فارس نوشت:

معاون وزیر راه و شهرسازی از لغو مجوز و تعلیق ۶۰ آژانس هواپیمایی از خردادماه امسال تاکنون خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ فروند هواپیمای فعال در کشور داریم که این رقم باید به ۳۰۰ فروند ارتقا یابد تا بتوان تقاضاها را پاسخ داد.

علیرضا جهانگیریان امروز در برنامه زنده خبری به پیشرفت‌های صنعت حمل و نقل هوایی کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکی از نقاط ضعف صنعت حمل و نقل هوایی کشور کمبود ناوگان است.

او گفت: ‌از دیگر مشکلات صنعت حمل و نقل هوایی سن بالای‌ ناوگان است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: اگر در حال حاضر 300 فروند هواپیمای فعال در ناوگان هوایی کشور وجود داشته باشد می‌توانیم پاسخگوی نیاز مسافران باشیم اما فعلاً تعداد هواپیماهای فعال کشور کمتر از 150 فروند است.

او گفت: پس از مذاکرات 1+5 و برنامه اقدام مشترک فعالیت‌هایی انجام شد تا فشار تحریم‌ها بر صنعت هوایی کشور کاهش یابد تا بدین ترتیب ناوگان هوایی کشور از نظر تعداد و کیفیت و خدمات درخور شأن ملت ایران باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه طبق استانداردهای بین‌المللی فرودگاه‌های بین‌المللی باید الزاماتی داشته باشد، گفت: حضور بخش گمرک، بخش گذرنامه، ترمینال‌های مناسب، شرایط خاص باند پرواز و فرود و تجهیزات خاص پروازی از الزاماتی است که موجب می‌شود فرودگاه بین‌المللی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 20 فرودگاه بین‌المللی در کشور وجود دارد اما آنهایی که گواهینامه بین‌المللی دارند کمتر از این تعداد است.
جهانگیریان درباره بروز ‌تأخیرهای پروازی گفت: بروز برخی از تأخیرها به دلیل شرایط نامناسب جوی و برخی دیگر به دلیل مشکلات فنی هواپیماها است.رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: صنعت حمل و نقل هوایی کشور درگیر تحریم‌های ناجوانمردانه است و در همین شرایط تأمین قطعات هواپیما برای ایرلاین‌ها با مشکل انجام می‌شود که همین نبود قطعه، یکی از دلایل بروز تأخیرات پروازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری آئین‌نامه تأخیرات پروازی را تدوین و به ایرلاین‌ها ابلاغ کرده است، بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌های کشور و شرکت‌های هواپیمایی در حال تلاش هستند تا پروازها با کمترین تأخیر انجام شود.

او گفت: البته در این راستا با برخی از شرکت‌های هواپیمایی برخورد قانونی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال تأخیر پروازهای حجاج تمتع بسیار کاهش یافت، بیان کرد: از 2 ماه قبل از آغاز پروازهای حج تمتع با شرکت‌های هواپیمایی، شرکت فروگاه‌های کشور و سازمان حج و زیارت جلساتی برگزار کردیم و هماهنگی‌ها انجام شد.

جهانگیریان بیان کرد: در پروازهای حجاج امسال تأخیر در پرواز کمتر از نیم ساعت بوده است.

او گفت: مسافران و مردم می‌توانند در صورت بروز مشکل با واحد بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری با شماره تلفن‌های 61022355 و 66048007 تماس بگیرند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره صدور مجوزهای عبور هواپیماهای خارجی از فضای کشور گفت: به دلیل مشکلات امنیتی کشورهای اطراف و همسایه، شرکت‌های هواپیمایی دنیا ترجیح دادند از فضای برخی از کشورها برای عبور هواپیماهای خود استفاده نکنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ موقعیت جغرافیایی ایران در خاورمیانه و منطقه بسیار مناسب است و کشورهایی که بخواهند از آسیا به اروپا و آمریکا بروند و یا از کشورهای اروپایی و آمریکایی به آسیا بیایند باید از فضای کشورمان و یا کشورهای همسایه استفاده کنند.

جهانگیریان بیان کرد: بعد از ناامنی‌های به وجود آمده در کشورهای عراق و افغانستان و شلیک موشک به هواپیمای مالزیایی در اوکراین، بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند از فضای کشور ایران برای عبور استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این راستا از مرداد ماه امسال این مورد عملیاتی شد و ایرلاین‌ها برای عبور از فضای کشور ایران استفاده می‌کنند که این مورد برای کشور درآمد مطلوبی داشته ضمن آنکه نشان از وجود امنیت در کشور ما دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره نظارت بر فروش بلیت بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 500 آژانس‌ هواپیمایی از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز دارند؛ این آژانس‌ها همه متعلق به بخش خصوصی است که سالانه بر آنها نظارت داریم.

جهانگیریان ادامه داد: بعد از متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما پیش‌بینی شده که ممکن است تلاطم‌هایی در بازار فروش بلیت ایجاد شود در همین راستا از ابتدای خرداد ماه تا کنون بیش از 300 آژانس هواپیمایی بازرسی شده است که در این بازرسی‌ها 30 آژانس لغو مجوز شده و مجوز 30 آژانس به حالت تعلیق درآمده است.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =