریت مردم ایران در 8 سال دوره احمدی نژاد و همراهانشان با حمایت امثال کیهان و البته صدا و سیما اکنون احساس بی نیازی به یارانه نمی کنند و خود را مستحق دریافت آن می دانند. کسی نمی تواند فراموش کند دولت عدالت محور چه گونه در مدت کمتر از چند ماه با اوضایی کع بر سر نرخ ارز و طلا به بار آورد و تورم چند ده درصدی چگونه کار را به جایی کشاند که مردم حتی کالاهای غیر ضروری خود را نیز ذخیره می کردند. آن کسانی که شما از عوامل فتنه و یا حامیان فتنه یاد می کنید حداقل از نظر مردم ایران کسانی بودند که برای جلوگیری از رسیدن اوضاع مملکت به اینجایی که هستیم تلاش می کردند.
  • بي نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    28 1
    عوامل روزنامه كيهان هم دستشون براي مردم رو شده...بسه ... خجالت بكشيد...
  • توران IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    18 1
    واقعا خنده دار بود در ضمن من انصراف داده ام ولي نه به خاطر حرف اقاي روحاني بلكه به خاطر بي تدبيري و بي فكري دولت احمدي نژاد در پول نقد دادن به مردم كه بوجود اورنده يك فاجعه فرهنگي و اقتصادي براي يك ملت است
  • بی نام A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    36 2
    کیهان خحالت بکش با این تحلیلات
  • منير A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    14 1
    اين جور کشفيات و پژوهش های بزرگ فقط در مجلات علمی معتبر چاپ ميشه، چه خوب که ما هم يکی داريم
  • ناشناس A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    12 14
    من خودم از رايي كه دادم پشيمانم.
  • آنالیزور IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    16 3
    من که انصراف ندادم تا حالا راستیتش این موضوعی که کیهان میگه اصن به ذهنم یه لحظه هم خطور نکرده بود؛ بقیه رو نمیدونم
  • بی نام A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    14 2
    چه ربطی دارد
  • رضایی IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    11 1
    وای وای وای تا به کجا آباد؟؟؟
  • فرهاد A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    18 0
    من هميشه از مقالات كيهان استفاده معكوس ميكنم پيشنهاد ميشود شما هم آزمايش كنيد نتيجه خوبي به همراه دارد
  • بی نام IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    18 4
    این روزنامه همه چیز را به فتنه ی 88 ربط می دهد.
  • علی IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    17 0
    به نظرمن یه راه بی نظیر که دولت می تونست تعداد انصرافی ها رو بیشتر و بیشتر افزایش بده این بوده که از روزنامه کیهان بخواد اعلام کنه مردم انصراف ندننننن باور کنین بیشتر از نصف ملت انصراف می دادن
  • سید ماجد A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    14 2
    لطفا آدرس غلط ندهید علت آن فقر وبدبختی است که باصطلاح پاک ترین دولت وهمکارانش سر این ملت آوردند
  • بی نام IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    10 1
    بابا بی خیال
  • رحیم A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    10 1
    الان من حیرتم آمیختا به ملامت یعنی؟ چی میزنن خداییش اینا؟
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    17 0
    پس دليل دريافت يارانه در زمان احمدي نژاد چي بود؟ اون موقع هم از لج عوامل فتنه مردم ثبت نام كردن؟؟ يا فكر كردن با وجود اين همه بي قانوني و اختلاس، يك مو از خرس كندن هم غنيمته
  • سیدعلی اکبر IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    13 2
    این مسئله چه ربطی به فتنه 88 دارد چطور قراربود در زمان دکتر احمدی نژاد ماهی 200 هزار تومان به مردم یارانه بده یعنی از تاریخ شروع بکار آقای دکتر روحانی تا این تاریخ یکسال نگذاسته و خزانه خالی شده وکفکیر به ته دیگ خورده که مردم از پیشنهاد دکتر روحانی انصراف بدهند و یارانه ثبت نام نکنند نه آقای کیهان دکتر روحانی هدف از طرح پیشنهاد عدم ثبت نام ثروتمندان از وانصراف از دریافت یارانه این بود که به اقتصاد کشور کمک کند خوب مشکلی نیس ایشون یه پیشنهادی دادهاند ولی این دلیل نمیشه که مردم از حق خودشون صرف نظر کنند اچرا که مردم فهمیدهاند که کسانی مثل ب.زن و ر/ح ومدیر عامل اسبق بانک ملی کانادایی یا از طریق دور زدن تحریمها و یا از طریق راهای مختلف ثرروت مردم را به یغما میبرند واحتلاصهای آنچنانی میکنند مردم
  • بی نام IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    10 1
    ای بابا این کیهانم شورشو در آورده
  • علي A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    3 56
    ميتوانيم بگويم انصراف يا عدم انصراف يك رفراندم در مورد اقاي احمدي نژاد بوده كه بر اساس شنيده ها راي احمدي نژاد مثبت بوده تا روحاني
  • محمد الماسی A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    17 0
    پس نتیجه میگیرم ثبت نام اولیه مردم برای دریافت یارانه در سال 87 به دلیل دهن کجی مردم به محمود احمدی تژاد بوده؟؟ و در انتخابات سال 92 نیز کلیه رای دهندگان اصولگرا بوده اند ؟؟ اما تیتر روزنامه کیهان در هفته منتهی به انتخابات کاملا عکس این مساله را نشان میدهد . کاندید منتخب کیهان آقای دکتر جلیلی بود اما ایشان نفر چهارم انتخابات شدند . آقای شریعتمداری به دنبال توجیهات دیگری باشید . عمده ترین دلیل ثبت نام اکثریت ملت وضعیت اسفناک اقتصادی است که معجزه هزاره سوم برای این کشور بزرگ و ملت نجیب بوجود آورده . شما اگز دلسوز ملت بزرگوار ایران هستید یک گزارش در مورد 800 میلیارد دلار در آمد نفتی دولت گذشته بنویسید و مشخص کنید این سرمایه عظیم ملت کجا و چگونه هزینه شده ؟ بیصبرانه منتظر این گزارش هسنم
  • علیرضا فارسی IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    18 0
    دلیل عدم انصراف یک چیز هست : ناتوانی در تامین معیشت و عدم اعتماد به آینده فتنه کجا بود.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    8 1
    جناب شما انگار عملکرد دولت سابق را فراموش کرده اید بنده به این دلیلایل انصراف ندادم: با توجه به اختلاس های فراوان در دولت سابق دیگه به هیچ دولتی اعتماد ندارم به دلیل رشد تورم در 4 سال گذشته و هیچ امیدی به آینده مگر قبل از دادن یارانه مملکت گل و بلبل بود که وعده سر خرمن می دهند رشد و علاقه بیش از اندازه مسئولان به قدرت ما شیفتگان قدرتیم نه تشنگان خدمت لطفا منتشر کنید و برادر حسین را که خود را به خواب زده بیدار کنید هرچند کسی را که خوابه میشه بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده هرگز....
  • بابا A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    6 0
    دراین سالهامتوجه شدیم که نان هر دوطرف یعنی هم چپ وهم راست دراینه که همدیگر رامورد انتقاد قرار دهند . نه چپ ونه راست هیچ کدام دل سوز نظام وانقلاب نیستند.
  • بی نام IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    5 0
    آقا چه ربطی داره وقتی گرونی بیداد میکنه و کمر مردم رو داره میشکنه یارانه نقدی هر جند مبلغ زیادی نیست ولی برای مردم غنیمته بالاخره باری از روی دوش مردم برمیداره حداقل می تونن قبض هاشون رو با ابن مبلغ پرداخت کنند و البته قابل توجه جناب کیهان باید عرض کنم این گرونی هم نتیجه تدابیر 8 ساله دولت قبله این مردم همه خوب می دونن به این دولت و میزان محبوبیت این دولت هیچ ارتباطی نداره اگه مردم انصراف نمی دن مال اینه که خیلی خیلی خیلی تحت فشار هستند و خیلی ها زیر خط فقر دارن زندگی می کنن
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    17 0
    به قول آقای همساده : آقو داغونم کردی با این تحلیل هایت
  • فرهاد IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    14 2
    کیهان میشه بسه
  • مسعود IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    14 1
    دوباره کیهانی ها از خواب بیدار شدند و افاضات در کردند.
  • رسول A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    5 1
    بدون تردید مردم ایران پیوند محکم با اعتقا دات دینی ومذهبی خود دارند ولی واکنش آنها به دولتمردان بستگی به شکل ونحوه رفتار آنها در همه حوزه ها خصوصا مسایل اقتصادی دارد علت اصلی انتخاب رییس جمهور فعلی به جهت وعده های بود که در جهت بهبود سطح معیشت مردم مطرح کردند عدم انصراف بخش عمده مردم به جهت نگرانی از تورم وترمیم مشکلات اقتصادی بجا مانده از دولت قبلی واجرای هدفمندی یارانه ها است .
  • محمد IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    8 3
    خبر انلاين عزيز اين كيهان از كجا مطمئن شده كه نظر مردم اينه يه خورده حساب شده تر حرف مي‌زد بهتر شايد يه دليلش اختلاس سه هزار ميلياردي و اختلاس تامين اجتماعي............. باعث شده مردم اعتمادش را به دولتيها از دست بدن كه نكنه اين پول يارانه انصرافي‌ها مثل بقيه پولها .......................................از كجا سر درمياره.؟
  • احمد A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    7 5
    برعكس نظر كيهان ،مردم چون ميبينند سياستهاي فعلي در ادامه همان سياستهاي 8 سال قبل است ، از يارانه انصراف ندادند.
  • دانشجو A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    7 0
    آقای شریعت مداری ، به نظر من که دلیل انصراف کم فقط میتونه عدم استفاده از تمام ظرفیت های اصلاح طلبان باشه...تا کی شما میخواهید مثل کبک رفتار کنید؟؟
  • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    7 1
    اتفاقا بر عكس فرمايش مي كنيد
  • علي A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    4 1
    كيهان ، نامي كه مي شناسيد و به آن اطمينان داريد
  • حسین IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    12 0
    کینه ورزی و بی منطقی در حرفهای بالا موج میزنه
  • رضا GB ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    6 1
    باز هم تيتر بي ربط زد اين كيهان .علت تورم اقتصادي و عدم اطمينان به دولت بود كه مردم گرفتن اين پول را حق خود مي دانستند نه چيز ديگري ....
  • مهدی IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    7 1
    من نظر این روزنامه را قبول ندارم. چرا که گرفتن یا نگرفتن یارانه موضوعی خارج از اعتماد به دولت روحانی و تیم ایشان است. ثبت نام در یارانه ها دلایل متعددی دارد که بخشی از آن را در تحقیقات روانشناسی در زمینه به عهده گرفتن مسئولیت افراد دیگر به هنگامی که این مسئولیت بر دوش همگان قرار گرفته، می توان تفسیر کرد . و همچنین دلیل دیگر معقول ارزیابی کردن رفتار خود در زمانی است که بسیاری از افراد تمایل به ثبت نام و بهره مندی از مزایای اقتصادی موجود در آن طرح به خاطر مشوق های مالی آن دارند. وقتی فردی می بیند گروه کثیری از مردم اقدام مشابهی را انجام می دهند، به خاطر ملامت نشدن از همان مردم، عملی مشابه را تکرار می کند. با این وجود مردم روحانی و تیم ایشان را قبول دارند و امید فراوانی به بهبود اوضاع دارند.
  • نیما IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    7 1
    روزنامه کیهان باکوچکترین بهانه ها به بزرگ نمایی مسائل میپردازد وبه نوعی ارتباط میدهد به فتنه وازاین قبیل مسائل ومیخواهد به صورت موریانه به مغز مردم نفوذ کرده واثار مخرب تبلیغات سوئ را به دولت بگزارد واین تبلیغات روی مردم عادی تاثیر خواهد گذاشت چون ما ایرانیا با توجه به سرشت پاک همیشه همه چیز را با نظر وقلب پاک خود میسنجیم وبه عقبه تبلیقات این جور روزنامه ها نگاه نمیکنیم که دنبال چه چیزی هستنندوبه نام دین یا مظلوم نمایی یا ناحق جلوئ دادن دیگران فقط به دنبال منافع هستند ما باید بیشتر تاریخ اسلام را بخوانیم ومسیبتهای سادگی خودمان را اصلاح نماییم ما مشکلاتی که احمدی نژاد برای کشور به وجود آورده را در مقایسه با جنگ تحمیلی بیشتر میدانیم وشما فکر نکنید که احمدی نژاد شجاع است روزی رئیس جمهورالمان هم
  • اعتدال A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    4 1
    اصلا" ربطی ندارد یارانه حق مردم است و
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    6 0
    چه تحلیل دقیقی اگر اینطوره ما هم میگیم علت عدم انصراف از یارانه مخالفت با کیهان و صدا و سیما بود
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    4 0
    ای امان از دست این روزنامه های چپ و راست که در هر دوره ای دیدگاهها حزبی خودشان را بر واقعیات موجود جامعه ترجیح می دهند.
  • رضا GB ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    4 0
    اين ديدگاه كاملا" سياسي است و بر خلاف آن بي اعتمادي مردم به برنامه هاي مديريت اقتصادي دولت گذشته و فعلي سبب چنين رويكردي شده است . مخصوصا" دولت گذشته كه از قضا از حاميان آن آقاي شريعت مداري بوده است.
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    63 1
    این ثبت نام بالای مردم در نوع خود یک حماسه اقتصادی است
  • ميثم IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    36 1
    چه ربطي داره بابا چرا همه چبز رو دوست داريد سياسي كنيد تنها دليل مردم از جمله خود من از عدم انصراف اينه كه مطمئن نيستيم كه اين پول تويه راههايي كه بايد خرج بشه ، خرج بشه
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    56 3
    به قول بابا پنجعلي : الكي ميگه
  • حسن IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    6 30
    این هم یک نظره
    • صادق IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      0 1
      هر نظری نباید حق به جانب ابراز شه و بر اساس اون خیلی ها هم تصمیم بگیرند
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    12 1
    دلیل عدم انصراف کیهانیان برای دریافت یارانه شاید این موضوع باشد. ولی ما برای منافع ملی کشورمان انصراف دادیم. از دولت فهیم هم قدر دانیم.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    6 1
    دلیل اینکه چرا مردم.از یارانه انصراف ندادن ؟ کاملا روشن و مشخصه.وضع اقتصادی بده.و مردم نیاز دارن همین.هرچند مبلغ بسیار ناچیزیه ولی همین مبلغ برای خیلی مهمه.پس لطفا به چیزای دیگه ربطش ندید.
  • مهران IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    35 3
    نه این طور که میگوئید نیست.دلیل آن گنگ بودن مساله بود که صدا و سیما به خوبی برای مردم آن را تشریع نکرد، و ترس از مبهم بودن مسائل کشور است.این فلسفه بافی ها و ربط آن با کلمه سران فتنه ،اصلا بی معنی است.
  • بی نام GB ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    25 3
    دوست عزيز اين تحليل ابكي واقعا درد دل داره برا مردم ما نميدونيم چه بگيم برادر عوامل چيز ديگريست فكر نون باش خربزه ابه
  • کیهانی IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    44 3
    به نظر من یکی دیگر از مواردی که روزنامه مردمی کیهان نادیده گرفت که باعث ثبت نام مردم شد .این بودکه: ایرانیان جهت خرید روزنامه دوست داشتنی کیهان نیاز مالی داشتند برای همین هم اکثرا ثبت نام کردند
  • گل اقا IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    6 0
    روزنامه محترم كيهان بايد كمي در مورد وضيعت معيشت مردم تحليل واظهار نظر كنند و بيهوده ديگران را متهم نسازند فكر ميكنم سردبير محترم كمال بي انصافي را نسبت به دولت خدمتگذارو مجموعه اقدامات مثبت انان كه مورد تاييد اكثريت مردم نيز هست را به اورده اند...بايد نگارنده متن فوق ارتباط مثبت خود را با مردم بيشتر كند تا بيهوده از دادن امار غلط بپرهيزد.................گل اقا
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    15 2
    نه خیر دلیل عدم انصراف مردم دزدی از بیت المال توسط دوستان شما در دولت قبل است
  • آقوی همساده A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    13 1
    داغونم داغون ا
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    38 2
    مردم به دلیل فسادهای اقتصادی دولت احمدی نژاد نسبت به حکومت بی اعتماد شده اند به این دلیل که بیشتر کسانی که دارای اختلاس های مالی و سوء استفاده از بیت المال کرده اند راحت هستند و این سوال در ذهن مردم هست که اگر از یارانه انصراف دهند آیا تغییری در بهبود وضیعت جامعه می شود .. ولی با این شیوه که در کشور حاکم است مردم جواب خود را جلوی چشم خود می بینند و از یارانه گرفتن انصراف نداده اند.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    38 3
    هميشه استدلال كيهان اينقدر مستدل و منطقي است ؟ :
  • روحيه A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    19 1
    فقط و فقط عدم اعتماد مردم به دولت و رئیس‌جمهور محترم و حتي دولتهاي سابق و بانيان انواع طرح و لوايح ناكارامد اقتصادي توسط هر شخص و در هر پست و مقام كه ربطي به حزب و سابقه سياسي آنها ندارد و حتي خود شما ها كه نفس كشيدن و زندگي كردن مردم را هم سياسي كرده و از اين دريچه به آن نگاه ميكنيد ، عقل و شعور مردم براي تصميماتشان به مراتب بالاتر از اين حرفهاي بي ارزش است ، خواهشا ً بهره برداري سياسي از آن نكنيد
  • همراه A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    29 2
    باز غیب گفتی. چرا به موضوع اصلی اشاره نمیکنی. مردم ندارن .تورم گرانی سومدیریت رانت تحریم قامت مردم رو خمیده کرده. همونایی هم که تو میگی دارن ندارن یعنی هیچی مال خودشون نیست .همه وامی ان
  • الی IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    87 4
    یعنی هر چیزه بی ربطیو باید به فتنه آمریکایی اسرائیلی ربط بده این آقا :|
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    47 6
    آقای روحانی به وعده های خود عمل نکرده است ولی نه اون وعده هایی که شما میفرمایید
  • مهاجری IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    37 3
    خدایا انصاف رو به همه مردم این سرزمین برگردان. سخت بهش محتاجیم...
  • محمد A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    18 20
    الودگی هوا در کلانشهر ها و اتش گرفتن اتوبوس های اسکانیا از دیگر دلایل مهم عدم انصراف مردم از یارانه هاست
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    5 7
    نه اقاجون ربطی به این چیزها نداره حق مون را می خواییم هرچند ناچیز ولی می خوایم
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    15 3
    کاهش اعتماد مردم به حکومت است نه دولت من اگر از یارانه انصراف ندادم به صرف بی اعتمادی به قوه قضاییه و مقننه در برخورد با مفاسد اقتصادی بود نه فتنه و دولت حسین جان خودتو به خواب نزن
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    7 0
    هان؟
  • محمد IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    72 5
    دلیل از این مسخره تر پیدا نکردی؟
  • ali IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    19 2
    خبرازبیخ غلطه
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    15 1
    چه ربطی داشت؟ واقعا تحلیل مسخره ای بود.
  • علیرضا A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    5 0
    خدا کند تمام کسانی که خود را مبرا و پاک می پندارند هیچ موقع قصور و اشتباهی در زندگیشان رخ ندهند و در برابر خدا و خلقش سرافکنده و نالان نباشد. وای از اون روزی که خیلی ها ادعای خدا و پیغمبری می کنند دستشان به گناه و خیانت آلوده شود و رسوای عالم و آدم شوند
  • بی نام CN ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    14 2
    من با توجه به تمکن مالی انصراف ندادم چرا که روحانی به وعده هایی که داد نظیر باز کردن فضای فیلترینگ اینترنت و یا ازادی زندانیان سیاسی عمل نکرد من هم به این دولت اعتماد نکردم
  • محمد A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    5 30
    نه به خاطر این انصراف ندادم که اسرافها و بریز به پاشهای دولتو دیدم البته ناگفته نماند دولت قبلی هم بریز به پاش داشت ولی از جنس دیگه ای
  • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    8 0
    من به عنوان یک نفر از همین مردمی که شما فرمودید میگم که علت عدم انصراف بنده از یارانه وجود افرادی مانند بابک زنجانی است که حق عمومی مردم را میلیاردی به جیب می زنند و فوتبالیست هایی که بودجه عمومی مملکت را میلیاردی می بلعند ... وقتی پول نفت بصورت میلیاردی در جیب چنین افرادی میره به چه دلیلی من باید از 45000 تومن سهم خودم چشم پوشی کنم ؟
  • بنده خدا A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    11 0
    اشتباه تیتر زده، باید به جای عوامل فتنه می نوشت، دزد و غارت کننده بیت المال
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    109 7
    خدا این دارودسته چی از جون این مردم میخوان؟ خدایا کمکون کن
  • جهان A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    23 5
    اكر مبنا مختفت با حرف روزنامه كيهان وشخص اقاي شريعتمداري بود نود درصد مردم نميگرفتن
    • علی A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      12 0
      درسته. کافی بود آقای شریعتمداری میومد تلویزیون می‌گفت مردم انصراف ندین. من یکی انصراف می‌دادم
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    60 4
    «اگر باور داشته باشیم که سبد رأی دکتر روحانی با آراء کسانی پر شده بود که شعارها و تبلیغات انتخاباتی ایشان را در تأکید بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی و حرکت در جهت خواسته‌ها و نیازهای مردم باور کرده و پذیرفته بودند» ما باور داریم سبد آرای آقای روحانی با رای کسانی پر شد که خواهان آزادی، اصلاحات، رفع حصر، آزادی زندانیان سیاسی و برخورد با عوامل اصلی فجایع بعد از انتخابات 88 بودن. ـ خبر اگه جرات نداری منتشر کنی، پرت‌وپلاهای کیهانم منتشر نکن، آزادی بیان یعنی همه حرف بزنن نه فقط حسین شریعتمداری و رفقا ـ
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    70 5
    اقای شریعتمداری دلیل عدم انصراف مردم در زمان دولت قبل انتصاب اصولگرایان بود دیگه ؟
  • محمد CH ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    26 3
    " پاسخ این پرسش را فقط می‌توان در کاهش چشمگیر اعتماد مردم به دولت و رئیس‌جمهور محترم جستجو کرد" باز همین که ازعان به همون قسمت اول جمله یعنی "کاهش چشمگیر اعتماد مردم" کردند خودش کلی هستش تا الان سرشون توی برف بود
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    492 8
    تو صدا وسیما که مردم میگفتد انصراف میدیم پس اوانا کی بودند؟مردم گلچین شده؟مٍثل همیشه
    • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      46 7
      سرجمع تمام کسانی که در تلویزیون گفتن انصراف می دیم 500نفر بودند که راس هم گفتن
  • صاد IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    48 6
    ....و اگر هم بقول شما فتنه ای باشد حداقل نیمی از تقصیرات ان متوجه خود شماهاست.
  • حميد IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    61 5
    بانمك بود مثل هميشه. كلي خنديديم. اين نشون ميده تحليلهاي كيهان چقدر مستدل و متين هستند. آقا بي زحمت از اين تحليل ها بيشتر بذاريد.
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    50 10
    توهم فانتزی
  • ناشناس IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    73 12
    امروزه مردم به دو عملکرد موفقیت آمیز دولتمردان نگاه می کنند 1 آرامش روحی وروانی 2 تعادل اقتصادی . این نظر اکثریت عامه مردم است ؛ حالا سیاسیون هرچه تحلیل داشته باشند نشات گرفته از تفکرات حزبی وگروهی شان است که با افکار عمومی فاصله زیادی دارد وبه همین دلیل هر سیاست مدار برمسند امور توفیق خدمتگذاری پیدا می کند بدلیل تحلیل تفکر حزبی یا گروهی خواسته ملت را رد یابی میکند اما احساس ومنطقش اورا درمسیر دیگری سوق میدهد که ازدیدگاه مردمی فاصله داشته ونتیجه منفی می دهد .در نتیجه مردم درانتظار و رجالان به فکر افتخار وآخر هر روز بدتر از دیروز .
  • دکتر میم IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    194 9
    من هم با کاهش اعتماد مردم به دولت به طور عام نه الزاما دولت یازدهم موافقم البته نه بخاطر دلیل خنده دار کیهان با عنوان عوامل فتنه 88 کاهش اعتماد مردم بخاطر تبعیض های موجود در جامعه بخصوص تبعیض اقتصادی است انبوه پیامکهای رد و بدل شده بین مردم در 1210 روز گذشته نشان از اعتراض مردم به فسادهای بسیار گسترده در بخشهای دولتی و نیمه دولتی که بیشتر انها در دولت نهم و دهم که اتفاقا نه تنها از عوامل فتنه استفاده نکرده بود بلکه تا انجایی که توانسته بود انها را به انزوا کشانده بودنقابل توجه کیهان که 8 سال گذشته در خواب خرگوشی بوده اختلاس مه افرید،اختلاس بیمه ایران،اختلاس در تامین اجتماعی،تورم 30 تا 40 درصدی،رانت اطلاعاتی در واردات صادرات و ....
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    جک سال 2020
  • احمد IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    كيهان وگردانندگان ان فكر ميكنند قيم مردم هستند ومردم نمي فهمند.فتنه وفتنه گر ان كسي بود كه ريشه اقتصاد ايران را با تبر زد .هدفمندي جراحي غير تخصصي كه بدون پشتوانه فكري به اماسي بد خيم وچركين تبديل شده كه اقتصاد ايران وتوليد واشتغال را به ورطه نابودي كشاند وارزش پول ملي را به يك چهارم تقليل داد
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    خیلی بی ربط بود من نمیدانم چرا کیهان همیشه حرفهای بی ربط میزند
  • بی نام TN ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    دقیقا بر عکس در استان ما که همه فرمانداران از جناح احمدی نژاد هستن ومن به خاطر این موضوع از یارانه انصراف ندادم چون حس میکنم 4 سال دیگه قراره کودتا بشه دوباره
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    290 4
    مالیات ارزش افزوده شده هشت درصد ...نرخ انرژی سی درصد افزایش بعد دولت توقع داره انصراف بدیم از یارانه ...عمرا
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    دليل مردم براي عدم انصراف ترس از اين بود كه ما انصراف بديم اونوقت كيهان قيمتش بشه ٢٥ تومن.
  • حيف نون RO ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    اتفاقا ما ديشب پول نداشتيم واسه مامانم كادو بخريم بابام گفت:همش تقصير اصحاب فتنه است
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    تمام تحلیلهای کیهان سیاسی و آبکی است. من خودم تا روز آخر تصمیم به عدم ثبت نام داشتم ولی اعلام آمار ثبت نام کنندگان و کاهش حقوق فروردین ماه موجب تحریک من به ثبت نام شد و اقدام کردم.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    آقای کیهان شما هرجور دوست داری فکر کن، البته اصلا مهم هم نیست
    • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      87 7
      بله مهم نیست کیهان چه فکری میکند اولابنده گرچه بادولت آقای روحانی موافقم امااین حرف را در زمان قعلی نمیپذیرم که مردم انصراف دهند،زمانی این حرف میسر خواهدبود که همه شرایط بدی که دولت قبلی به جاگذاشته بتوان از بین برد بعد این امر رااز مردم بخواهند.اول گرانی ها،تورم و شرایط بد اقتصادی و تحریم و... که دولت خدمتگذار قبلی زحمت آنها را کشیده رفع کنند بعد.دوما دیدید برای من که ماهواره ندارم واز مردم میشنیدم صداوسیما همیشه نظرات کلی جامعه را وارونه میکنه به نفع آن چیزی که مدنظرش هست ثابت شد این حرف.از هرده نفر مصاحبه شونده 9نفر میگفتند انصراف میدهند یعنی وانمود به اینکه 90درصد مردم اینچنیند.آقای شریعتمداری دوستان درکامنت ها جوابتان را دادند.شما هم مثل صدا وسیما آبرویی در بین اکثریت جامعه ندارید
  • مرتضی ES ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    136 4
    کاش جناب آقای روحانی به روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی حمایت از دولت مخصوصا شماره‌های چند هفته اخیر آنها نیم‌نگاهی می‌انداخت و می‌دید بجای حواشی دفن ریچارد فرای و ،،، تا چه اندازه با دغدغه‌های ایشان انصراف از دریافت یارانه همراه و همسو هستند
  • خودم IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    چرا بايد از گرفتن يارنه انصراف داد؟؟؟؟ اين همه دزدي ميلياردي ميشه كسي به كسي نيست. بعد براي ماهي 45 هزار تومن كه به مردم ميخوان بدن اين همه فيلم بازي ميكنند.
    • شهاب IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      10 12
      ماهی 45000 تومن رو در 75 میلیون نفر ضرب کن ... بعد برو ببین کدوم کشور تو دنیا یارانه نقدی به مردمش میده ... بعد برو هدفمند سازی یارانه ها تو انگلیسو مطالعه کن ... بعد میفهمی اگه قراره اقتصاد درست بشه باید هدفمندی اجرا شه .... و روحانی هم واسه تحقق وعده هاش این کارو داره میکنه ... البته عموم مردم نمیتونن اینو درک کنن.. ولی درستش اینه دوست من
  • ب A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    تو خوبی :
    • ـــــــــــــــــــــــــــــــــ A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      خبر انلاين موزي غير مستقيم و روانشناسي شده نظرات مردم رو هدايت كن...
    • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      خبر آنلاین یک اشکالی که من همیشه می بینم بعضی از اخبار رو چرا سانسور می کنی چرا کل خبر رو نمی گذاری ؟؟ چرا نمی گذاری خواننده خودش نتیجه بگیره ؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      اتفاقاً دليل اصليش اينه كه مردم ميبينند اگه انصراف بدند پولش صرف توليد روزنامه تندرو و بي خاصيت شما ميشه كه شده تريبون توهين و افترا حيف كاغذ حيف درختهايي كه قطع ميشن واسه توليد اين روزنامه
    • هاشمی مقدم علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      اگر یاران کیهان ودولت قبل واختلاسی ها ثبت نام نمی کردند فکر کنم آمار بهتر بود .... برای کشوری با فرهنگ ما این تحلیل کیهان توهین به شعور مردم واصحاب رسانه است رسانه ها وروزنامه ها باید از شان خود در بی حرمتی کیهان دفاع کنند آقای شریعت مداری این مطالب را در کامنت ها بخوان ...
    • محمد A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      11 37
      سلام از دوستان خواهش میکنم که خودشان یکبار متن روزنامه کیهان را بخوانند بعد نظر بدن. آقای شریعتمداری گفته مردم به دلیل بعضی انتصاب ها به دولت بی اعتماد شده اند و این بی اعتمادی باعث شده به درخواست رئیس جمهور پاسخ منفی بدهند. فکر می کنم که تیتری که خبر آنلاین زده یک مقدار بی انصافی توش وجود دارد. خواهش می کنم این یکی رو حد اقل چاپ کنید.
  • آرمین A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    کیهان نباشه ما خیلی راحتیم به خدا . نه ..... نظرم عوض شد .... باشه چون باعث شادیمون میشه با مقالاتش
    • شاکر A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      30 4
      این کیهان چی از جون این ملت میخاد
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    بنده وضعیت مالی خوبی دارم ولی علت ثبت نامم دستمزد های میلیاردی بازیکنان باشگاه های دولتی و حق ماموریت 200 میلیونی اون بنده خدا تو اصفهان و ثروت آقای بابک زنجانی که از راه زد و بند بدست آورده و ده ها دلیل دیگه هستش و مطمئنم کسانی که نیاز نداشتن و ثبت نام کردن دلیل های منو دارن
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    88 6
    خدایا این روزنامه کیهان رو به راه راست هدایت کن ...
  • علی A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    75 16
    من امروز اون یه ذره احترامی رو که برای آقای شریعتمداری قائل بودم از دست دادم. ایشون برای منافع حزبی و جناحی از همه چیز مایه می‌ذارند: از مقدسات، از دین، از مردم...
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    66 6
    اين حرف واقعا ديگه نهايت بدبيني و سياسي نگري و اسراف در افراطه
  • محسن EU ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    10 91
    50 درصد موافقم
  • عليرضا IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    70 7
    اگه كيهان غير از اين مي نوشت ما تعجب مي كرديم...اين تيترا كه برا ما عادي شده
  • روحيه A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    46 3
    فقط و فقط عدم اعتماد مردم به دولت و رئیس‌جمهور محترم و حتي دولتهاي سابق و بانيان انواع طرح و لوايح ناكارامد اقتصادي توسط هر شخص و در هر پست و مقام كه ربطي به حزب و سابقه سياسي آنها ندارد و حتي خود شما ها كه نفس كشيدن و زندگي كردن مردم را هم سياسي كرده و از اين دريچه به آن نگاه ميكنيد ، عقل و شعور مردم براي تصميماتشان به مراتب بالاتر از اين حرفهاي بي ارزش است ، خواهشا ً بهره برداري سياسي از آن نكنيد
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    110 4
    به كيهان پيشنهاد مي ديم از اين پس به دليل صرفه جويي در مصرف جوهر، به جاي عبارت پركاربرد فتنه امريكايي اسراييلي 88 از عباراتي مثل "اف 8 ، ف آ آ 88، فتق، اف آ آ " يا مشابه آنها استفاده كند
  • حکیمان A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    96 5
    کیهان .. حتی اگر اکثریت مردم هم ثبت نام نمی کردند بازهم مثل همیشه یک نطقی آماده میکردید.
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    79 6
    " حیرت آمیخته به ملامت" ای جونم کیهان داره جا پای گل آقا میذاره
  • ham A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    117 8
    خيلي حرف بي ربطي بود مگه دولت قبلي نگفت انصراف بديد چرا انصراف ندادند
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    مثلا عوامل احمدی نژاد که 8 سال کشور رو به تباهی کشیدن می بودن 70 میلین نفر انصراف میدادن؟
  • علی A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    46 6
    قابل توجه آقای شریعتمداری: اگر مردم به یارانه نیاز داشتند و انصراف ندادند، پس دلیل انصراف ندادن نیاز اونها بوده نه چیز دیگه. اگر نیاز نداشتند و انصراف ندادند، این نشون می‌ده که مخالفان رفتارهای آقای روحانی چه انسان‌های ... هستند که حاضرند به خاطر رو کم‌کنی حق مسلم مردم ضعیف رو پایمال کنند
  • صدا A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    برادر حسین عزیز اینکه کاری نداره، همین امروز شما و برادر حسن و برادر سعید و حاج منصور و برادر ده نمکی و برادر سلحشور و برادر حاتمی کیا و دکتر جلیلی و حضرات آیت الله مصباح و احمد خاتمی و هر آنکه به نظر شما با بصیرت و ضد فتنه است از طریق همین کیهان خودتون بیانیه صادر کنید و فراخوان انصراف بدهید، بعد نتیجه رو مقایسه و تحلیل کن.
  • اکرم IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    16 0
    والله ما نفهمیدیم این فتنه کیه که نه ول کن ماست و نه ول کن این آقای شریعتمدار . آقا یا هر چی که هستی ؛ مثل : حاجی ؛ برادر یا .... الی آخر ؛ یارانه از اموال ملی پرداخت میشه ؛ سهم ملیه . حالا ، اگه یک نفر ؛ پولی ، ملکی ، ... داره مقدار و تعدادش هم مهم نیست ، قوه قضائیه بره ببینه طرف از کجا آورده . فکر نمیکنم به سرکار هم مربوط باشه مگه فقط در این حد که راپورتشو بدی . حالا چرا هیچکس از این حق ملیش نمیگذره ؛ خب به میزان احترام و اعتمادش به امثال شما برمیگرده و نه به میزان احترام و اعتمادی که به یه هموطنش و مشکلات هموطنش قائله .
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    17 0
    دلیل اش بی اعتمادی مردم هست نه به دولت بلکه به کل نظام. شما توجه کنید با اینکه علما فتوا دادند بازهم مردم ثبت نام کردند چرا؟ چون بی اعتمادند ریشه آن هم در فساد های بزرگ اقتصادی است. تفکری که آن بالا بخور بخوره پس ما هم به اندازه سهممان بخوریم.
  • بهنام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    14 1
    نه من چون ماشینم روغن ریزی داشت ثبت نام کردم.حال کردی حالا ببینیم دلیل کی بیربط تره
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    12 1
    دلیلش گداپروری و فقیر کردن مردم توسط دولت قبلیه
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    5 0
    جالب بود. فقط بايد ديد آيا مردم به خاطر اون چيزايي كه شما گفتيد به آقاي روحاني راي دادند يا علت راي دادن چيز ديگه اي بوده؟؟ كه حالا از ايشان نا اميد شده باشند؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    11 1
    خبرانلاین مگه من چی گفتم که نظرم رو نذاشتی ؟؟ من فقط خندیدم همین ...سانسورچی
  • بی نام US ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    18 2
    دلیل اصلی تبلیغات صدا و سیما بود. چون حداقل برای من زمانی که صدا و سیما می گه یه چیزی خوبه یعنی بده و وقتی می گه یه چیزی بده یعنی خوبه. پس وقتی می گه از یارانه انصراف بدید یعنی نباید انصراف بدهیم. تبلیغات صدا و سیما ضد تبلیغ شده از بس دروغ گفته
  • حسن IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    7 0
    واقعا نامردی
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    34 1
    كيهانه ديگه حرف منطقي كه نداره بزنه
  • حسین IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    14 1
    از دیدگاه کاملا منفی و عقب افتاده و ضد ملی آقای شریعتمداری کاملا متاسفم ایشان اگر کمترین عرق ملی و انصافی داشتند گواهی میدادند که پراخت یارانه به کل جمعیت و حتی بیش از آن که در دولت پوپولیستی مورد حمیت و هم فکر ایشان اتفاق افتاد یک فاجعه و جنایت ملی و بی نظیر بود که از زمان انسانهای بدوی تا کنون در هیچ سرزمینی اتفاق نیافتاده که یک دولت بر سر کل ملتش مثل شادباش مراسم عروسی ها پول بی هدف بپاشد و قانون هدفمندی یارانه ها را با بی قانونی به هدرمندی تبدیل کند و ایشان در آن زمان سکوت و بلکه همراهی کردند و نتیجه آن شد که میبینیم سقوط 300 درصدی ارزش پول ملی ، رشی منفی اقتصادی ، تخریب بنیانهای تولیدی و اقتصادی، تورم 46 درصدی، بیکاری وحشتناک و .... حالاکه عده ای عاقل درصدد اصلاح حداقل 10 درصدی این نقیص
    • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      1 13
      اولا جوش نیار خونت کثیف میشه. دوما از همون ابتدا هم قرار باین شد که یک همچین کاری بشه منتهی ساز و کارش فراهم نشد البته اینکه درست مدیریت نشد قبول اما گفتی سقوط 300 درصدی ببخشید شما سقوط 500 درصدی ارزش پول ملی دولت قبلی رو ندیدی؟ سوما شما بگو تو کدوم کشور رکود اقتصادی نبوده که فقط ایران اینطوری شده باشه؟ ورشکسته شدن بسیاری از موسسات اروپایی و غیره رو ندیدی یا به گوشتون نخورده؟ بی فرهنگی که اون دولت رواج داده رو که الان کشور دچارش شده و ضربه ای که حالا تو هر موردی داریم میخوریم همش از ضعف فرهنگی کشوره ندیدی؟
  • علی IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    5 0
    دلیل اصلی عدم صداقت مردم است کیهان یا درخواب است ازجامعه خبرندارد یا خودش را به خواب زده که متاسفانه بیدارنخواهد شد
  • حمید از جیرفت US ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    7 25
    عدم انصراف مردم از یارانه ها بخاط عملکرد دولت در چند ماه گذشته و عملنکردن به وعدهایش میباشد توروم روز به روز بیشتر افزایش حاملهای انرژِ ی بیشتر کمبودن دست مزدها و ضع ف دولت در تامین امنیت مردم بخصوص گروگانگیری فرزندان مرزی . کاهش ندادن قیمت خودروها و سواستفاده افراد سود جو از این دولت . انتخاب مدیران بازنشسته به عنوان مدیران جدید بعد از چند سال بازنشستگی بخصوص اطرافیان معاون اول در استان کرمان . اعتماد نداشتن به قشر جوان وتحصیلکرده ونبوغ . استفاده از بازاریان و سرمایه داران در سمتهای حساس دلتی مانند استانداریها قراردادهای چند میلیلردی در فوتبال وغیره همه از کاهش اعتماد مردم به دولت حکایت دارد ودست و پا میزنند از گرسنگی نمیرند
  • کمال رسولی زاده IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    10 1
    ببین اینا همش برمیگرده به خیانات عده ای در دولت قبل که حالا اقای روحانی باید چوب خیانت اونارو بخوره در ضمن شما خیلی خوبید زیادم فکر نکن
  • يك نفر A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    5 0
    حالا از كجا فهميدن كه دليلش اين بود؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    12 0
    این کیهان دیگه داره به جوک های مردم تبدیل میشه.دلم سوخت واسه کیهان.
  • جهان A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    13 2
    آقای کیهان وضع کنونی کشور ناشی از تفکرات افراطی شما و امسال شماست ....
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    6 16
    دلیل اینکه مردم انصراف ندادن اینه که به حرف های دولت اعتماد ندارن.
  • مهدی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    7 1
    با این گرانی جرأت انصراف نداریم این گرانی را روحانی بوجود نیاورده است آقای کیهان بلکه این گرانی میراث اصولگرایان است بر ما
  • ممد A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    5 1
    آقای شریعتمداری هم کلا نظر ندن شبشون روز نمیشه...؟؟
  • خدا پرست A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    6 4
    اقای شریعتمداری متاسفانه حقیقت تلخ است و انانیکه با دولت فعلی علی الرغم بی برنامگی در طول ریاست جمهوری شاهد بی نظمی و غیر کارشناسانه عملکرد این دولت بودند و با این وضع حمایت میکنند علنا بی فکر ی خود را می رسانند شما صبور و قاطع به افشاگری خود ادامه دهید اهل خرد و انانیکه دلشان به این انقلاب می طپد حرف حق شما را با جان و دل پذیرا هستند
  • احمد IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    10 1
    کیهان است دیگر. جوک نگوید که نمیشود. جوکنامه ای است برای خودش ماشا الله...
  • طهمورثی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    9 6
    بله درست است که بیش از90 مردم متقاضی دریافت یارانه بودند وثبت نام کردند دودلیل داشت یک تورم ناشی ازتصمیمات اقتصادی دولت نهم ودهم وسپس ضد تبلیغات وفرافکنی رسانه ملی که با دولت یازدهم مخالف است البته دلیل سومی هم هست وآن اینک ارث رسیده ازدولت نهم ودهم ، اختلاس های بی حد وعدم وظایف درست دستگاه های امنیتی وحفاظتی بویژه قوه قضائیه وسازمان بازرسی کل کشورکه زائیده اقدامات وزمینه های انجام آن توسط عوامل ومسئولان دولت نهم ودهم شده ازکابینه گرفته تا دیگران که منسوب به فامیل وقوم وخیش آنها بوده است
  • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    5 2
    واقعا من دیگه حرفی ندارم
  • محمد.م.م A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    7 0
    آخه چه ربطی داره به هم این چیزا؟ یعنی کیهان منتظر .... هوایی هست تا سریع بگه اصحاب فتنه اَشَکُ مَشَک اصحاب فتنه بنزین گرون شد اصحاب فتنه دلار گرون شد اصحاب فتنه ترافیک شد اصحاب فتنه جمع کنید بابا بساطتون رو
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    9 1
    خدايا كيهان خوارج زمان رو نابود كن .
  • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    1 1
    کیهان داره از آب گل الود ماهی میگیره..
  • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    یک اصطلاحی هست که میگه باید لقمه را از فقیر بگیری و بدی به غنی تا سیر شود. معیاری برای بی نیازی نیست. اگر امروز 1 ساختمان و یک خودروی سوزوکی دارد ، به این فکر است که فردا خودروی بوگاتی و 2 ساختمان داشته باشد و چون نمیتواند به راحتی تهیه کند از اینرو خود را مستحق میداند.
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    1 1
    جناب کاسب فتنه از کامنت ها این نتیجه حاصل است که کاسبان فتنه در نظر مردم از فتنه گران ساختگی منفورترند
  • بی نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    خیلی بده که برای مبالغ کوچک اینقدر پیگیری میکنید ولی قراردادهای بدون مناقصه و کارشناسی نشده ای در جریان است که چند برابر واقع است و اگر یکی از اینها کنترل شود معادل یارانه 50000نفر در طول سال صرفه جویی دارد.
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 4
    هر چه فرد غنی تر باشد فقیر تر است. خودتان هم که بهتر میدانید. در کل اساس مطرح کردن این پرداخت از روز اول اشتباه بود و باید عوامل مطرح کننده محاکمه و تیرباران شوند. زیرا امکان شناسایی افراد غنی وجود ندارد چون معیاری وجود ندارد. معیار غنی بودن را با درامد سرانه سوئد مقایسه میکنید یا افغانستان؟
  • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    3 0
    اساس این اقدام از روز اول بر اساس ایده کلاهبرداری بودعوامل اولیه هم خوب میدانستند که امکان کنترل وضعیت نخواهد بودمجلس و نگهبان هم بد کاری کردند که انرا تائید کردند.
  • شریعتمداری A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    1 0
    زمان احمدی جون هم خود انصرافی اعلام کرد احمدی هم فتنه گر 88 ///78//بودند این حقی به ناحقه که احمدی برای مملکت درست کرده //خدا بخواهد اوضاع خوب میشود پس از حل قضیه هسته ای
  • داش علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    1 1
    اگر سیاهی نبود ما قدر روشنایی را نمی دانستیم همانطور که اگر شریعتمداری و ده نمکی نبودن ما قدر اعتدال را .......
  • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    1 0
    مردم ب روحانی رای دادند فک کردند مشکل تورم حل میشه از یارنه انصراف ندادن چون فکر میکنن گرونی بیش از میشه فقط مشکل پول ومعیشت والا کاری به هیچ جزب و گروهی ندارن
  • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    2 1
    اقای شریعتمداری مردم مثل شما بیکار نیستن تا وقتی سوژه کم اورن بگن فتنه 88 ، فتنه 88 ، فتنه 88 ، فتنه 88 ، فتنه 88 ، فتنه 88 ، ............
  • حسین IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    1 2
    اتفاقا کاملا برعکس هست، این حسین شریعتمداری همشه همه چی را چپه تحلیل میکنه، مردم چون روحانی واسه رفع حصر و حبس ها کار زیادی نکرده از دستش شاکی هستن و واسه همین هم حرفش را واسه انصراف از یارانه ها گوش ندادن
  • غلامعباس A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    1 1
    مرد حساب گدا خونه درست کردین اگر جنابعالی در تلویزیون حاضر شده بودید وگفته بودید مردم از شما خواهش میکنم انصراف ندهید دیگر تمام بود ومردم همه با هم انصراف می دادند اما چرا نظر مردم را در باره خودت نمی خواهی اما روزی خواهد رسید که کسانی که به مردم دروغ می گویند وبه نا حق قضاوت می کنند جوابگوی مردم باشند
  • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    1 1
    کیهان آب رو بریز اونجایی که میسوزه
  • محمدحسین IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    1 0
    نیازمندی بگیر نیازنداری نگیر ولی نباید جناح بندی های سیاسی رو توی تصمیم های کلان مملکت راه داد.آبی وقرمزهم موقع دربی باهم رقیبن ولی موقع بازی ملی رفیق.
  • ناشناس RO ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    3 2
    حتما آقای کیهان انصراف نداده بهانه میاره ،اگه اصلاح طلبها نبودند کیهان هیچ مطلبی برای نوشتن نداشت .مردم انصراف نمیدن چون کیهان وامثالهم یارانه مفتکی میگیرند وبا پول مردم به شعور مردم توهین میکنند با نگارش چنین مطالبی ،به تو چه که از طرف ملت دروغکی مطلب مینویسی هشت سال گذشته جیب ملت را خالی کردند ومحتاج ۴۵ هزار تومن کردن و کاسه گدایی دست مردم دادند مدتها طول میکشه که ارزش وشخصیت بر بتد رفته هشت سال را بجا آورد
  • امین IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    1 0
    کیهان جان خدایش اگه تونبودی،ماچطوری بایدمیخندیدیم.مرگ برصدام یزیدکافر
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    3 0
    جناب اقای شریعت مداری دلیل عدم انصراف مردم از یارانه های تو هستی
  • حامد IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    1 0
    از اين تحليل بي پايه و اساس و آبگوشتي تر نديده بودم. شايد اگر يكي از بزرگان همون كساني كه برادر حسين بهشون اشاره ميكنه از مردم اين خواهش رو ميكرد چه بسا نتايج ديگري حتي حاصل ميشد. چون بالاترين پايگاه اجتماعي بين مردم رو همينها دارند
  • ابراهيم IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    1 1
    با سلام به نظر من هنوز بي اعتمادي هاي از دولت قبلي كه ميراث اين دولت است از بين نرفته و مردم اگه خدمات دولت رو ببينن مطمئن باشيد به مرور انصراف ميدن. بي اعتماديها از اختلاس 3000 ميلادي؛ بيمه ؛ تامين اجتماعي؛ورزش؛بابك زنجاني ها؛مناظق آزاد ؛16 ميليارد دانشگاه ايرانيان دولت سابق و..... به اين سرعت پاك نميشه. حق نگهدار خدمتگزاران ايران اسلامي باشه.آمين
  • مرتضی محمدی A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 0
    حسین آقا من تا الان طرفدار شما بودم ولی با این تحلیلی که کردی کلا ازت برگشتم......از خودم به خاطر طرفداری چندین ساله از شما شرمنده هستم....مواظب باش بدون چی میگی چیزی دیگه از طرفدارات نمونده ها ......جناب روحانی و طرفداراش.....سلام....سلام....سلام....
  • امنم IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    الان که بر اجرای طرح هدفمندی یارانه ها افتخار میکنید و بر دولت یازدهم میبالید همان راهی است که احمدی نژاد آغاز گر آن است و آن کاری که تمامی دولتهای قبلی علیرغم میل باطنی جرات اجرای آن را نداشتند ولی پس از پیاده سازی توسط فرد با جسارتی مثل احمدی نژاد الان همه در اجرای بقیه راه یل شده اند.