ایرنا نوشت:

درخواست برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به اتهام بکارگیری تمهیدات تنبیهی علیه نمایندگان مخالف، اعمال نفوذ، خود رای بودن و نادیده گرفتن و دور زدن رای نمایندگان مجلس آمریکا و شهروندان حوزه انتخابی شان، تقدیم مجلس نمایندگان آمریکا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پالیتیکو، مارک میدو نماینده مجلس جمهوری خواه آمریکا روز سه شنبه در اقدامی کم سابقه درخواست برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و هم حزبی خود را تقدیم مجلس این کشور کرد.

جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از طرف مارک میدو متهم به بکارگیری تمهیدات تنبیهی علیه نمایندگان مخالف، اعمال نفوذ و خود رای بودن، دور زدن اکثریت 435 نماینده مجلس و شهروندان حوزه انتخاباتی آنها و تلاش برای تحکیم قدرت شده است.

گفته شده اختلاف جان بینر ومارک میدو مربوط به عقاید شخصی نیز بوده است، بینر که از طرف محافظه کاران حزب، به مماشات با اوباما و حزب دمکرات متهم شده است، ماه گذشته در جریان تصویب قانون ابتکاری تسهیل و توسعه تجارت آمریکا که به رییس جمهوری آمریکا اختیارات بیشتری در حوزه تجارت و قراردادهای بین المللی می داد، با مخالفت شدید مارک میدو مواجه شد.

مارک میدو در آن زمان به خاطر این مخالفت با اعمال نفوذ بینر، از سمت ریاست کمیته نظارت و اصلاحات دولت برکنار شد که البته با حمایت و جنجال سازی محافظه کاران از مارک میدو وی به سمت خود دوباره بازگشت.

جان بینر سه شنبه شب در واکنش به این اقدام از اظهار نظر خودداری کرد و تا به این لحظه نیز موضع خاصی در پیش نگرفته است.

مارک میدو در این رابطه گفت: «این اقدام یک دلیل دارد و آن این است که، آیا صدای مردم آمریکا شنیده می شود؟ منظور من این است که تمام نمایندگان مجلس باید این جرات را داشته باشند که بدون ترس از مجازات جانبی، نظر و رای شان شنیده شود، بدون شک ما نمایندگان مردم حوزه انتخاباتی مان هستیم.»

بر اساس این گزارش، این درخواست به عنوان طرح بدون فوریت در مجلس نمایندگان آمریکا پیگیری خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =