معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: قصد داریم تفاهم ‌نامه ‌ای با کانون وکلا امضا کنیم تا از ظرفیت‌های اداره معاضدت برای استیفای حقوق قربانیان اسیدپاشی بهره ببریم.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، هفتمین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی صبح امروز دوشنبه به میزبانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

شهیندخت مولاوردی در این نشست با تبریک موفقیت‌های بانوان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اینچئون اظهار داشت: این موفقیت و افتخارآفرینی تنها بخشی از توانمندی‌های بسیاربزرگ زنان و دختران ایرانی است و امیدواریم با فراهم شدن زمینه‌های مساعد شاهد غرورآفرینی بیشتر آن‌ها در تمامی عرصه‌ها باشیم.

مولاوردی با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده برای بودجه حوزه زنان و خانواده در سال ۹۴ تاکید کرد: حوزه زنان و خانواده فرابخشی است و به یک معاونت و حتی یک یا دو سازمان محدود نمی‌شود. براین اساس در ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه در این زمینه تقسیم کار ملی شده است و همه وزارتخانه‌ها به نوعی در حوزه زنان و خانواده مسئولیت و ماموریت دارند.

وی تصریح کرد: ما با وزیران و روسای دستگاه‌های اجرایی مکاتبه‌ای انجام داده‌ایم و از آنان درخواست کرده‌ایم تا در چارچوب بسته امور زنان و خانواده، بودجه متناسب با وظایفشان در حوزه زنان و خانواده را در بسته پیشنهادی خود بگنجانند.

مولاوردی تاکید کرد: نباید توقع داشته باشیم که معاونت امور زنان و خانواده با بودجه محدود همه مسئولیت‌ها را در حوزه زنان و خانواده به عهده بگیرد و مانند بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان که موضوعی فرابخشی است، حوزه زنان و خانواده هم مرتبط با همه دستگاه‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اسیدپاشی اظهار داشت: جنایاتی که تحت عنوان اسیدپاشی رواج یافته، امنیت جسمی، روانی دختران و زنان را خدشه‌دار کرده است. در این راستا در جلسه دیروز هیئت دولت، وزرای دادگستری، اطلاعات و کشور گزارش عملکرد خود در زمینه اسیدپاشی را ارائه دادند و رئیس‌جمهور نیز در سخنانی این عمل را به شدت محکوم کردند و تاکید کردند که تا شناسایی عامل و یا عاملان این پدیده زشت از پا نخواهیم نشست.

وی افزود: قرار است برای تشدید مجازات اسیدپاشی لایحه‌ای به مجلس تقدیم شود چراکه در قانون مجازات اسلامی اشاره صریحی به بحث فساد فی‌الارض نشده است. قصد داریم تفاهم‌نامه‌ای با کانون وکلا امضا کنیم تا از ظرفیت‌های اداره معاضدت برای استیفای حقوق قربانیان اسیدپاشی بهره ببریم.

47503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    5 1
    بهتر است لایحه ۲ فوریتی به مجلس بدهید که سریع تصویب بشه