ایرنا نوشت:

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تولید کالای جدید و دسترسی به بازارهای بین المللی و ساختن یک جامعه مطلوب با ارزش های والای مادی و معنوی بدون کمک دانشگاهیان امکان پذیر نیست.

علی طیب نیا روز دوشنبه در مراسم گرامی داشت هشتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران با اشاره به سابقه 80 ساله این دانشگاه افزود: دانشگاه تهران محل تمرکز تلاش های استقلال طلبانه و آزادی خواهانه بوده است.

وی ادامه داد: در این 80 سال خون شهدا و قلم علما در این دانشگاه در هم آمیخته و زمینه های رشد و پیشرفت کشور را فراهم کرده است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دانشگاه تهران در 36 سال گذشته در عرصه های علمی و مبارزات سیاسی و اجتماعی نقش مهمی داشته است و بسیاری از استادان و دانشجویان در عرصه تلاش به شهادت رسیده اند.

طیب نیا افزود: انتظار می رود که در آینده نیز دانشگاهیان در پیشرفت و توسعه کشور نقش اثر گذاری داشته باشند.

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در عرصه های اقتصادی افزود: باید تلاش کنیم با ارتقاء جایگاه بین المللی ایران در اقتصاد زمینه های بهبود معیشت مردم را در داخل فراهم و فقر را ریشه کن کنیم.

وی در ادامه گفت: بدون مشارکت دانشگاه فرآیند توسعه که رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب است امکان پذیر نیست و حتی ترویج مکارم اخلاقی نیز مستلزم استفاده از علوم انسانی و هنر برای تبلیغ در جامعه است.

در مراسم هشتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران محمد فرهادی وزیر علوم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی الله سیف رییس بانک مرکزی، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، سیدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهور، رضا فرجی دانا مشاور رییس جمهوری، غلامعلی حداد عادل نماینده تهران و همچنین اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی از سفرای خارجی مقیم تهران حضور داشتند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =