۰ نفر
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
وقتی خواب مدافعان آشفته می‌شود

آمار بی‌نظیری که کریس رونالدو در سال‌های اخیر از خود برجای گذاشته است، راهنمایی‌ست برای رافا بنیتز تا از رونالدو در بهترین پست ممکن بازی بگیرد.

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین/ یکی از چالش‌های جدی فصل آینده برای رافا بنیتز، پست کریس رونالدو است. چیزی که تا کنون مشخص است، این است که بنیتز به 4-2-3-1 مورد علاقه خود وفا دار خواهد ماند. چالش انتخاب پست رونالدو، نه تنها برای شخص این بازیکن، که برای کریم بنزما و به خصوص گرت بیل نیز حیاتی خواهد بود. یکی از دلایل خواستن عذر کارلتو، عدم بهره‌‌گیری از تمام توانایی‌های شاهزاده ولزی کهکشانی‌ها بود. این ستاره‌ هم تنهنا زمانی می‌تواند تمام توانای خود را بروز دهد که در سمت چپ زمین و پست تخصصی‌ خودش بازی کند، جایی که در 2 فصل گذشته برای کریس رونالدو رزرو شده بود. 

حالا باید با واقعیت‌هایی هم رو به رو شد. این که کریستیانو اولویت اول هر مربی‌ای است و در ابتدا باید رضایت او جلب شود. نگاهی به آمار این ابر مهاجم، نشان می‌دهد که او زمانی که در محوطه جریمه بوده، بیشترین بازدهی را داشته است. رونالدو فصل گذشته برای رئال مادرید در همه رقابت ها 61 گل به ثمر رساند که تنها 5 گل از این 61 گل از بیرون محوطه جریمه زده شده بودند. او درون 18 قدم، 42 گل به ثمر رساند که البته 13 تای آنها از روی نقطه پنالتی بودند. رونالدو 14 گل نیز از درون شش قدم وارد دروازه حریفان کرد.

این آمار به خوبی نشان می‌دهد که رونالدو زمانی که به درون محوطه می‌رود و به عنوان مهاجم نوک بازی‌ می‌کند، چه بازیکن خطرناکی می‌شود. استفاده از رونالدو به عنوان بازیکن شماره 9، می‌تواند خواب را بر تمامی مدافعان جهان آشفته کند. او به هر شیوه‌ای گل می‌زند.  رونالدو فصل گذشته 38 گل را تنها با یک ضربه و در اولین تماس به ثمر رساند که 17 تای آنها با ضربه ثمر وارد دروازه شدند. شیوه گل های فوق ستاره پرتغالی در فصل گذشته مثل همیشه متنوع بود. او به غیر از گل با ضربه قیچی برگردان، تقریبا به تمام شیوه های دیگر برای رئال مادرید گلزنی کرد. با پای راست و چپ، با ضربه سر، از روی نقطه پنالتی و ضربه آزاد.

بنزما نیز بر خلاف تصور عموم، بازیکنی بسیار کامل است. او از آندرس اینیستا در طول دو فصل گذشته بیشتر پاس کلیدی داده است. آماری فوق العاده برای یک مهاجم نوک. 

با بردن رونالدو به نوک پیکان خط حمله، رئال بسیار زهردار تر خواهد  شد. گرت بیل به پست اصلی خود می‌رود و جیمز رودریگز نیز در پست مورد علاقه خود، شماره 10 خودنمایی می‌کند. بازیکنی مثل خسه نیز این فصل می‌تواند به شگوفایی دوباره خود امید داشته باشد. 

این سیستم عملکرد دفاعی رئال را هم بهبود خواهد بخشید ودیگر عدم شرکت رونالدو در فاز دفاعی، نکته‌ای آزار دهنده نخواهد بود. 

258 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =