ایسنا نوشت:

رئیس پلیس کشور بر ضرورت تسلط نیروی انتظامی بر دانش‌های جدید تاکید کرد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در سی و چهارمین دوره دانش آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امین که صبح امروز در محل این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن در میان دو واقعه تاریخی مهم گفت: در میان دو واقعه 17 شهریور و هفته دفاع مقدس قرار داریم که 17 شهریور ماه به مانند یک نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی بود و درهفته دفاع مقدس نیز هشت سال جنگ تحمیلی نهال انقلاب اسلامی را به ثمر نشاند.

او با بیان اینکه امروز از یک سو مدیون میلیون‌ها شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم و از سوی دیگر مدیون رهبری‌های خداگونه و ارتباط دو سویه امام و امت هستیم گفت: این موارد سبب سربلندی و عزت کشورمان شده است.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی باید در مسیر مقدس و نورانی دفاع از انقلاب و مردم، مبارزه با مفسدان، توسعه ارزش‌ها و ... گام بردارد، گفت: این ارزش‌ها همان ارزش‌هایی هستند که شهدای ما جانشان را هدیه کرده‌اند.

او با بیان اینکه داشتن یک هدف و آرمان هرچقدر هم که مشخص باشد برای نیل به هدف‌ کافی نیست گفت: باید عزم و مدیریتی جهادی در کار باشد و شناخت محیط و میدانی که در آن کار می‌کنیم نیز از مواردی است که ضرورت دارد آن را بشناسیم و شناخت همان بصیرت است و بصیرت مانند قطب نمایی عمل می‌کند که در بیابان و تاریکی شب مسیر درست را به ما نشان می‌دهد تا در فتنه‌ها دچار تردید نشویم.

او با بیان اینکه ایمان و بصیرت عناصر مهمی هستند که به تنهایی کافی نیستند گفت: باید در کنار این موارد قدرت، اقتدار، آمادگی، شجاعت و دلیری هم وجود داشته باشد و ترکیب این عناصر با یکدیگر بنیان‌های اصلی نیروی انتظامی را شامل می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز دشمنان با تزویر، دروغ، تکیه بر قدرت رسانه‌ای و تسلط به محیط اطلاعاتی تلاش دارند ملت‌ها را با یک سری نیرنگ و فریب به بند خودشان دربیاورند و به بهانه مقابله با گروهی تروریستی که خود تربیت کرده‌اند استقلال کشوری را لگدمال می‌کنند.

احمدی مقدم ادامه داد: همین کشورها به اسم دفاع از آزادی و مردم سالاری از دیکتاتورها حمایت می‌کنند و در مقابل مردمی‌ترین کشورها که در راس آن می‌توان به ایران اشاره کرد را متهم می‌کنند.

فرمانده نیرروی انتظامی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی گفت: بارها تلاش کردند و ابتدای انقلاب با توطئه‌ها و اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی سعی در از پای درآوردن نظام کردند اما موفق نشدند و پس از آن هشت سال جنگ را آن هم با حمایت از طرف مقابل به ما تحمیل کرده باز هم به هدفشان نرسیدند و پس از آن نیز تلاش کردند با تخریب جامعه و تحریم‌ها و غیره به اهدافشان برسند که ناکام ماندند.

احمدی مقدم در ادامه سخنانش با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی نظامی درخشان است که در جهان مقبولیت دارد گفت: این نظام اسلامی برای به بهبود زندگی دنیا و آخرت می‌اندیشد.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه تلاش دشمنان تخریب وجهه رحمانی اسلام است، گفت: آنان در تلاشند تا یک وجهه تروریسم، برادر کش و بی‌منطق از اسلام را ترویج کنند.

احمدی مقدم اقتدار را لازمه بقای هر حکومتی دانست و گفت: امروز همین امنیت و اقتدار به زور بازو نیست بلکه عنصر اصلی اقتدار در خدمت به مردم و استفاده از تفکر و اندیشه است.

فرمانده ناجا قدرت دانش، پیش بینی، اقدام اطلاعاتی و پیشدستانه نسبت به مجرمان را از دیگر ویژگی‌های اقتدار دانست و گفت: شما ببینید امروز دزدان عرصه مجازی از زور بازو استفاده نمی‌کنند.

او با تاکید بر اینکه پلیس باید مسلط به دانش‌های جدید باشد گفت: اقتدار قدرتی مشروع و برگرفته از قانون و مورد قبول جامعه است که باید خودش را در لباس کارآمدی به مردم عرضه کند.

احمدی مقدم با اشاره به تلاش قدرتهای جهانی برای ایجاد ناامنی در منطقه گفت: امروز جمهوری اسلامی مانند جزیره‌ای امن در اقیانوسی متلاطم است که به نقطه اتکا ملت‌ها بدل شده و اگر این قدرت نبود شاید اوضاع در منطقه جور دیگری می‌شد.

او با بیان اینکه برخورد پلیس تنها برخورد با دزدان و مجرمان نیست، گفت: امروز به عنوان مثال در مجموعه‌ای مانند پلیس راهور، نیروهای پلیس از طریق فرهنگ سازی و ارتباط با مردم کاهش 10 هزار نفری آمار تصادفات طی 10 سال را رقم زده‌اند که البته ظرفیت کشور ما بیش از این تعداد است.
فرمانده ناجا کارآمدی و مبارزه با فساد را دو عنصری دانست که موجب بقای هر نظامی می‌شود و گفت: در بحث برخورد با فساد، پلیس در دو جبهه فعالیت می‌کند که جبهه اول مبارزه با فساد بیرونی و برخورد با ریزه خواران و مفسدان و غیره است که در این حوزه نیروی انتظامی نباید هیچ تفاوتی میان افراد قائل شود.

او مبارزه با فساد درونی را بعد دیگر کار پلیس دانست و گفت: با توجه به شرایط کار پلیس باید ما در درون خودمان نیز با شیطان درون مبارزه کنیم چرا که در میدان‌هایی که پلیس در آن حضور می‌یابد آلودگی و لغزش زیاد است.

احمدی مقدم با بیان اینکه ناجا امروز افتخار دارد که اگر درون سازمانش غده چرکی پیدا شد، آن را شناسایی و به مردم معرفی کند، گفت: امروز هوشمندی جامعه ایرانی در اوج خود قرار دارد و نمی‌توان چیزی را از این جامعه پنهان کرد.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه رفتار پلیس با عنوان ویترینی در مقابل ملت قرار دارد گفت: مبارزه با فساد موجب افزایش کارآمدی می‌شود و این اقدام باید متکی بر حرکتی جهادی باشد.

احمدی مقدم با بیان اینکه نباید به لباس نیروی انتظامی به عنوان لباسی شغلی برای امرار معاش نگاه کرد، گفت: ماموران باید به این لباس به عنوان لباس جانبازی و فداکاری نگاه کنند البته ما هم می‌دانیم که مشکلات زیاد است و تلاشمان بر این است که برای نیروهایمان یک زندگی آبرومندانه تامین کنیم و رفاه خود، خانواده‌ها و فرزندانشان را در نظر بگیریم.

احمدی مقدم رمز موفقیت نیروی انتظامی را کار کردن مخلصانه برای مردم دانست.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375278

برچسب‌ها