براساس اطلاعیه ستاد هدفمندی یارانه ها، بین 10 تا 15 میلیون نفر از پرداخت یارانه نقدی انصراف داده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در صورتی که حداکثر انصراف 15 درصد جمعیت در نظر گرفته شود، 11 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند. پیش از این هم طیب نیا وزیرامور اقتصادی و دارایی اعلام کرده بود حداقل 10 میلیون نفر از ثروتمندان دیگر یارانه نقدی دریافت نمی کنند.

در صورتی که این عدد تا پایان دوره ثبت نام ثابت باقی بماند دولت به اندازه پرداخت دو ماه یارانه نقدی به تمام مردم ایران صرف جویی انجام داده است. میزان یارانه نقدی دریافتی افراد انصرافی در سال 6 هزار و 600 میلیارد تومان برآورد می شود.

به این ترتیب تمام حواشی و جنجال هایی که طی هفته های اخیر برسر دریافت یارانه نقدی برپا شده سرانجام با صرفه جویی 6 هزار 600 میلیارد تومانی به پایان می رسد.

این عدد صرفه جویی 3 هزار و 400 میلیارد تومان از تمامی کمکی که دولت قصد دارد در سال 93 به تولید ارائه دهد کمتر است. به این ترتیب دولت حداقل بخشی از منابع کمک 10 هزار میلیادری خود برای تولید را کسب کرده است.

عدد صرفه جویی در پرداخت یارانه های نقدی برابر با 20 درصد بودجه عمرانی کشور است. همچنین دولت تنها توسط بانک مسکن 2 هزار میلیارد تومان وام مسکن به 100 هزار نفر از جمعیت ایران پرداخت کرده است. با صرفه جویی صورت گرفته در پرداخت یارانه نقدی دولت می تواند حداقل به بیش از سه برابر جمعیت سابق وام مسکن پرداخت کند.

در صورتی که عدد یارانه بگیران بیش از این کاهش یابد، منابع جدیدی در اختیار دولت برای توسعه بخش های زیرساختی اقتصادی قرار می گیرد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    والله من تصمیم داشتم یارانه را ننویسم ولی امروز که فیش حقوقی ام را دریافت کردم دیدم نسبت به ماه قبل نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش یافته است این است با توجه به ابهامات ثبت نام می کنم.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    2 0
    آقاجان،مگر صرفه جویی کمی است؟ با 6 هزار و 600 میلیارد تومان ، می توان شش پالایشگاه در کشور ساخت.حالا شما حساب کن فقط در بحث اشتغال ، سالی شش پالایشگاه چقدر می تواند موثر باشد.