ایلنا نوشت: معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: دولت با تخلفاتی که به نقض حریم امنیت ملی و امنیت هیات‌ها و گردشگران خارجی منجر شود برخورد مقتضی را خواهد داشت.

سید شهاب‌الدین چاووشی در مورد برخی موارد از جمله تجمعات غیر‌قانونی و توهین به مسئولان در مراسم مذهبی یادآور شد: توصیه‌های کلی استاندار در این مورد این بود که ما از ظرفیت‌های ملی که متعلق به آحاد ملت است، درست استفاده کنیم و برای تقویت علقه‌های ملی، سیاسی و مذهبی ملت، در مورد برخی رفتار‌ها که در حاشیه برخی مراسم‌های رسمی و ارزشی اتفاق می‌افتد و خیلی از دلسوزان نظام قبول ندارند، تلاش شده که مراسم و جلسات مربوط به مباحث ملی کشور مدیریت شود تا برخی جریان‌های سیاسی خاص نتوانند در آن مراسم‌ها نظرات خود را اعمال کنند.

وی افزود: به تدریج به این سمت پیش می‌رویم که جلسات عمومی که متعلق به یک حزب و جناح خاص نیست درست مدیریت شود تا شاهد حواشی آن نباشیم.طبق قوانین همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند. در نظام ما رفتار غیرقانونی و هرج و مرج پذیرفته نیست.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران خاطرنشان کرد: آزادی اجتماعاتی که به صورت قانونی شکل گرفته باشد، در قانون تضمین شده است. دولت هم تکلیف دارد که امنیت تجمعات قانونی را برقرار کرده و از حواشی آن جلوگیری کند. تلاش بر این است که در سطح استان تهران هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم، دقت‌ها را بیشتر کنیم تا افرادی که در معرض کاندیداتوری هستند یا بحث‌هایی برای گفتن در انتخابات دارند با رعایت چارچوب‌های لازم بتوانند حضور پیدا کرده و رقابت کنند. لازمه رقابت برگزاری اجتماعات هم هست که باید امنیت آن برقرار شود.
چاوشی عنوان کرد: مواردی هست که رصد می‌شود و بعدا مورد پیگیری قرار می‌گیرد اما تجمعات و برخوردهای غیرقانونی را ما در‌‌ همان زمان به مراجع قانونی منعکس می‌کنیم. مسئولیت دادستانی و نیروی انتظامی این است که اگر تجمعات غیرقانونی وجود داشته باشد با آنها برخورد و آنها را کنترل کنند.
وی در مورد برخی اعتراض‌ها به سفر هیات‌های خارجی که گاهی در قالب تجمعات نمود پیدا می‌کند گفت: حتما دولت با تخلفاتی که به نقض حریم امنیت ملی و امنیت هیات‌ها و گردشگران خارجی منجر شود برخورد مقتضی را خواهد داشت.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =