رئیس انجمن ارولوژی ایران، نسبت به شیوع بیماری های کلیوی در مردان هشدار داد و گفت: بیماری های کلیوی در مردان ۳ برابر زنان است، اغلب مردان ایرانی به فکر سلامتی شان نیستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عباس بصیری رئيس انجمن اورولوژی ایران، گفت: سنگ های ادراری و پروستات ازشایع ترین بیماری های مردانه است که متاسفانه بسیاری از مردان زمانی به پزشک و درمان مراجعه می کنند که فرصت های طلایی درمان ارزان وکم عارضه را ازدست داده اند.

نصیری گفت: باتوجه به شیوع انواع بیماری های مردانه درکشور وکم توجهی اغلب مردان به سلامت شان، روز ملی سلامت مردان به عنوان یک روز سمبلیک و برای توجه مردم و مردان به سلامتی شان درنظرگرفته شده است.

او تأکید کرد: متاسفانه در تمام دنیا و به ویژه در ایران مردان بین آحاد جامعه کمترین اهمیت را به سلامتی خود می دهند و زمانی برای درمان و اقدام پزشکی مراجعه می کنند که در شرایط پیشرفته و نهایی بیماری هستند.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار ادامه داد: از طرفی دیگر مردان در جامعه ما نقش موثرتری را در تأمین معیشت زندگی خانوار به عهده دارند و به دلیل اشتغالات خود توجه به سلامتی مغفول باقی می ماند.

بصیری گفت: این روز اهمیت بسزایی دارد که مردان امر پیشگیری را بیشتر رعایت کنند تا در صورت بروز علائمی از یک بیماری خاص خیلی سریع برای درمان مراجعه نمایند نه زمانی که کار از کار گذشته است.

شایع ترین بیماری های مردان در ارولوژی

بصیری شایع ترین بیماری در حیطه بیماری های کلیه و مجاری ادرار را بیماری های سنگ های ادراری و پروستات دانست و گفت: شیوع بیماری سنگ کلیه در مردان بین ۲ تا ۳ برابر بیشتر از خانم ها بوده و در عین حال بیماری اذیت کننده؛ دردناک و با عوارض بسیاری  است به گونه ای که در مراحل حاد بیمار را زمین گیر می کند.

رئیس انجمن ارولوژی ایران در ادامه گفت: بیماری پروستات نیز یکی دیگر از بیماری های شایع مردانه است که در سنین بالای ۵۰ سال خودش را به صورت بزرگ شدن پروستات و با اشکالاتی در مسیر ادرار نشان می دهد که به آن بزرگی خوش خیم پروستات گفته می شود.

او گفت: گاهی اوقات بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از این موارد می تواند سرطانی  باشد. اما اکثر اوقات بزرگی خوش خیم پروستات است؛ حال آن که نوع دفع و جریان ادرار، قطره قطره شدن و تکرر ادرار در شب بعضأ منجر به بی اختیاری و بی خوای بیمار می شود که این عوامل اذیت کننده است.

این ارولوژیست تأکید کرد: در سنین جوانی هم پروستات می تواند با ابتلا به التهاب و عفونت منجر به سوزش وتکرر ادرار، دردهای شکمی و... بروز کند که این بیماری هم به نسبت شایع است.

بصیری در پایان گفت: ششم اسفندماه مصادف با روزملی سلامت مردان درکشور، برنامه های مختلفی در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی مردم و نیز ویزیت های رایگان اورولوژیست ها ازسوی انجمن اورولوژی در سراسر کشور برگزار می شود.

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    5 0
    مردها از خود گذشت می کنند تا بتوانند هزینه درمان خانواده را تامین کنند