رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی تاکید کرد: بازار در آرامش است، مردم نگران قیمت ها نباشند

بررسی وضعیت بازار لوازم خانگی نشان می دهد، برخلاف سال گذشته در حال حاضر روند قیمت گذاری ها با آرامش به پیش می رود.

 

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، پيش از اين نگراني هايي در مورد افزايش قيمت ها در بازار لوازم خانگي وجود داشت ولي گزارش هاي ميداني نشان مي دهد با توجه به وضعيت کاهش قيمت دلار و همچنين کاهش ميزان خريد لوازم خانگي در ماه محرم روند قيمت گذاري ها با آرامش در بازار پيش مي رود.

طحان­پوررئيس اتحاديه لوازم خانگي نيز در مورد رکود بازار اعتقاد دارد آن­چه فروشندگان می­گویند صحیح نیست، بلکه بازار اوضاعی واقعی و با ثبات پیدا کرده است. مردم نیز در گزارش­های میدانی از پایین بودن قدرت خریدشان صحبت می­کنند.آن­ ها می­ گویند اگرچه قیمت ­های امسال نسبت به قبل افزایش زیادی نداشته، اما هیچ کاهشی هم نبوده و هنوز آن ­قدر گران هستند که برای تهیه­ جنسی با کیفیت متوسط مشکل داشته باشند.

 اما رییس اتحادیه معتقد است در سال 93 بازار در کمال آرامش است و مصرف­کننده بدون استرس خرید می ­کند:«ما در سال 91 بدبخت شدیم و تا 92، حدود 200 درصد افزایش قیمت داشتیم.خانواده ­ها می ­ترسیدند روند صعودی ادامه پیدا کند و حتی اگر دختر نوجوانی داشتند چند تکه جهیزیه برایش می ­خریدند. اما حالا با اطمینان می­ توانیم بگوییم بازار با ثباتی داریم چرا که روابط­مان با دنیا خوب شده است. مردم باور کرده­ اند اقتصاد ثبات پیدا کرده، دیگر استرسی وجود ندارد، آن­ها بر اساس نیاز واقعی­شان خرید می­کنند و فروشنده باید منت مشتری را بکشد. این می­شود که فروشندگان اوضاع واقعی بازار را می­گویند رکودی شده است.»

محمد طحان پور، رییس اتحادیه­ی کشوری لوازم خانگی در مورد کيفيت کالاهاي وارداتي اين بازار هم مي گويد:« ما در بخش خصوصی خودمان را در کنار دولت می­دانیم نه در مقابل آن. می­گوییم تخصص و دانش این زمینه را داریم و بگذارید خودمان نظارت داشته باشیم. اما در سیستم داخل وزارت­خانه لایه­هایی وجود دارد که این را نمی­خواهد. قوانین آن­ها روی کاغذ خوب آمده اما از اوضاع بازار خبر ندارند و طرح­هایشان در بازار عملاً قابل اجرا نیست. این می­شود که صلاحیت شرکت­ها و وارد­کننده­ها به درستی تأیید نمی­شود. راه­ کار ما این است که یکی از امضاها برای تأیید مجوز فعالیت و واردات، امضای ما باشد تا خودمان مستقیم بررسی و نظارت کنیم. اما به گمانم از ترس ایجاد رانت و اختلاس است که دولت این کار را نمی ­کند.»

در حال حاضر بخش مهمي از کالاهاي موجود در بازار لوازم خانگي از طريق واردات تامين مي شود. برهمين اساس قيمت کالاهاي اين بازار به نرخ دلار و وضعيت ديپلماسي کشور وابستگي دارد.


3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    تسویه:از ریشه مساوی،برابری نه تصویه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    آقا جان دلبندم لطفا در تيتر اين خبر بنويسيد "توصيه كرد"
  • رضا A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    1 1
    همه ی ما سال 91 بدبخت شدیم، متهم ردیف اولم اون آقایی که رفته