عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره شایعه ایجاد دودستگی بین اعضای جامعه روحانیت، حضور قائم مقام دبیرکل این تشکل را در میان اعضای جبهه پایداری تکذیب کرد.

مريم محمدپور: برخی رسانه ها از نزدیک شدن حجت الاسلام تقوی به اعضای جبهه پایداری خبر دادند و نوشتند که این امر باعث شده اکثریت اعضای جامعه روحانیت مبارز از فعالیت انتخاباتی دست بردارند چراکه معتقدند کلید اقدامات جامعه روحانیت مبارز به دست صادق محصولی(وزیر کشور احمدی نژاد) ، کامران دانشجو(وزیر علوم احمدی نژاد)و برادرش فرهاد دانشجو(رئیس اسبق دانشگاه تربیت مدرس) و سیدمحمد حسینی(وزیر ارشاد احمدی نژاد) داده شده است. (مشروح این خبر را اینجا بخوانید). این سخنان هم با واکنش حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و هم حجت الاسلام حسین ابراهیمی مواجه شد. مصباحی مقدم در گفت و گو با یک رسانه اصولگرا گفته بود: برخی از مطبوعات زنجیره‌ای با خبرسازی‌های دروغین خود به دنبال ایجاد شکاف، دو دستگی و القای بی‌عملی جامعه روحانیت مبارز هستند. او تاکید کرده بود: البته در راستای همگرایی میان خود احزاب اصولگرا هم نیز جلسات مختلفی بین حزب مؤتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران، جبهه پایداری و دیگر تشکل‌ها به صورت فعال برگزار می‌شود.

ابراهیمی اما با خبرنگار خبرآنلاین همکلام شد و با بیان اینکه در بسیاری از سفرهای شهرستانی همراه آقای تقوی بوده است، گفت: استقبال از سخنرانی های ایشان بسیار زیاد بود و این در حالی است که جبهه پایداری اساسا این همه نیرو ندارد و حتی در برخی استان‌ها به کلی پایگاه ندارد.

تقوی در 29 استان سخنرانی کرده است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره سخنرانی‌های تقوی در مکان‌هایی که جبهه پایداری برایش تدارک دیده است، گفت: چنین چیزی وجود ندارد. آقای تقوی کاملا نماینده جامعه روحانیت مبارز است و تنها وظیفه ای که انجام می دهد همگرایی اصولگراهاست. ایشان تاکنون 29 استان تشریف برده اند و در این استان‌ها همه جریان‌های اصولگرا حضور داشتند. پایداری که در همه جا حضور فعال ندارد بلکه موتلفه، رهروان و... هستند.

وی تاکید کرد: اکنون همه جریان‌های سیاسی اصولگرا در همگرایی مشارکت دارند، لذا سخنرانی‌های ایشان برای همه بوده است.

پایداری شاخه ای از اصولگرایی است

وی در پاسخ به این سوال که آقای تقوی تاکنون سخنرانی ای برای جبهه پایداری نداشته اند، گفت: من معتقد نیستم که پایداری بتواند این همه جمعیت جمع کند. البته اعضای پایداری نیز در جلسات هستند چراکه ما پایداری را جزو اصولگراها می دانیم. در نتیجه همه افراد من جمله پایداری‌ها هم حضور دارند  اما اینکه پایداری میداندار باشد را قبول ندارم. هیچ کدام از جریان‌ها نمی‌تواند به تنهایی چنین جلساتی را تشکیل دهد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز  تاکید کرد: در جلسات برخی استان‌ها بنده نیز حضور داشتم و دیدم که جمعیت پراکنده یا به عبارت بهتر فراگیر است و تمامی اصولگراها را در برمی گیرد و خط و مشی هم مشخص است وآن هم همگرایی است.

وی گفت: همین یکشنبه شب جلسه ای را من تشکیل داده بودم که جامعه روحانیت شرق تهران، جامعه روحانیت علمای خراسان حضور داشتند و جمعیت انبوهی حضور داشتند و ایشان صحبت کردند و همه را به وحدت دعوت کردند.

کسی از مصوبات عدول کند، جامعه ساکت نمی ماند

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر اینکه اصلا و ابدا آقای تقوی از اصول جامعه روحانيت عدول نمی‌کند، خاطر نشان کرد: طبعا ایشان به عنوان قائم مقام دبیرکل جامعه روحانیت ملاحظات این تشکل را می داند و در چارچوب مصوبات جامعه کار می کند اما اگر زمانی از مصوبات عدول کرد چنین نیست که جامعه ساکت باشد.

وی تاکید کرد: البته من نشانه‌ای از عدول ندیدم، هیچ کجا صرفا پایداری‌ها نبودند چراکه چنین کاری با همگرایی ما منافات دارد.

وحدت برای انتخابات نیست

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره احتمال به وحدت رسیدن اصولگراها برای انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: ما اصلا و ابدا دنبال انتخابات نیستیم. یعنی مسئله همگرایی ارتباطاتی با انتخابات ندارد. برای انتخابات جریانات اصولگرا با هم می‌نشینند و توافق می کنند اما مسئله فراگیرتر همگرایی است که به دنبال رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرمودند جریانات مومن، انقلابی  را هماهنگ کنید تا با هم اختلافی نداشته باشند، محقق می شود.

وی تاکید کرد: من معتقدم هم اکنون اصولگراها به وحدت رسیده‌اند. من در تمام جلساتشان حضور داشتم و همه ابراز داشته اند که حتی اگر نقشی نداشته باشیم، وحدت اصولگرایی را لازم می دانیم. چون اصولگرایی جریانی است که اعضای آن بر مبنای ایمان، اعتقاد، ولایت و دیانت دور هم جمع شده اند و این ابتکار شخص مقام معظم رهبری است چراکه اصولگرایی را ایشان مطرح فرموده‌اند.

ابراهیمی کشور را بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت دانست و گفت: کشور ما اکنون نیاز دارد که همه جریان های مختلف کشور باید با هم باشند و حتی در جریان هسته ای نیز اعتقاد داریم که کسی نباید سخنی بگوید که موجب تفرقه شود، همه ما باید وحدت داشته باشیم. ما یک کشور و یک ملت هستیم و پیرو یک رهبریم.

روزی که همه همگرا شوند، روز مبارکی است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر چنانچه یک روزی بیاید که همه جریانات مبتنی بر چهار اصل با هم متحد شوند آن روز، روز مبارکی خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر چنانچه همه معتقدانه به چهار اصل، باور داشتن اندیشه‌های حضرت امام، اصل انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، اصل رهبری و اصل اسلام پایبند باشند، هیچ دلیلی بر تفرق نیست.

شرط اصولگراها برای ائتلاف با اصلاح طلبان

ابراهیمی تاکید کرد: من خیلی دوست دارم روزی بیاید که همه با هم حرکت کنند برای حفظ شخصیت خودمان، اقتدارمان، فرهنگ‌مان، تمدن‌مان و عزت مان. آنچه به دست آوردیم وقتی حفظ خواهد شد که اندیشه های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی مورد توجه ما باشد. در این صورت چه دلیلی دارد که ما از هم جدا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر اصلاح طلبان به چهار اصل یادشده پایبند باشند و همچنین از فتنه تبری بجویند، اصولگراها با آنها وحدت خواهند داشت.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • zare IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 0
    بسمه تعالی . مثل اینکه حاج آقا ابراهیمی خبر ندارند . اتفاقا حاج آقاتقوی فقط با همراهی افراد جبهه پایداری و اطرافیان احمدی نژاد به استان ها سفر می کند.