سازمان بهداشت جهانی پس از انتقادها به واکنش کندش به شیوع بیماری ابولا برنامه‌ای برای انجام اصلاحات در این سازمان طراحی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، مارگارت چان رئیس این سازمان در یک جلسه اضطراری در ژنو گفت که درس ابولا برای جهانیان و سازمان بهداشت جهانی این بود که باید در آینده سریع‌تر واکنش نشان بدهند.

او گفت که ورق برگشته و حالا شدت این بیماری عفونی کمتر شده اما هشدار داد که نباید خوش‌خیال باشیم.

بیش از ۸ هزار و پانصد نفر بر اثر شیوع بیماری ابولا در جهان درگذشتند که بیشتر آنها در کشورهای سیرالئون، گینه و لیبریا در غرب آفریقا قرار دارند.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این واکنش خود برای مقابله با بیماری واگیر ابولا در غرب آفریقا را ضعیف و ناموفق ارزیابی کرده بود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در اکتبر ۲۰۱۴ (مهرماه) گزارش داد که پیش نویس سندی از سازمان بهداشت جهانی را به دست آورده است که بر اساس آن رئیس این سازمان از واکنش های اولیه به ابولا انتقاد می کند.

در این سند آمده بود که متخصصان سازمان بهداشت جهانی باید می دانستند که شیوه های سنتی مقابله با بیماری های واگیر در منطقه ای که زیرساخت های بهداشتی - درمانی محکمی ندارد و کنترل بر مرزها نیز جدی نیست و در برابر ابولا موثر نخواهد بود.
خانم چان گفت "این اولین بار بود که غرب آفریقا این ویروس را تجربه می‌کرد و این شوک وحشتناکی به دنبال داشت."


رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت که "جهان و سازمان ما در برابر آنچه که پیش چشم‌مان اتفاق می‌افتاد واکنش کندی داشت. ابولا یک تراژدی بود که به جهان و سازمان بهداشت جهانی یاد داد از حوادث مشابهی که در آینده رخ می‌دهند چطور پیشگیری کنند."
برای انجام اصلاحات مورد نظر در سازمان بهداشت جهانی صندوقی برای حمایت از واکنش‌های سریع به شیوع بیماری‌ها و وضعیت‌های اضطراری ایجاد می‌شود.

همچنین قرار است همکاری‌های بین‌المللی بین کشورها برای حمایت بیشتر از کشورهایی که به کمک فوری نیازی دارند توسعه پیدا کند که لازمه این‌کار ورود سریع واکسن‌ و دارو به بازار است.

منبع: بی بی سی

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =