استفان هاوکینگ و میلیاردری روسی به نام یوری میلنر برای یافتن پاسخ این سوال که آیا در گوشه و کنار دیگر جهان نیز می‌توان حیات را یافت، تلاشی جدید را آغاز کرده‌ و ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

همشهري آنلاين نوشت:

براساس گزارش BBC، گفته مي‌شود اين سرمايه‌گذاري بزرگترين اقدام در حمايت از مطالعات درباره حيات فرازميني خواهد‌بود كه تاكنون انجام گرفته‌است. طي اين پروژه 10 ساله قرار است سيگنال‌هاي ارسال شده از سوي ميليون‌ها ستاره نزديك به زمين به دقت مورد بررسي قرار گيرند.

اين طرح ابتكاري 100 ميليون دلاري توسط گروه Breakthrough Initiatives در انجمن سلطنتي لندن ارائه شده‌است. هاوكينگ در جلسه معرفي اين پروژه گفت شايد جايي در ميان گيتي حيات بيگانه درحال نگريستن به نورهايي باشد كه از ما تابيده مي‌شود و از مفهوم آن نيز آگاه باشد. يا شايد نورهاي تابيده شده از سمت ما در ميان جهاني بي‌جان سرگردانند، فانوس‌هايي بي‌نام و نشان كه اعلام مي‌كنند جهان اينجا، روي يك تكه سنگ بزرگ حيات يافته‌است. در هر صورت پرسش بزرگ ديگري وجود ندارد،‌ زمان آن فرا رسيده تا پاسخ آن را بيابيم و به جستجوي حيات فرازميني برخيزيم. ما زنده‌ايم،‌هوشمنديم پس بايد بدانيم.

گروه علمي SETI كه پشتيباني از اين پروژه را به عهده دارند مي‌گويند اين طرح ابتكاري بزرگترين پژوهش علمي است كه تاكنون براي كشف نشانه‌هاي حيات فرازميني انجام گرفته‌است. قرار است در اين پروژه 10 برابر بيشتر از پروژه‌هاي ديگر آسمان را پوشش دهند و طيف‌هاي راديويي را با سرعتي 100 برابر بيشتر،‌ اسكن كنند.

انجام اين پروژه به دسترسي به دو نمونه از بزرگترين تلسكوپ‌هاي قدرتمند جهان، تلسكوپ گرين بنك و تلسكوپ پاركز نياز خواهد داشت. همچنين مردم عادي نيز مي‌توانند از طريق وب‌سايت پروژه SETI در يافتن سيگنال‌هاي حيات بيگانه با اين پروژه همكاري كنند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =