ایسنا نوشت:

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: 80 درصد مرزهای سیستان و بلوچستان انسداد شده و 20 درصد باقی مانده دیگر نیز بزودی بر روی اشرار و قاچاقچیان مسدود خواهد شد.

سردار اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران در زاهدان، هدف از سفر خود را به سیستان و بلوچستان، بررسی وضعیت امنیتی و بازدید از مرزهای استان بیان کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: خوشبختانه با اعلام گزارشات و بازدیدهای میدانی انجام شده از مرزهای استان باید گفت که سیستان و بلوچستان دارای ضریب امنیتی بسیار مناسبی نسبت به دیگر استان ها است.

سردار مومنی اظهار کرد: هدف نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان، ایجاد امنیت با رویکرد مردم محوری است به گونه ای که امنیت حال این استان مرهون همکاری مردم با پلیس است.

وی در ادامه با اشاره به روند مطلوب کشفیات مواد مخدر در سیستان و بلوچستان گفت: 77 درصد کشفیات ما در شرق کشور بوده است.

سردار مومنی در همین رابطه اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون 200 تن مواد مخدر در کشور کشف شده که 18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان مواد بیشتر از باندهای بزرگ مواد مخدر کشف شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: کشفیات مواد مخدر در سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تا کنون 95 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی در خصوص کشفیات سلاح نیز در سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در خصوص کشف اسلحه از استان های شاخص کشور قلمداد می شود و در همین رابطه باندهای مهم قاچاق اسلحه در استان کشف و تعداد زیادی از افراد قاچاقچی نیز دستگیر شده اند.

سردار مومنی علت توفیقات بدست آمده پلیس را در خصوص کشف مواد و سلاح همکاری مردم بیان کرد و افزود: همکاری مردم با پلیس ضامن امنیت در استان است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین از کاهش سوانح رانندگی در سیستان و بلوچستان نیز خبر داد و گفت: راه اندازی دوربین های سرعت سنج و اعمال قوانین و بیشتر شدن آگاهی مردم نسبت به قوانین را از علل کاهش آمار تصادفات در این استان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با همکاری وزارت راه، راه اندازی سیستم های هوشمند کنترل جاده ها در سیستان و بلوچستان با هدف کاهش تخلفات رانندگی و سوانح رانندگی در دستور کار پلیس قرار دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =