ایران نوشت:

روز 9 دی‌ماه سال‌جاری یک کلاهبرداری فامیلی رخ داد که در آن مردی تنها با یک ادعا توانست پول میلیاردی به جیب بزند.

ماجرای این کلاهبرداری ماهرانه با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای رسالت تهران، پیش‌روی مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.
یکی از طعمه‌های مرد شیاد در بازجویی‌ها گفت: «چند ماه پیش، یکی از بستگانم به‌نام «علی» ادعا کرد که دوستان خوبی در گمرک دارد و به‌واسطه آنها می‌تواند کالاهای وارداتی را بدون هرگونه پرداخت عوارض گمرکی ترخیص کند؛ به همین بهانه و برای مشارکت، پیشنهاد وی را درخصوص سرمایه‌گذاری برای واردات گوشی‌های تلفن‌همراه اپل قبول کردم و 110 میلیون تومان به وی دادم؛ قرار شد پس از وارد کردن گوشی‌ها و فروش آنها در بازار، اصل پول و همچنین سود حاصل از سرمایه‌گذاری به من پرداخت شود؛ مدتی خبری نشد تا اینکه از بستگانم شنیدم علی با همین شیوه از خیلی‌های دیگر در فامیل پول گرفته و ناپدید شده است، فهمیدم علی با وعده‌های پوشالی از فامیل‌هایش کلاهبرداری کرده است. کارآگاهان که در برابر یک شیاد فامیلی قرار گرفته بودند با تعجب به تحقیق از دیگر طعمه‌ها پرداختند. یکی از آنها درخصوص بر باد رفتن 260 میلیون تومان خود گفت: وقتی شنیدم علی در گمرک آشنا دارد و می‌تواند به ترخیص کالاهای خارجی و بویژه گوشی‌های تلفن همراه بدون پرداخت هرگونه عوارض گمرکی دست بزند دیدم خیلی زود تغییر محسوسی در زندگی او ایجاد شده است.
علی یک خودروی شاسی‌بلند خارجی مدل سال و یک خانه ویلایی خرید و برعکس گذشته شیک‌پوش شد؛ همین باعث شد تا من و دیگران به او اطمینان پیدا کنیم و با او در زمینه واردات کالاهای خارجی و بویژه گوشی‌های تلفن همراه مشارکت در سرمایه‌گذاری داشته باشیم، اما علی ناگهان ناپدید شد.
با این ادعاها علی 35 ساله و در شرایطی که حتی خانواده‌اش نیز اطلاعاتی از اقدامات کلاهبردارانه و مخفیگاه وی نداشتند، در شهرک شهید باقری تهران شناسایی شد و در مخفیگاهش به دام افتاد.
این کلاهبردار فامیلی در بازجویی‌ها پرده از ادعای یک میلیارد تومانی خود برداشت و گفت: من با بهانه آشنایی با مسئولان گمرک و در حالی که با پول‌های بادآورده زندگی مجلل و فریبنده‌ای برای خودم تهیه کرده بودم، توانستم براحتی دیگر بستگانم را نیز فریب بدهم و البته گاهی از اشخاص خارج از فامیل نیز کلاهبرداری کرده‌ام. بنابر این گزارش، تجسس‌ها نشان داد علی از شش ماه پیش وارد این پروسه کلاهبرداری شده است و کسانی که در دام وی افتاده‌اند می‌توانند به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند و به طرح شکایت بپردازند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =