۰ نفر
۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲

با داغتر شدن موضوع استقلال قره باغ کوهستانی، واکنشها به این طرح زودهنگام رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با طرح موضوع استقلال قره باغ کوهستانی، واکنشها به این طرح زودهنگام رو به افزایش است. در همین راستا، پاسکال مونیه، سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرنگاران در باکو گفت: در موضوع مناقشه قره باغ کوهستانی موضع فرانسه تغییر نیافته و فرانسه جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی را به رسمیت نمی‌شناسد. وی این موضع را در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد سفر اخیر رییس رژیم خودخوانده قره باغ کوهستانی" باک- او ساآکیان "به پاریس و دیدار او با برخی مقامات فرانسوی اعلام کرد. پاسکال مونیه برعدم شناسایی جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی و عدم تغییر موضع کشورش در رابطه با مناقشه قره باغ تاکید کرد.

گفتنی است لابی ارمنی‌ها در فرانسه قوی و بانفوذ است و فرانسه یکی از روسای مشترک گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپاست که از بیست سال پیش سرگرم حل مناقشه قره باغ است و تاکنون به سرانجامی نرسیده است.

در همین حال رافی اوانسیان، رهبر حزب(اپوزیسیون) ملی گرای ارث ارمنستان در مصاحبه با یک سایت ارمنی گفت: قره باغ کوهستانی باید برای استقلال آمادگی داشته باشد اما تا زمانیکه در ارمنستان یک حاکمیت قانونمند، مبتنی بر قواعد حقوقی نوین وجود ندارد، من و حزب ارث موضوع استقلال قره باغ را مطرح نخواهیم کرد. این در حالیست که سایر نیروهای سیاسی موجود در پارلمان ارمنستان بارها اعلام کردند که طرح زودهنگام موضوع استقلال قره باغ از سوی حزب ارث پیش کشیده و همین امر مانعی در برابر مذاکرات صلح قره باغ محسوب می‌شود.

لازم به یادآوری است که تا کنون چند بار موضوع استقلال قره باغ در مچلس ارمنستان به رای گیری گذاشته شده و رأی نیاورده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    36 14
    قره باغ جز خاک آذربایجان است و هیچ وقت استقلال نخواهد یافت
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    26 5
    ارامنه اولین بار توسط فرانسوی ها به این منطقه دوباره برگشتند یعنی از اول ارمنستان بوده ولی عد های از آنها به فرانسه مهاجرت کردن که فرانسه نقش یسزایی داشت و اما قره باغ ببینین ایروان خودش شهر آذربایجانی نشین بوده چه برسه به قره باغ و ارامنه هم به صلح و دوستی با برادران آذربایجانی خود زندگی می کردند ولی متاسفانه روس ها این وسط موش دوندن و طی یه جنکی این منطقه که جز خاک آذربایجان بوده توسط ارمنی ها اشغال شد و بعد قره باغ مساحتی نداره که مستقل بشه در ضمن اصلا ما ارمنی و آذربایجانی نداریم ان دو قوم باهم زندگی می کردند اصلا محدوده خاصی و جود نداشت وای به خائنین و توطئه چینان که مردم بجون هم می اندازن
  • ایرانی A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    28 2
    به امید روزی که اشغالگران و حامیان انها ذلیل شوند
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    39 16
    همانطور که ایران و عراق تا ابد نتوانستند دشمن هم باشد دو کشور آذربایجان و ارمنستان هم با مرز های گسترده نمی توانند
    • سهيل A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
      28 41
      عراق هيچوقت روي ارامش نميبيند و من به شخصه كشور عراق،دولت عراق و مردم عراق رو دشمن خودم و سرزمينم ميدونم.اين دشمني رو اونقدر ادامه ميدم كه كشور عراق به عنوان مستعمره ايران زير نظر ايران اداره بشه.اونا بايد تا دنيا دنياست به ما باج بدن.
    • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
      24 2
      دوست عزیز این مساله فرق میکنه. چرا که همین الان قسمتی از خاک آذربایجان در اشغال ارمنستان هست و تا زمانی که اراضی اشتغالی بازگردانده نشود، صلح بی معناست. مث این میمونه که اونموقع که عراق قسمتی از خاک خوزستان رو در اشغال خودش داشت، ما میومدیم و با صدام صلح میکردیم. در حالی که ما هیچ وقت اینکارو نکردیم. ینی تا زمانی که اراضی اشغالی ما برگردانده نشد، با صدام صلح نکردیم.
    • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
      8 2
      سهيل جان فرانسه و آلمان دشمن خوني بودند ولي بعد از جنگ جهاني دوم صميمي ترين دوستان هم شدند چون دشمن خونخوار و بزرگي به نام شوروي داشتند،حتي الان هم ئشمني هايشان را با هم فراموش كردند،الان هم ايران و عراق دشمني به نام سعودي دارند،ما بايد با هم دوست باشيم،هر جند كه عراق بايد به ما غرامتش را پرداخت كنه
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    31 7
    آخه یکی نیست بگه ارمنستان احمق، قره باغ مگه مال شماست که بخواین براش تصمیم بگیرین؟ قره باغ همانطور که از اسمش پیداست متعلق به خاک آذربایجان هست و دیر یا زود باید به صاحب اصلی اش برگردانده شود.
  • بهنام بچه خوی A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    19 1
    به نظر من روسیه هنوز هم به کشورهای دور و ورش به چشم یک مستعمره نگاه میکنه.در این حالت دو تا انتخاب برای کشور مقابل میمونه: 1 یا اون کشور تن به این استعمار میده و وابسته روسیه میشه و در صحنه ی بین الملی به مانند یک نوچه و سرباز برای روسیه عمل میکنه.مانند امنستان و.. 2 یا اینکه از خودش استقلال نشون میده و تن به این وابستگی نمیده و در مقابل روسیه هم علیهش توطئه میکنه و سعی میکنه تضعیفش کنه و سرزمین هاشو ازش میگیره. مانند اوکراین و آذربایجان و..
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    32 4
    یاشاسین آذربایجان
  • تبریز اوشاغی A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    4 2
    مساحت قره باغ 1.5 درصد مساحت جمهوری آذربایجانه ، در حالی که ارمنستان به بهانه اکثریت ارمنی نشین در این منطقه که عاملش استالین بوده ، بیش از 20 درصد خاک آذربایجان رو اشغال کرده است. البته در ظاهر ارمنستان و پشت پرده روسیه و ... البته ارمنستان با این اشغال راه به جایی نبرده و در حال حاضر بعنوان یک کشور فقیر و فلاکت زده مستعمره روسیه باقی مانده است که قابل مقایسه با آذربایجان آباد و زیبا نیست.