رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حامیان امروز تروریست ها در سوریه و عراق باید بدانند که پشتیبانی از گروه های افراطی هیچ سودی ندارد، چون این گروه ها پایگاه و جایگاهی در میان مردم ندارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان دیدار کرد که مهم‌ترین نکات این دیدار که ایرنا آن را منتشر کرده به این شرح است:
** انتظار ما این است که غرب با پایبندی به تعهدات خویش در مذاکرات هسته ای، همکاری ها در همه سطوح گسترش دهد و در این میان مجارستان، به خاطر سوابق درخشانی که در عدم ضدّیت با ایران دارد، می تواند نقش بهتر و بیشتری داشته باشد.

** تروریست‌ها و بعضی از زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های استکباری، منطقه استراتژیک خاورمیانه را دچار بحران‌های نا امنی و گاهی جنگ های داخلی کرده اند و ایران همیشه تلاش می کند که امنیت و صلح و ثبات به منطقه برگردد، چون ثبات منطقه ای باعث رونق همکاری های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می شود.

** ایران بارها اعلام کرد که سوریه سرزمین مردم این کشور است، اما متأسفانه تروریست ها سوریه را که یکی از کشورهای امن منطقه بود، دچار بحران کرده و به بهانه ی حمایت از مردم، زیرساخت های این کشور را ویران می کنند و در این بین مصیبت ها و رنج ها برای مردم است.

** حامیان امروز تروریست ها در سوریه و عراق باید بدانند که پشتیبانی از گروه های افراطی هیچ سودی ندارد، چون این گروه ها پایگاه و جایگاهی در میان مردم ندارند.

** حمایت های پنهان ترکیه از داعش، اوضاع سوریه را پیچیده تر کرده و بهترین و مطمئن ترین راه برگشت به نظرات مردم سوریه است.

مسایل مربوط به ایران در کتاب های درسی کشور ما آمده است
ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان نیز با بیان اینکه «با 5 وزیر به ایران آمدم» بر عزم کشور متبوع خویش برای همکاری های اقتصادی، بازرگانی، فنی و فرهنگی تأکید کرد که مهمترین بخش‌های سخنان وی در این جلسه نیز به این شرح است:

** جایگاه ایران در مجارستان به گونه ای است که نگاه افسانه ای دارند و مسایل مربوط به ایران در کتاب های درسی کشور ما آمده است.

** به خاطر مسایل آخر سال و مشغله های کاری، باید زودتر به کشورم برگردم و سفر دو روزه برای آشنایی کامل با آثار تمدنی و فرهنگی ایران کم بود.

**تنها نخست وزیر در میان 28 نخست وزیر اتحادیه اروپا هستم که از رئیس جمهور روسیه برای سفر به مجارستان دعوت کردم که البته عواقب مثبت و منفی این تصمیم را هم دیدیم و چشیدیم.

**امیدوارم گاز ایران هم به اروپا برسد. برنامه ما برای جبران از طریق گسترش همکاری های اقتصادی، صنعتی و بازرگانی با چین است که تا حدودی خلاء عدم حضور روسیه را جبران کرده است.

**فارغ التحصیلی جوانان ایرانی از دانشگاه های مجارستان یکی از ظرفیت‌هاست و امیدواریم شاهد گسترش همکاری های آموزشی، اقتصادی، صنعتی و به ویژه کشاورزی باشیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانباز محمد دامن باغ. A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    5 7
    متاسفانه از اول همه میدانستند ترکیه از داعش حمایت همه جانبه میکند وداعش اسوده خاطر دز ترکیه رفت وامد میکند ترکیه سلاح میدهد وداعش نفت سرقتی. وهمه میدانستند که ترکیه نوکر امریکا.و جیره خور ال سعود..وسر سپرده اسرائیل. است.اما در حساس ترین برهه از زمان سکوت کردند.