عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می گوید: دولت در سال اول کار خود با کنترل نوسانات ارز و برخی از التهابهای اقتصادی در گام اول اثر خوبی از خود بر جای گذاشته است.

محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص میزان موفقیت دولت یازدهم در ایجاد امید و نشاط در میان مردم گفت: به اذعان کارشناسان مربوطه و به گواه فضای جامعه شرایط قابل قبول است یعنی دولت در بخشی از زمینه ها به موفقیت ملی دست یافته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که این اقدامات موثر و مثبت در همه زمینه ها به یک شکل اثرگذاری نداشته اند خاطر نشان کرد: شاید گام های اول توسط دولت از نظر مالی برداشته شد تا نوسانات شدیدی که دربازار ارز وجود داشت تحت کنترل قرار بگیرد مناسب بود و دولت توانست خیلی از موضوعات را به شکلی مدیریت شده در حوزه التهاب های اقتصادی کاهش دهد اما این فقط در حالت سطحی است.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بهبود فضای اقتصادی و البته کاهش برخی التهابات از نظر علمی مشخص است تصریح کرد:البته اعتباراین اقدامات دولت یازدهم وکاهش التهابات دریک سال اول می تواند درتکمیل موفقیت کشوردرحوزه اقتصادی موثر واقع شود.

وی افزود:اگردولت بتواند برنامه ای مدون برای اقدامات بعدی خود درحوزه بازسازی مسایل اقتصادی بگذارد، بایددر گام بعدی به صورت اولویت دار، افزایش ظرفیت تولید در اقتصاد کشوررا محقق کند.

نماینده مجلس نهم ادامه داد: تحقق نرخ رشد اقتصادی باید برطبق برنامه های کشور مانند کاهش نرخ بیکاری و یا افزایش میزان اشتغال باشد. وی با اشاره به این که اقدامات دولت در زمینه هایی مانند مسکن، اشتغال، تورم و مواردی که مستقیم با زندگی طبیعی مردم در ارتباط است قادر خواهد بود رضایتمندی جامعه را افزایش دهد افزود: اگردولت به این سمت حرکت کند وعملکردی دراین راه و مسیر داشته باشد، مردم میتوانند امیدوار به اینده دولت باشند تا اثرات را به صورت ملموس ببینند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مسایل اقتصاید مسایل زمان بر و بسیار سنگینی هستند گفت: درست است که بسیاری از مردم در مورد مسایل اقتصادی به شدت اضطرار دارند و از دولت های جدید تغییرات سریع هم می خواهند و مدت زمان کار شاید بسیارمهم برای ارزیابی ها به نظر برسد اما شرایط اقتصادی را به یکباره نمی توان تغییر داد.

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: نمی توان از دولت خواست گزارش بدهد که به طور مثال برای یک ماه چقدر توانسته است،کارهای بانکی انجام دهد و یا اثرات کاراهای بانکی شما چرا مشخص نشده است.

وی افزود: معمولا مقدار زمان بیشتری لازم است که ارزیابی اقتصادی صورت بگیرد ولی درحال حاضر جمع بندی ما به عنوان کارشناسان اقتصادی این است که دولت در بخش اول عمدتا کارهای اقتصادی را به نحوی انجام می دهد که جامعه ازیک فضای ملتهب تبدیل به یک فضای تقریبا ارام شود.

پورابراهیمی با تاکید بر این که انتظار ها از دولت در شرایط اولیه آرامش صددرصدی اقتصادی نیست خاطر نشان کرد: دولت باید شرایط اقتصادی را به سمتی هدایت کند تا نوساناتی را که عامل بسیار مهمی در اقتصاد محسوب میشوند، به نوسانات قابل قبول تبدیل کرده و ازشدت آن ها بکاهد.وی گفت: اقدامات دولت در این بخش قابل تقدیر است و می توان از آن به عنوان موفقیت در عرصه اقتصادی نام برد.

وی خاطر نشان کرد: اما به نظر میرسد دولت باید گام های فراتر از این مسیر را بردارد و برای این اتفاق ارزیابی ما این است که تیم دولت نیازمند یک وحدت فرماندهی در حوزه تصمیمات اقتصادی خود می باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که در حال حاضر مهمترین مشکل در این حوزه نبود این وحدت فرماندهی است تصریح کرد: ما فکر می کنیم که اشکالات جدی دراین بخش و البته در حوزه اجرا وجود دارد.

وی با اشاره به این که اظهار نظر ها در بین تیم اقتصادی دولت بعضا با سایر اعضا تفاوت های جدی دارد گفت:گاهی بیانی ازرییس کل بانک مرکزی می شنویم که با وزیر محترم اقتصاد دارایی تفاوت جدی دارد و یا اقدامی را از وزیر صنایع می بینیم که کاملا با معاون رییس جمهور متفاوت است. یکی از وزرا در خصوص تثبیت قیمت خودرو صحبت میکند و مسئول دیگری در همان تیم اقتصادی از آزاد سازی قیمت ها می گوید.

پورابراهیمی با تاکید بر این که مشکل برنامه های اقتصادی دولت یازدهم این است که ندایی واحد در عرصه اقتصادی در میان این تیم به گوش نمی رسد خاطر نشان کرد: این موضوع یعنی تفاوت های جدی در تیم اقتصادی دولت جزو چالش های اصلی ما با دولت است که به عنوان چالش کشور باید از آن نام برد زیرا به نظر من هزینه ی مردم را درامور اقتصادی به شدت افزایش می دهد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =