تسنیم نوشت:

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: جرائمی که در سال ۸۹ در کشور به تصویب رسیده نقش بازدارندگی خود را از دست داده است.

داوود کشاورزیان صبح امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کردستان با اشاره به لزوم کنترل مستمر جاده‌ها گفت: رصد مداوم وضعیت جاده‌های کشور در کاهش تصادفات جاده‌ای نقشی بسزا دارد.

او با اشاره به اینکه در تصادفات جاده‌ای عوامل مختلفی دخیل هستند گفت: هزینه‌های راه‌سازی در سال‌های اخیر افزایش یافته و اعتبارات در اختیار ما با نیازها فاصله فراوانی دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه وظیفه راهداری ارتقای ایمنی راه‌هاست گفت: شاخص تصادف ملاکی برای ارتقای وضعیت جاده نیست بلکه ملاک انجام این کار میزان تردد در یک مسیر است.

او گفت: زمانی که تردد در یک مسیر به 70 درصد ظرفیت برسد وضعیت راه مورد نظر یک درجه ارتقا خواهد یافت و همه باید تلاش کنیم سهم راه را در تصادفات به صفر برسانیم.

کشاورزیان ایمن‌سازی تقاطع‌ها، احیاء خط کشی‌ها، آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز تا زمان اصلاح، تعریض پل‌ها، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تأمین روشنایی نقاطی که در قانون مشخص شده و رفع افتادگی شانه خاکی راه‌ها از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

او گفت: ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها، ارتقای ایمنی راکبان موتور سیکلت، ارتقای ایمنی عابران پیاده با انجام اقداماتی چون نصب پل عابر پیاده و توسعه مجتمع‌های بین راهی را از دیگر برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور عنوان کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه در نگاه خُرد خطای انسانی سهم بالایی در تصادفات جاده‌ای دارد گفت: نباید فراموش کرد که در نگاه کلان ارتقا ایمنی خودروها و راه‌ها سبب کاهش تصادفات و تلفات انسانی ناشی از آن خواهد شد.
او با اشاره به اینکه نقش اصلی در ارتقای ایمنی جاده‌ها را پلیس راه بازی می‌کند گفت: برای کمک به پلیس راه در انجام وظایف 400 دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای در مسیرهای مختلف شریانی کشور فعال شده است.

کشاورزیان به جرائم رانندگی و نقش بازدارندگی آنها در تصادفات اشاره کرد و گفت: جرائمی که در سال 89 در کشور به تصویب رسیده نقش بازدارندگی خود را از دست داده و هرچند قرار بود هر 3 سال یک بار این جرائم بازبینی شوند تاکنون شاهد انجام این کار نبوده‌ایم


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    4 6
    براي اين بازدارنده نيست كه جريمه ها به اندازه كافي سنگين نبوده و مامورين هم جديت لازم را ندارند، البته نوع خلاف ها بايد بازنگري بشه مثلا اينكه كل طول يك خيابان رو توفق ممنوع بذارند كار اشتباهيه، چه بخواهيم چه نخواهيم براي اصلاح وضعيت اسفناك رانندگي ايرانيان بايد با جرايم فوق العاده سنگين و قاطعيت شروع كرد، مثلا خواباندن ماشين در صورت عدم حركت از بين دو خط در اتوبان، يا ابطال گواهينامه براي فاصله طولي خطرساز در سرعت هاي بالا،...، يك سالي براي مردم سخته اما بعدش مثل اروپا قانونمند ميشيم، بهتر است اين جريمه ها براي موتورسواران هم در نظر گرفته شود، هرچه زودتر بهتر است اين كار شروع شود
  • حسن A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    8 2
    چرا مدیران ما فقط گران کردن را تنها راه نجات می دانند. اگر امروز ماشین چند صد میلیونی در شهر وجود دارد هر قدر که جریمه را گران فرمایید مشکلی نخواهد داشت ؟ از طرف دیگر ما با ماشین کار می کنیم ؟ این جرایم کمرمان را شکسته است ؟ شاید بفرمایید خطا نکن ؟ جریمه نوشوی ؟ ولی اینجا تهران است و با محدودیت های فراوان ؟
  • علی ع A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    6 2
    آقا والا بازدارنده اس، نمیدونم این راهنمایی رانندگی چقدر خرجشه که هی جریمه ها رو میخوان بیشتر کنن
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    4 1
    بقول یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری دستتان را از جیب ملت در بیارید جریمه زمانی معنا دارد که روی اصول باشد مگر نه هزینه کمکاری دستگاها را تا به کی باید ملت بپردازد
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    1 0
    وقتي كه طرف ميگه پول دارم جرمش را ميدم يا اين ماشين را بخوابونيد اون يكي ماشينم را ميارم چه كار مي خوايد بكنيد،اين موارد را در برنامه سفر به خير هم ديده بوديم كه با افراد متخلف مصاحبه ميكرد،نمي دونم چرا اين افراد متخلف را مثل خيلي از كشورها زنداني نمي كنيد،به خاطر تكرر نقض قوانين،ايجاد رعب و وحشت،اخلال در نظم عمومي و از همه مهمتر به خطر انداختن جان شهروندان،اگر زندان باشه،خيلي ها مراعات مي كنند
  • بی نام US ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    3 1
    فقط فرهنگسازی جواب میداده که تا الان فقط فرهنگ را نابود کردند. فرهنگ احترام به قوانین و رعایت حقوق دیگران از خانواده و مهد و دبستان تا دانشگاه باید نهادینه بشه که کلا این قبیل چیزا در این مملکت تعطیل بوده و هست خدا به داد نسلهای بعدی برسه. من که کندم دارم میرم بچم یه جایی غیر این مملکت تحصیل کنه و بزرگ بشه یه عمر دعام میکنه.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    2 1
    باز دارندگی ندارند یا کیسه ها ته کشیده؟ چرا باز دارندگی ندارند؟ عزیز دل درسته که تو این چند سال تورم بوده ولی مگه دستمزدها و درآمد مردم بالا رفته؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    3 1
    راهنمایی رانندگی هزار یک حیله به کار میبره که اولا جریمه ها نرخش بره بالا و ثانیا تا اونجا که میتونه مردم رو جریمه کنه . ثانیه شمارهای چراغ های راهنمایی رو دست کاری میکنه ، کمین میکنه ، به افسر وظیفه ها دستور میده یا کل 50 برگ جریمه ها رو در روز تمام میکنید یا بازداشتی و اضافه خدمت و ... . به قولی ترافیک شده نون دونی این نهاد و خوبم داره ازش پول در میاره . پس چرا باید فکر کنیم به فکر حل معضل ترافیک و همچنین سلامت جانی مردمه ؟
  • بدون نام ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    4 1
    حتما باز بايد گرون شه!!!جم كنين بساط كاسبيتونو تو جاده با ١٠٠ تا سرعت ٤٠تومان جريمه شدم افسر ميگه منطقه مسكوني بايد ٧٠ تا بري
  • دامون IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    3 2
    به نظر من اگه به طور مثال جریمه عبور از چراغ قرمز بشه 500 هزار تومان بازم کسی جرائت میکنه تخلف کنه ؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    1 1
    جرایم بازدارندگی کافی دارند ولی آقازاده ها به قوانین بی احترامی میکنند
  • بی نام RO ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    2 0
    اولا به درامد خودتان نگاه نكنيد قربان همين حدش هم براى حقوق بگيران عادى بسيار سنگين است على الخصوص كه جريمه هاى بسيارى به اشتباه صادر ميشود و به دليل عدم اطلاع صاحب خودرو با قانون جديد كه مهلت اعتراض را يكماه تعيين كرده،بايد جريمه خلاف نكرده را دوبرابر هم بپردازند.بنده ظرف چهارسال گذشته نزديك يك ميليون تومان جريمه خلاف مرتكب نشده يا دوباره به حساب منظور شده پرداخته ام به هرجا هم مراجعه كردم فايده اى نداشت.
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    3 1
    به خاطر ظالمانه بودن و غیر واقعی بودن جرم با تخلفه یکی که با جون ملت بازی میکنه راحت در میره و بیخیال یکی که اومده تو طرح زوج و فرد 6 تا پلیس میریزن سرش یا یه گوشه ای پارک کرده باشه. دوم قانونی رو که بشه با پول خرید اسمش رو چی میذارن مثل طرح زوج و فرد و ترافیک پلیس هم که به دنبال راحت ترین راه برای تمام کردن برگه هاشه
  • بنده خدا IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    3 0
    معذرت میخواهم چرا عوض اینکه اقای کشاورزیان به وظیفه راهداری خود عمل نماید ومشکلات حوزه خویش را مرتفع کند اینگونه راجع به مسئله ای که نه ربطی به او دارد ونه ایشان تخصصی دراین زمینه دار اظهارنظر میکند ایا تمامی مواردی که بعهده وزارت راه بوده انجام وتنها مشکل افزایش جریمه هاست ؟
  • سیاوش IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    2 1
    تو مملکت ما کلا 2 راه درآمد بیشتر برای دولت و مجموعه هاش نیست ظاهرا یکی بالا بردن جریمه هاست ودومی بالا بردن مالیات شرکتها حتی زورشون به اصناف هم نمیرسه ولی این دوتا رافقط میتونن زیاد کنن
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    0 1
    جریمه ها الان هم گرون هستن، مخصوصا که نظارت شما روی مامورینتون هم خوب نیست. جریمه الکی نوشته میشه، به هیچ جا هم نمیشه اعتراض کرد. من دو روز متوالی تو جاده شمال جریمه شدم در حالی که تو اون تاریخ اونجا نبودم. اول این مشکلات جریمه الکی رو برطرف کنید بعد گرونش کنید. ماموراتون باید بدونن که جریمه الکی نوشتن حق الناسه. من یکی که حلال نمیکنم. این دوربین سر چهارراه هم خوبه، باعث شده همه رعایت کنن، ولی ثانیه شمارای سر چهار راه آدم رو گول میزنن، یهو از 20 میشه صفر میمونی رو خط. نکته آخرم اینکه این همه نظارت صفت و سخت رو یه کم تو شهرستان ها هم اعمال کنید بد نیست. مخصوصا شهرهای کوچیک افتضاح رانندگی میکنن.
  • حسین IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    1 0
    باسلام آقایان چرا از تخلفات رانندگی طبقه خاصی از جامعه را به کل مردم تعمیم میدهند و دوباره میخواهند مبلغ جریمه ها را افزایش دهند