فرمی که سرمربی پرسپولیس آن را پذیرفت/ درخشان به کدام دلیل برگه تعهد مضاعف را امضا کرد؟

وقتی علیرضا علیپور اعلام کرده بود حمید درخشان باید فرم تعهدنامه مضاعف را پر کند، این سؤال ایجاد شد که مگر سرمربی پرسپولیس خلافی مرتکب شده؟ اصلاً فرم تعهدنامه مضاعف چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روزنامه خبرورزشی؛ در سايت سازمان ليگ ‌برتر فرمي منتشر شده به نام فرم تعهد حُسن انجام كار سرمربي! به بخش‌هايي از اين تعهدنامه توجه كنيد:
ب: از معرفي و پذيرش و يا اصرار به عقد قرارداد و ثبت قرارداد بازيكناني كه جنبه فني و قابليت و كارايي فني و ساير موارد در راستاي صرفه و صلاح باشگاه و بيت‌المال را نداشته باشد، خودداري نموده، بديهي است كشف هرگونه فساد در كليه موارد مشمول زمان نبوده و مي‌بايست در مراجع قضايي پاسخگو باشم. 

ج: از قبول بازيكنان به واسطه دلال، خبرنگار و افراد غيرمجاز و فاقد مجوز از سوي فدراسيون فوتبال به‌طور جدي اجتناب نمايم و...

الف: از هرگونه رفتار شائبه‌برانگيز اعم از تماس يا ارتباطات خارج از عرف و مقررات جاري فدراسيون فوتبال و باشگاه با مربيان، بازيكنان و كادرفني و سرمربي تيم‌هاي رقيب جداً اجتناب و گزارش نمايم.

اين تعهدنامه بخش‌هاي ديگري هم دارد كه در همه موارد مربي متعهد مي‌شود كه خلاف نكند! صدالبته ترتيب و ادبيات اين فرم نيز دقيقاً به همين شكل است كه مي‌بينيد، ‌يعني اول ب و بعد به بند ج و در نهايت به الف مي‌رسيد! اما اصل حرف‌؛
شنيده بوديم كه كسي مي‌خواهد در جايي استخدام شود گواهي عدم سوء پيشينه مي‌برد اما نشنيده بوديم كه متعهد شود خلاف نكند و فلان كار را انجام ندهد چون اصل بر اعتماد است مگر اينكه خلاف آن ثابت شود.
ظاهراً به حميد درخشان به هنگام امضاي اين تعهدنامه گفته شده كه اين فرم را همه مربيان امضا كرده‌اند اما بعيد به نظر مي‌رسد اين فرم جلوي مربياني چون سرمربي استقلال، حسين فركي، علي دايي، اسكوچيچ، مجيد جلالي و... گذاشته شود.
بيشتر عبارت اين تعهدنامه توهين است و بيشتر خطاب به مربي‌اي است كه تخلفي مرتكب شده و متعهد مي‌شود كه ديگر خلاف نكند. مثل قديم كه ناظم مدرسه از بچه‌هاي بازيگوش تعهدنامه مي‌گرفت.
بخش‌هايي از اين تعهدنامه هم حرفه‌اي نيست. به دفعات پيش آمده مربي از بين 35 بازيكني كه به خدمت مي‌گيرد، يكي دو بازيكن و شايد هم بيشتر فاقد كيفيت باشند و بعد از چند ماه آنها را در ليست فروش مي‌گذارد. آيا اينجا بايد مربي را به خاطر جذب اين دو، سه بازيكن مورد موأخذه قرار داد و اذعان كرد كه فساد كرده؟
هيچ‌كس مخالف پاكي در فوتبال نيست اما اصل بايد بر اعتماد باشد مگر اينكه مربي مرتكب تخلف شود. مربي‌اي هم كه تخلف مي‌كند بي‌شك بايد از سوي ركن‌هاي قضايي فدراسيون فوتبال با محروميت يا جريمه نقدي مواجه شود و باز هم دليل بر اخذ اين تعهدنامه نيست، چون به ‌فرد متخلف و مجرم در هيچ حرفه‌اي اعتماد مجدد نمي‌شود.
البته گفته شد حميد درخشان فرم تعهدنامه مضاعف را امضا كرده است. احتمالاً در فرم تعهدنامه مضاعف مواردي از قبيل عدم عبور از چراغ قرمز هم گنجانده شده و شايد هم مربي موظف باشد كه رأس ساعت 9 آشغال‌هاي منزل را در سطل زباله سر كوچه قرار دهد!وگرنه به ساير موارد در همين فرم تعهد، پرداخته‌اند و چيزي براي فرم مضاعف باقي نگذاشته‌اند. 

 

252 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =