خبرگزاری صداوسیما نوشت: معاون اجرایی شورای نگهبان گفت: با تائید صلاحیت 15 درصدی داوطلبانی که شکایت کرده بودند مجموع تایید صلاحیت شدگان به 55 درصد افزایش یافت.

اهم سخنان سیامک ره پيک، سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات را در زیر بخوانید:
* اسامی تائید صلاحیت شدگان ساعت 4 بامداد امروز به وزارت کشور ارسال شده است. 
* با تأیید صلاحیت هزار و 500 داوطلب دیگر، تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی به 6 هزار و 300 نفر افزایش یافت.
* با افزایش تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده، رقابت برای هر کرسی مجلس از بین 16 داوطلب به بیش از 20 داوطلب افزایش یافت.
* تعداد کل داطلبان مجلس نهم اعم از تایید، رد و عدم احراز شده،  5هزار و 300 نفر بود. تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده در هیات نظارت برانتخابات، 40 درصد بود که این رقم در شورای نگهبان به 55 درصد افزایش یافت.
* در هیچ دروه ای از انتخابات مجلس این تعداد داوطلب تایید صلاحیت شده نداشتیم، البته بخشی از این افزایش ناشی از افزایش داوطلبان مجلس و بخشی هم ناشی از افزایش تعداد تایید صلاحیت‌شده هاست.
* وضعیت داوطلبان مجلس اعم از تایید و یا ردصلاحیت شده در هر حوزه انتخابیه و استانی به صورت تفکیکی در آخرین ساعات شب گذشته در اختیار وزارت کشور قرار گرفت.

*{با اشاره به روند اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده} این افراد دو گروه هستند؛ گروه نخست کسانی هستند که توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تایید صلاحیت شده بودند اما از سوی شورای نگهبان رد شدند و گروه دیگر کسانی هستند که صلاحیت آنها از سوی هیئت مرکزی نظارت هم رد شده بودند.گروه نخست که به آنها «رد ابتدایی» هم گفته می شود می توانند بر اساس اطلاعیه صادر شده ظرف سه روز شکایت خود را اعلام کنند و شورای نگهبان هم به مدت یک هفته این شکایات را بررسی می‌کند. گروه دوم از آنجایی که از سوی هیت مرکزی نظارت رد صلاحیت شده و شکایت هم کردند و به شکایت آنها رسیدگی نیز شده است مجاز به شکایت مجدد نیستند.

*{ با اشاره به وضعیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری } هم اکنون در حال بررسی و تجدید نظر پرونده داوطلبان مجلس خبرگان رهبری قرار داریم و نتیجه بررسی صلاحیت ها 21 بهمن مشخص می شود.
27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    8 1
    یارو اومده که نماینده بشه همه کاره تو و اومن بنده بشه
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    4 0
    1500 نفر به اصولگراها اضافه شدند