۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

شفا آنلاین نوشت

رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ از استقبال دکتر زالی- رئیس نظام پزشکی کشور برای تفکیک و جداسازی این 2 سازمان از یکدیگر خبر داد.

دکتر علی اصغر پیوندی ضمن اعلام این خبر افزود: تفکیک و جداسازی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از نظام پزشکی مرکز، در قانون تصویب شده است و ما هم دنبال آن هستیم که انشالله این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به تلاش های زیاد و بحث های جدی درمورد این موضوع خاطرنشان کرد: با وجود این که بالغ بر 30 تا 35 هزار پزشک و پیرا پزشک در تهران داریم، متأسفانه طی دوره های اخیر این جداسازی تحقق نیافته است؛كه به طور قطع ادامه این روند در نهایت به ضرر جامعه پزشکی به ویژه تهران تمام می شود.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران گفت: همکاران باید به گونه ای حرکت کنند که به انسجام سازمان آسیب وارد نشود.

وی با تأکید بر این که سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ باید از مرکز جدا شود، ادامه داد: تلاش های بسیاری در این راستا از سوی هیئت مدیره تهران صورت گرفته است. در واقع مرکز، بیشتر باید کار سیاست گذاری و نظارت را انجام دهد و آن ایده ها و آرمان هایی که برای جامعه پزشکی در کل کشور می خواهد مطرح واجرايي شود از ستاد مرکزی طراحی شود تا انسجام کلی رخ دهد.

به گفته پیوندی، سازمان نظام پزشکی مرکزی می تواند درراستاي كاهش مشکلات موجود در نظام پزشکی جهت دهی، هدایت و سازمان دهی لازم را ارايه نمايد. بنابراین، جداسازی برای سبک و چابک تر شدن ستاد مرکز هم منفعت دارد.

وی درباره نظرشورای عالی نظام پزشکی درباره جداسازی نظام پزشکی تهران بزرگ از نظام پزشکی کل نيز اظهار کرد: هر چند رئیس شواری عالی به طور رسمی اعلام کرده که معتقد بر این جداسازی است اما تاكنون دراين باره دخالت مستقیمی به آن شکل نکرده است.

وی در خصوص نظر دکتر زالی در مورد این جداسازی و استقلال نيز گفت: ما به علت این که عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران هستیم به صورت ماهانه جلسه ای در خدمت همه دوستان هستیم،. بحث تهران در تمام جلسات ما مطرح می شود، دکتر زالی هم معتقد بر انجام این امر است اما اين امرنیازمند زیرساخت هایی است که به زمان هم نيازدارد.

عضو شواری عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: دکتر زالی موافقتش با این موضوع را به طور رسمی اعلام کرده و در هیئت مدیره قول داده که این جدایی اتفاق بیفتد و برای تسریع در انجام آن امیدواریم از بحث های حاشیه ای خارج شویم. جداسازی نظام پزشکی تهران بزرگ از کل کشور قولی بوده که من، دکتر زالی و دیگران به جامعه پزشکی داده ایم.

وی گفت: طی یک سال اخیر مسائلی نظیر هماهنگ نبودن سازمان؛ نبود امکانات، بحث های حاشیه ای و... این جداسازی را به تأخیر انداخته. اما امیدواریم تا پایان سال جاری سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ به طور کامل از مرکز جدا شود تا همه از این دغدغه نجات یابند و انجام کارها در روند قانونی خودش قرار بگیرد.

پیوندی در پاسخ به این سوال که برای جداسازی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از مرکز تاکنون چه کارهایی باید انجام می شده اما نشده؛ گفت: این اتفاق به دلایل منطقی و غیر منطقی که بحث گسترده ای دارد عملی نشده حال آن که ما باید کاری کنیم که اين خواسته به حق تحقق یابد.

رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ خاطرنشان کرد:به طور قطع جلوی ضرر را از هر جا که گرفت منفعت است و این جداسازی را باید در یک فضای دوستانه بدون تنش و دست در دست هم در داخل خود صنف نیز به سرعت حل کنیم.

وی تاكيد كرد: بايد از بحث های حاشیه ای که به همه ما آسیب می زند فاصله بگیریم و به فکر کاهش دغدغه های جامعه پزشکی از بحث های حاشیه ای باشیم تا ساختار منطقی، درست و قابل دفاع شود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران گفت: امیدواریم با اراده حاکم در هیئت مدیره تهران و با همکاری هایی که از سوی دکتر زالی انجام خواهد شد برای جلوگیری از بحث هایی در آینده این اتفاق در اسرع وقت رخ دهد و دغدغه هاي موجود نيز پايان يابد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =