فارس نوشت:

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: علی‌رغم هشدارهای داده‌شده از سوی سازمان حج و زیارت، دلالان با سوءاستفاده از زائران ایرانی باعث سرگردانی ۷۰ زائر ایرانی در فرودگاه نجف شدند.

محسن نظافتی گفت: ایامی مانند اربعین حسینی که آمار استقبال زائران برای سفر به عتبات عالیات افزایش چشمگیری دارد زمان مناسبی برای سوء استفاده دلالان است که با دادن وعده‌هایی مانند اخذ ویزا در کمترین زمان و ارزان‌ترین قیمت زائران را سرگردان می‌کنند.

او گفت: هم اکنون ساماندهی زائران اربعین از طریق یک‌هزار و 700 کارگزاری مجاز سازمان حج و زیارت در حال انجام است اما متأسفانه باز هم شاهد هستیم که عده‌ای برای دریافت ویزای خود به دلالانی که بیشتر در اطراف سفارتخانه‌ها حضور دارند، مراجعه می‌کنند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: متأسفانه روز گذشته 70 نفر از زائران ایرانی که وارد فرودگاه نجف شده بودند به دلیل داشتن ویزای جعلی در فرودگاه گرفتار و جریمه شدند که با رایزنی‌های انجام شده سعی کردیم مشکل آنها را حل کنیم و آنها با پرداخت 81 دلار دیگر در فرودگاه ویزای اضطراری کشور عراق را دریافت کردند.

نظافتی گفت: زائران و متقاضیان سفر به عتبات عالیات باید هشیار باشند که با وجود کارگزاری‌های مجاز سازمان حج در سطح هر استان و شهر به دلال‌ها مراجعه نکنند چراکه علی رغم اینکه در فرودگاه سرگردان می‌شوند مجبور می‌شوند دوباره هزینه‌های زیادی را متحمل شوند.
46282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    4 2
    همين كارها رو ميكنن كه ابرو و حيثيت پاسپورت ايراني رو مي برن ديگه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    1 2
    سر حاجی ها را هم کلاه گذاشتند .من فکر کردم فقط سر کنسرت برو های ترکیه فقط کلاه می زارن .ای وایی چی به سرمون امده