کار آفرین برتر گفت: برای نخستین بار سامانه مشاوره اینترنتی املاک کشور در اصفهان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين،  مجتبی رحیمی  با اشاره به اینکه مردم در بازار سنتی خرید و فروش مسکن با مشکلات زیادی روبرو هستند، اظهار داشت: همچنین برای خرید و فروش املاک نیز زمان زیادی تلف می‌شود و بعضا اتفاقات ناگواری نیز در این بین روی می‌هد.

وی با بیان اینکه به منظور تسهیل در خرید و فروش و همچنین ایجاد امنیت و آگاهی دادن به شهروندان برای معاملات ملکی در شهر اصفهان سامانه مشاوره اینترنتی املاک کشور را‌ه‌اندازی شده است، اظهار داشت: این سامانه برای اولین بار در کشور ایجاد شده و قرار است با دریافت مشخصات املاک موجود در اصفهان و ثبت آنها و استخدام مشاورانی برای ایجاد ارتباط بین خریار و فروشنده تسهیلاتی را به شهروندان ارائه دهد.

مدیر مجموعه تخصصی ایوان با اشاره به اینکه در این سامانه به ازای هر 100 نفر یک مشاور استخدام می‌شود، گفت: از این رو با توجه به جمعیت دو میلیون نفری شهر اصفهان به 20 هزار مشاور نیاز داریم که پس از دریافت آموزش‌های لازم در این سامانه مشغول کار خواهند شد.

وی در خصوص نحوه ثبت متفاضیان برای استخدام به عنوان مشاور در سامانه مشاوره اینترنتی املاک کشور نیز بیان داشت: علاقه‌مندان برای استخدام در این طرح می‌توانند با ارسال عدد 1 به شماره 5000135105 ثبت‌نام اولیه خود در این طرح را انجام دهند؛ پس‌ از این مرحله، از روز 18 تا 22 اردیبهشت‌ ماه همایش آموزشی این افراد برگزار شده و افراد دارای صلاحیت در این طرح استخدام خواهند شد.

رحیمی نیاز نداشتن به سرمایه اولیه، نبود لزوم حضور فیزیکی در محل کار و همچنین نداشتن سقف زمانی برای فعالیت در سامانه را از جمله مزیت‌های استخدام در این سامانه اعلام کرد و بیان داشت: در حقیقت در این سامانه بانکی از اطلاعات خریداران و فروشندگان وجود خواهد داشت و مشاورین با دسترسی به این اطلاعات می‌توانند مشتریان را به خرید مدنظرشان راهنمایی کنند؛ پس از اینکه مشتری مسکن مورد نیاز خود را انتخاب کرد، قرارداد خرید در دفاتر رسمی طرح در سطح شهر و زیر نظر مشاورین حقوقی منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشاوران ثبت‌نام شده در این سامانه می‌توانند 30 درصد از تعرفه اتحادیه اصناف برای انجام هر قرار داد بین مالک و مستاجر و یا خریدار را دریافت کنند، افزود: همچنین باید توجه داشت که مشاوران در این ارتباط هیچ بار حقوقی را متحمل نخواهند شد چرا که انعقاد قرار داد توسط مجموعه صورت می‌پذیرد.

این کارآفرین برتر با تاکید بر اینکه تاکنون چهار هزار نفر برای فعالیت در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این افراد در همایشی در 18 اردیبهشت آموزش‌های لازم را دریافت کرده و پس از آن با دریافت دوره‌های آموزشی در هر پنجشنبه فعالیت خود را گستره‌تر خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این اشتغال به صورت رایگان برای متقاضیان ایجاد خواهد ش و میزان ماندگاری آنها نیز بسته به میزان کاری است که خود آنها خواهند داشت.

رحیمی راه اندازی سامانه الکترونیکی مشاوره اینترنتی املاک کشور را در راستای ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمن ر اصفهان اعلام کر و بیان داشت: ممکن است با ایجاد این سامانه با مخالفت صنف مشاوران املاک روبرو شویم ولی باید توجه داشت که این روش برای اتحایه‌های مشاوران املاک نیز مناسب بوده و به نوعی نیاز روز تلقی می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =