سایت صدای اقتصاد نوشت:

گزارش ها از شهر اصفهان در حالی نشان از حاکم شدن شرایط ترس برای زنان به دلیل اسیدپاشی در روزهای گذشته دارد که فعالان اقتصادی نگران تاثیرات این ناامنی ها بر اقتصاد این شهر هستند.

در حال حاضر استان اصفهان بزرگ ترین استان صنعتی کشور محسوب می شود  و براساس آمارهای رسمی حدود 250 هزار زن در این شهر مشغول به کار هستند و سهم آنان از اشتغال در این استان 12 درصد است. چندی پیش زهرا اخوان نسب رئیس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی اتاق اصفهان در همایش نقش زنان در اقتصاد اصفهان این موضوع را اعلام کرد. همچنین هم اکنون در بین اعضا هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان نیز یک زن حضور دارد.

براسا آمارهای استانداری اصفهان در این شهر زنان علاوه بر حضور در ادارات دولتی و واحدهای تولیدی همچون صنایع نساجی و بافندگی در تولید صنایع دستی همچون قالی بافی، قلم زنی، معرق و... نیز نقش پر رنگی دارند. برخی از گزارش ها از شهر اصفهان نشان می دهد ترس به وجود آمده به دلیل اسیدپاشی روی زنان که تاکنون 6 مورد آن به تایید نیروی انتظامی رسیده ( برخی گزارش ها نشان می دهد 8 مورد است) باعث شده برخی از خانواده ها به زنان و دختران خود تاکید کنند که کمتر از خانه بیرون بروند و بیشتر احتیاط کنند، موضوعی که می تواند چالش های اقتصادی و اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

براساس آمارهای مرکز آمار ایران جمعیت زنان شهر اصفهان حدود 800 هزار نفر است که حدود نیمی از جمعیت یک میلیون 750 هزار نفری شهر اصفهان را به براساس آمار نفوذ مسکن سال 1390 در برمی گیرند. البته به این عدد باید جمعیت زیادی از دانشجویان دختر دانشگاه های گوناگون شهر اصفهان را نیز باتوجه به شروع سال تحصیلی اضافه کرد.

فرمانده نیروی انتظامی اصفهان روز گذشته از بررسی ویژه اتفاقات رخ داده در این شهر و انگیزه های مجرمان خبر داد و اعلام کرد به زودی مجرمان دستگیر خواهند شد. نیروهای امنیتی در روزهای گذشته در تلاش هستند در عملیاتی ضربتی مجرمان را دستگیر کنند. 

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رها US ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    40 3
    مرگ بر افراطی
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    7 1
    من میخواستم یه سفر بیام اصفهان که دیگه فکرشو از سرم بیرون کردم
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    6 9
    اگه ناجا نمیتونه به اطلاعات سپاه ماموریت بدن پیداشون کنه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    8 0
    اسید پاش ها یک باند هستند
  • منصور اميريان RO ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    14 0
    سلام. فرمانده پليس ديروز در تلويزيون گفت در طول يكسال گذشته چند مورد اسيد پاشي داشتيم و طوري وانمود كرد كه اين مسئله موضوع جديد نيست و تازه در نوبتهاي اوليه چون كسي شكايتي نكرده پليس هم موضوع را پيگيري نكرده است خودتان پرتغال فروش را پيدا كنيد.
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    11 0
    چه قدر روی وجهه گردشگری این شهر در اذهان بین الملل اثر می گذارد؟