مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 30 فروردین 1393

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری قاتلان جوان 26 ساله که با ضرب گلوله در این شهرستان به قتل رسیده بود در کمتر از سه ساعت خبر داد.
به گزارش فارس، سرهنگ محسن سروقد گفت: ماموران انتظامی کازرون از قتل یک جوان در این شهرستان مطلع و برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. در تحقیقات انجام شده مشخص شد جوانی 26 ساله که راکب یک موتورسیکلت بوده در میدان انقلاب کازرون توسط سرنشینان پراید مورد هدف گلوله قرار گرفته، مجروح و توسط اورژانس به بیمارستان ولی عصر(عج) این شهرستان منتقل شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: پس از انتقال مضروب به بیمارستان، وی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و ماموران برای شناسایی و دستگیری قاتلان وارد عمل شدند.
سروقد با بیان این اینکه ضاربان پس از تیراندازی به سمت این جوان از صحنه متواری شده بودند افزود: دستگیری قاتلان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و ماموران آنها را که دو نفر بودند شناسایی و متوجه شدند در یکی از روستاهای اطراف کازرون مخفی شده‌اند.
وی بیان کرد: در کمتر از سه ساعت پس از وقوع قتل تمام متهمان دستگیر و در این زمینه همکاری و همراهی خانواده و بستگان قاتلان در مساعدت برای دستگیری آنان سبب جلوگیری از تبعات احتمالی بعدی شد که جا دارد از آنان به خاطر همکاری با پلیس تقدیر کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون علت قتل را اختلافات قبلی قاتلان با مقتول عنوان کرد و گفت: فرد دیگری که در این مورد نقش داشته نیز شناسایی، دستگیر و متهمان با تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

 

ارسال پرونده عامل جنایت خیابان مدنی به دیوان عالی کشور
پرونده عامل جنایت خیابان شهید مدنی برای بررسی اعتراض متهم به حکم قصاصش به دیوان عالی کشور فرستاده شد.
به گزارش مهر، در این پرونده حسین کرمی متولد چهارم بهمن ماه سال 67 اهل تهران باسواد، مجرد و دارای سابقه کیفری متهم به مباشرت در قتل محمدقلی با ضربه چاقو و جرح عمدی 10 نفر دیگر است. حسین 24 مهرماه سال 91 در ساعت 11:45 صبح در خیابان شهید مدنی شمالی روبروی بازار روز با چاقو و به قصد اخافه اقدام به مجروح کردن 11 نفر کرد که یکی از مجروحان جان خود را از دست داد.
حسین پس از محاکمه در دادگاه انقلاب به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد که حکم مجازاتش از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شد.
در ادامه پرونده برای رسیدگی به اتهام قتل عمدی به دادگاه کیفری فرستاده شد و پسر جوان 25 دی ماه به ریاست قاضی عزیزمحمدی پای میز محاکمه قرار گرفت.
متهم در این جلسه با قبول اتهامش گفت: آن روز حالم خوب نبود، البته از چند روز قبل آن مشکلات اعصاب و روان داشتم، روز حادثه نه مشروب خورده بودم و نه دنبال سرقت از عابران بودم پس هیچ سودی نداشت که با چاقو عابران را بکشم. در آن لحظه حالت جنون به من دست داده بود. وقتی در خیابان مدنی تصمیم به این کار گرفتم دیدم چاقویی که همراه دارم کوچک است به همین خاطر چاقویی از قصابی برداشتم. بعد از حمله به عابران به قم رفته و در آن زمان ضریح امام حسین (ع) در این شهر بود. خودم را به ضریح رسانده و پس از توبه، خود را به ماموران معرفی کردم.
پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و حسین را به قصاص، یکسال زندان و پرداخت دیه محکوم کردند.
با اعتراض حسین به حکم مجازاتش پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

 

دستگیری سارق با 40 فقره سرقت در زنجان
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف 40 فقره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو و دستگیری یک سارق حرفه ای خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مراد جعفری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان زنجان، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. ماموران کلانتری 13 زنجان با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند یک سارق سابقه دار را در رابطه با سرقت های اخیر شناسایی و دستگیر کنند.
متهم در بازجویی های فنی پلیس به 40 فقره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

 

زورگیران با50 میلیون چک پول جعلی گرفتار شدند
فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم غرب استان تهران از کشف زورگیری 50 میلیونی و اعتراف به 33 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جعفر علیزاده با اعلام این خبر گفت:ماموران کلانتری 16وهن آباد، رباط کریم حین گشت زنی به یک سواری که در حال پرسه زنی در منطقه بود مشکوک شده و دستور ایست دادند .
ماموران پس از توقف خودرو و استعلام از آن متوجه سرقتی بودن خودرو شده و راننده و دو سرنشین آن را که قصد فرار از دست ماموران را داشتند، دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف چک پول های جعلی به مبلغ 50 میلیون ریال که توسط متهمان جعل شده بود و تعدادی گوشی تلفن همراه سرقتی شدند. متهمان دستگیر شده در بازجویی به عمل آمده توسط ماموران آگاهی جرم خود را قبول داشته و به 33 فقره سرقت به عنف و زورگیری نیز اعتراف کردند.
علیزاده عنوان داشت: در تحقیقات و بررسی بیشتر مشخص شد که متهمان روز گذشته نیز با خودرو سرقتی از یک نفر عابر پیاده اقدام به زورگیری کرده و مبلغ 50 میلیون ریال وجه نقد و 2 گوشی تلفن همراه از او سرقت کرده اند.
متهمان پس از تشکیل پرونده قضایی با قرار قانونی روانه زندان شدند.

 

دستگیری 65 خرده‌فروش مواد مخدر در شیراز
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان شیراز طی 25 روز گذشته 65 خرده‌فروش مواد مخدر و 107 معتاد پرخطر دستگیر شدند.
به گزارش ایسنا، سرهنگ محمداسماعیل مصری گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، برخورد با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان پرخطر در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار دارد. با اجرای این طرح 45 باب منزل و مغازه که به محل خرید و فروش و توزیع مواد مخدر و یا منقل‌خانه تبدیل شده بود شناسایی و پس از برخورد قانونی تعداد یک باب منزل و 3 باب مغازه پلمب شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: این طرح در محله‌های مختلف شهر شیراز از جمله دروازه‌ کازرون، بنی‌هاشمی، دباغی، کتس‌بس، احمدی‌نو، شاه داعی‌الله و دیگر محلات اجرا شده است.
مصری از استمرار این طرح در استان فارس به ویژه شهر شیراز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بیش از 5 کیلوگرم مواد مخدر کشف و دستگیرشدگان به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

انهدام باند کلاهبرداری در شبکه های ماهواره ای
اعضای باندی که با تبلیغات ماهواره ای و به بهانه برنده شدن در قرعه کشی از قربانیان خود کلاهبرداری می کردند، در جریان ردیابی های پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ گل صباحی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر به مهر گفت :چندی قبل یکی از شعب بانکها در استان البرز اعلام کرد، فردی در این بانک با مدارک جعلی افتتاح حساب کرده و هر روز تعدادی زیادی مبالغ 36 و 37 هزار تومانی به حساب وی واریز می شود که احتمال می رود افتتاح کننده حساب در حال کلاهبرداری است.
وی افزود : ماموران در بررسی های اولیه با انجام کارهای اطلاعاتی و بکارگیری شگردهای پلیسی دریافتند که یکی از شبکه ماهواره ای علاوه بر تبلیغ حساب مذکور ، مشتریان را ترغیب به واریز وجه در این حساب می کند بنابراین با توجیه عوامل بانک و همکاری آنها صاحب حساب به نام امیر دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
سرهنگ گل صباحی اظهار داشت: رسیدگی به پرونده و بازجویی از متهم ادامه داشت تا اینکه فردی به نام محمد با معرفی خود به عنوان یکی از اقوام متهم به مراجع قضایی تحقیقات در این خصوص را وارد مرحله جدیدی کرد. متهم ردیف دوم در بازجویی های ماموران اقرار کرد که حدود یک ماه پیش به درخواست امیر در برخی از شعب بانکها افتتاح حساب کرده و عابر بانکها را در اختیار وی قراردادم و در جریان کار او نبودم منتها وی از من خواست تا کار پیک موتوری وی را که قبول سفارشات برای مشتریان بود انجام دهم.
وی افزود: متهم ردیف دوم با بیان اینکه قبول سفارشات از طریق ماهواره صورت می گرفت اقرار کرد که وی با دو نفر رابط که یک نفر آنها در ایران و دیگری در خارج از کشور بود در ارتباط بوده و آن دو نفر کارهای تبلیغاتی را انجام می دادند و دو نفر اپراتور نیز در امر توزیع برگه ها فعالیت داشتند.
گل صباحی گفت: در ازاء هزینه ها ی تبلیغات ماهواره ای هرروز مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان به حساب زنی به نام شیرین رابط آنها در ایران و 36 هزار تومان برای دو اپراتور از سوی محمد واریز می شد.
محمد در ادامه اعتراف کرد که به مدت دو ماه به این کار مشغول بوده و روزانه رابط آنها در خارج با وی تماس داشته و متن پیامک وی با این عنوان که شما در قرعه کشی شرکت کردید و برنده MP3، عطر و... شده اید و هر ماه به یک نفر به قید قرعه دوربین عکاسی یا لپ تاپ داده می شود از طریق اپراتورها ارسال می شد و قبل از ارسال بسته ها از هر مشتری مبلغ 36 هزار تومان دریافت می شد.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان گفت : با توجه به اظهارات متهمان دستگیر شده شیرین با داشتن نیابت قضایی در تهران دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی البرز در تحقیقات ماموران عنوان داشت که حسابهای بانکی مذکور را به درخواست زنی به نام زینب که در خارج از کشور می باشد باز کرده ام و از نقل و انتقال مبالغ حسابهای مذکور خبر ندارم و فقط وی 300 هزار تومان به بنده بابت هدیه تولدم داده است و او از طریق اینترنت مبالغ موجود در حسابها را جابجا می کرده است .
متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و از آنجا با قرار وثیقه روانه زندان شدند.

 

توقیف کامیونی با 42میلیون ریال خلافی
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از توقیف کامیونی با 42 میلیون و 180 هزار ریال خلافی در شهرستان سردشت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرداریحیی شرفی، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای طرح توقیف خودروهایی با بیش از 10 میلیون ریال خلافی، عوامل پلیس راه سردشت حین گشتزنی در جاده های این شهرستان یک کامیونت هیوندا را برای کنترل مدارک متوقف کردند که بعد از استعلام سوابق خودروی مذکور، مشخص شد این کامیونت دارای 42 میلیون و 180هزار ریال خلافی می باشد که پرداخت نشده است.
سردار شرفی افزود: این خودرو جهت سیر مراحل قانونی توقیف و تا زمان پرداخت مبالغ جرایم مرتکبه به پارکینگ منتقل شد.

 

مرگ مرد 45 ساله در پی وقوع حریق منزل در تربت‌جام
فرمانده انتظامی تربت‌جام از مرگ مرد 45 ساله در پی وقوع حریق منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش فارس،علی‌اصغر مختاری در جمع خبرنگاران گفت: در پی حریق یک منزل مسکونی در روستای پده جان‌مراد مرد 45 ساله‌ای که در منزل پدری زندگی می‌کرد دچار سوختگی شدید می‌شود و با کمک نیروهای امدادی به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد منتقل و علی‌رغم تلاش کادر پزشکی فوت می‌کند.
مختاری افزود: باحضور مامورین در محل حادثه و بررسی به عمل آمده مشخص شد به علت نامعلومی طبقه دوم ساختمان دچار حریق شده که با تلاش تیم گشت پاسگاه بنی‌تاک و کمک اهالی حریق قبل از سرایت به دیگر منازل مهار می‌شود. تحقیقات پلیس در رابطه با علت حریق ادامه دارد.

 

انفجار در منزل مادر و دختر را راهی بیمارستان کرد
نشت گاز و انفجار یک واحد مسکونی در یکی از روستاهای شهرستان فریمان خراسان رضوی ضمن تخریب کامل منزل، مادر و دختر را راهی بیمارستان کرد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، جمعه شب ماموران گشت کلانتری12 فرهادگرد شهرستان فریمان از یک مورد انفجار منزل در روستای نعمانی مطلع و بلافاصله جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این واحد مسکونی به علت نشت گاز داخل منزل و روشن شدن کلید برق دچار انفجار شده که در این حادثه دو عضو این خانواده زنی 66 ساله و دختر 13 ساله اش به شدت مصدوم و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
با تلاش ماموران آتش نشانی، پلیس و مردم حریق قبل از سرایت به واحدهای همجوار مهار شده ولی متاسفانه در این حادثه منزل مسکونی بطور کامل تخریب شده است.

 

ساختمان کانون زبان ایران آتش گرفت
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از مهار آتش سوزی در ساختمان مرکز زبان ایران و مصدومیت یک نفر در این حادثه خبر داد.
جلال ملکی به مهر حادثه گفت: ساعت 14 و 9 دقیقه جمعه شب آتش سوزی در یک ساختمان اداری در خیابان مطهری خیابان جم به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.
بلافاصله سه ایستگاه آتش نشانی همراه یک گروه نجات و تشک و بالابر راهی محل حادثه شدند. در بررسی ها مشخص شد، در پشت بام ساختمان دو کارگر در حال ایزوگام بودند که آتش به پاگرد طبقه هشتم که انبار کاغذ بود سرایت کرد.
سخنگوی آتش نشانی تهران خاطر نشان کرد: در این حادثه یکی از کارگران دچار سوختگی شده بود که بلافاصله به پایین منتقل و تحویل امدادگران اورژانس شد. آتش نشان پس از مهار آتش و تخلیه دود، به عملیات خود پایان داده و به ایستگاه بازگشتند.

 

اجاق خوراک پزی چاپخانه را به آتش کشید
بی توجهی به اصول ایمنی و روشن گذاشتن اجاق خوراک پزی در مجاورت مواد قابل اشتعال، چاپخانه را در خیابان سبلان شمالی به آتش کشید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 93 و گروه امداد و نجات 12 را ساعت 00:33 بامداد امروز شنبه به سوی محل حادثه در خیابان سبلان شمالی، خیابان نوری اعزام کرد.
احمد صفری، افسر آماده منطقه شش عملیات گفت: در محل حادثه مشاهده شد از قسمت زیرزمین یک ساختمان دو طبقه مسکونی به مساحت پانزده متر مربع و با کاربری چاپخانه و انباری دود زیادی به بیرون زبانه می کشید.
با توجه به اینکه محیط شعله ورشده و مملو از دود بود و هر لحظه امکان سرایت آن به واحدهای تجاری و طبقات مسکونی بیشتر می شد که آتش نشانان با عکس العمل سریع خود پس از تجهیز به دستگاه تنفسی و قطع برق و گاز ساختمان به وسیله لوله های آبرسانی شعله های آتش را مهار و خاموش کرده و از سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری کردند.
صفری علت این آتش سوزی را روشن بودن اجاق خوراک پزی و سرایت به مواد قابل اشتعال اعلام کرد و گفت: آتش نشانان پس از مهار کامل آتش سوزی و تخلیه دود و نیز ایمن سازی های لازم به ماموریت خود پایان دادند.
46282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =