داستان تقابل مربیان در لیگ برتر هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

خبرورزشی نوشت: مردانی که سابقه تقابل، حاشیه و حتی دعوا با یکدیگر را دارند و بارها شاهد بوده‌ایم که به خاطر رسیدن به یک نیمکت... البته رابطه بعضی از آنها هم مطلوب است. کلاً این مسئله فراز و نشیب‌های فراوانی داشته و اگر سرمربی استقلال یا پرسپولیس باشی، حکایت جور دیگری می‌شود چون چشم‌های بیشتری نظاره‌گرت هستند. این فصل پرویز مظلومی مرد شماره یک نیمکت آبی‌ها محسوب می‌شود و تقابلش با سایر مربیان لیگ برتری، حساسیت‌ها و سوابق خاصی دارد که بد نیست به اتفاق هم اهم آنها را مرور کنیم.
جنگ واقعي در هفته دوم
بدون شك رويارويي با ملوان به لحاظ حاشيه‌اي حساس‌ترين بازي مظلومي محسوب مي‌شود. حتي شايد براي شخص او برد در اين مسابقه هم‌اندازه جدال برابر سپاهان و پرسپوليس مهم باشد. استقلال در هفته دوم ميزبان ملوان است و اين يعني تقابل پرويز و امير. در واقع پرده‌برداري از استقلال در اولين بازي ليگ جديد در حضور قلعه‌نويي خواهد بود. مردي كه فصل قبل سرمربي آبي‌پوشان بود اما حالا مظلومي را جانشين خودش مي‌بيند. اين دو نفر همواره ظاهر را حفظ مي‌كنند اما همه مي‌دانند كه رابطه‌شان با يكديگر سرد است. در واقع اين استاد و شاگرد حالا ديگر اصلاً رابطه‌اي با هم ندارند.
دوئل شانه به شانه
تقابل با نفت تهران هم براي مظلومي حساسيت‌هاي خاصي دارد. چون سرمربي آن فردي است كه هنوز هم كانديداي شماره يك سرمربيگري استقلال در فصول آينده محسوب مي‌شود. عليرضا منصوريان زماني شاگرد مظلومي بود اما براي پيشرفت خود چاره‌اي جز هدف‌گذاري براي نيمكت استقلال ندارد. هنوز هم عده‌اي معتقدند اگر حمايت منصور پورحيدري از مظلومي نبود، الان به جاي او، شاهد جلوس منصوريان روي نيمكت استقلالي‌ها بوديم.
خاطرات شاگردي
علي دايي هم از جمله مربياني است كه سابقه شاگردي پرويز مظلومي را داراست و حالا بايد برابر استادش صف‌آرايي كند. دايي اوايل دهه هفتاد در تاكسيراني شاگرد مظلومي بود و همانجا بود كه مرحوم حجازي او را پسنديد و به بانك تجارت برد. مظلومي و دايي سال 1383 مقطعي هم در صباباتري با هم همكاري كردند كه البته مدت آن كوتاه بود. حالا بايد منتظر ماند و ديد تقابل استقلال و صبا چه سرنوشتي را براي مظلومي و دايي رقم مي‌زند.
بدون نشاني
رويارويي استقلال و پرسپوليس همواره مهم است اما از سابقه تقابل سرمربيان‌شان هيچ نشاني نداريم. مظلومي و برانكو تاكنون هرگز با هم دوئل نداشته‌اند چون برانكو تازه وارد عرصه مربيگري باشگاهي كشورمان شده است. در دوره‌اي كه برانكو سرمربي تيم ملي هم بود، سابقه‌اي از جدال‌هاي لفظي طرفين را به ياد نداريم.
رقيب
بازي‌هاي استقلال تهران مقابل تيم‌هاي خوزستان را نيز مي‌توان از منظر ديگري مدنظر قرار داد چون پرويز مظلومي خودش اهل خوزستان است. عبدا... ويسي و سياوش بختياري‌زاده خودشان جنوبي‌اند و دراگان اسكوچيچ هم يكي از كانديداهاي هدايت استقلال در اين فصل كه در نهايت ترجيح داد فولادي بماند تا رويارويي با مظلومي در قالب جدال دو تيم مدعي قهرماني را تجربه كند.
برنامه‌ريزي نافرجام
به رغم همه پيش‌داوري‌ها، نمي‌توان از همين حالا جدال مظلومي با همه اين مربياني كه نام‌شان قلمي شد را قطعي دانست چون فوتبال ما چند سالي است راه تيم‌هاي عربي را پيش گرفته و به محض عدم نتيجه‌گيري اولين راهكارشان، بركناري سرمربي تلقي مي‌شود بنابراين هيچ بعيد نيست مظلومي اصلاً با بعضي از اين مربيان و ساير مربيان ليگ برتري كه فصل پانزدهم را شروع مي‌كنند، مصاف ندهد و شايد هم شرايط طوري پيش برود كه آنها با فرد ديگري به عنوان سرمربي استقلال در ليگ برتر ملاقات كنند! اتفاقي كه اگر رخ بدهد، كلي هياهو به همراه خواهد داشت.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =