چرا انتخابات ریاست شورای شهر به سه شنبه افتاد؟/ چمران: تصمیم رئیس بود، مسجدجامعی: رای گیری کردیم

پس از کش و قوس بسیار، انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران، به روز سه شنبه و با حضور خبرنگاران افتاد. ولی حرف و حدیثهای بسیاری در این تصمیم گیری بود، از جمله رقیب اصلی رئیس فعلی که می گوید این کار با تصمیم شخصی رئیس گرفته شد.

امید سلیمی بنی: تعیین رئیس و سایر اعضای هیات رئیسه شورای شهر امروز با وجود قرار گرفتن در دستور جلسه انجام نشد، اکنون برخی از اعضای شورای شهر می گویند اصلا این شورا نباید انتخابات هیات رئیسه سالانه داشته باشد چون قانون می گوید هیات رئیسه دو ساله است. این در حالی است که در هفته جاری برخی از انتخابات اعضای هیات رئیسه های شورا در شهرهای مختلف از جمله مشهد انجام شد و روسای جدید شناخته شدند.

ولی در شورای شهر تهران برخی اشخاص از جمله اسماعیل دوستی و احمد حکیمی پور می گویند قانون جدیدی اعلام نشده و قانون قبلی درباره دوساله بودن هیات رئیسه معتبر است.

حکیمی پور، عضو شورای شهر به خبرآنلاین در این باره می گوید: درباره یک ساله بودن یا دوساله بودن هیات رئیسه اختلاف داریم و باید این موضوع از فرمانداری در قالب استفساریه سئوال شود.

او می گوید: البته تا زمان رسیدن جواب استفساریه، نمی توان شورا را معطل کرد برای همین باید دید رویه شورای سوم چه بوده و طبق همان عمل کنیم.


سروری: دوستان درباره دوساله بودن هیات رئیسه شوخی می کنند

در پاسخ به او، پرویز سروری رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر به خبرآنلاین می گوید: دوستانی مانند آقای دوستی درباره دوساله بودن حضور هیات رئیسه اظهار نظر کردند که در جلسه گفتم این ماجرا شوخی است، چون این قانون خیلی وقت است اجرا می شود که انتخابات سالانه است. 

او در این باره توضیح می دهد: البته چنین موضعی در دوستان اصلاح طلب وقتی به قدرت می رسند، سابقه دارد، حتی زمانی که آقای هاشمی به ریاست جمهوری رسید، گفتند قانون اساسی را عوض کنیم و رئیس جمهوری مادام العمر شود. الان هم می گویند ریاست شورا دوساله است. بیشتر این مسئله را شوخی می دانیم.

اینطور که پیداست قرار شده در جلسه روز سه شنبه شورای شهر، از ساعت 8 تا 10 صبح اعضای شورا پشت درهای بسته درباره اختلافات خود، مذاکره کنند و در صورتی که به نتیجه رسیدند ساعت 10 صبح، درها به روی خبرنگاران باز شود و رای گیری انتخابات شورای شهر انجام شود.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر در این باره به خبرآنلاین گفت: قاعدتا روز 13 شهریور، اولین روز از سال جدید شورای دوره چهارم است و باید تا پیش از آن روز، تکلیف هیات رئیسه مشخص شود. برای همین روز سه شنبه برگزاری انتخابات قطعی است.

همچنین معصومه آباد نیز اعلام کرد کاندیدای منشی اول هیات رئیسه می شود. سمتی که اکنون در اختیار هادی ساعی است. مرتضی طلایی نیز گفته بود که نامزد نایب رئیسی شورای شهر خواهد شد. پستی که هم اکنون در اختیار اوست.


اظهار نظر سایر اعضای شورای شهر درباره انتخابات هیات رئیسه

اعضای مختلف شورای شهر درباره انتخاب هیات رئیسه در جلسه علنی سه شنبه اظهار نظر کردند که در ادامه می خوانید؛

نام

عنوان/سمت

خلاصه اظهارات

احمد مسجدجامعی

رئیس شورای شهر

درباره تصمیم برای برگزاری جلسه انتخابات، امروز رای گیری از اعضای شورا کردیم و جمع تصمیم گرفتند انتخابات روز سه شنبه باشد. جمع نظر داد و تصمیم شخصی نبود

مرتضی طلایی

نایب رئیس شورای شهر

رای گیری انجام نشد و با این حال برای گریز از حاشیه ها، روز سه شنبه قرار است از ساعت 8 تا 10 بدون حضور خبرنگاران، سخنانمان را بگوییم و بعد با حضور رسانه ها رای گیری کنیم.

پرویز سروری

رئیس کمیسیون حقوقی

رای استمزاجی از شورا شد ولی در هیات رئیسه تصمیم گرفته بودند امروز رای گیری شود و این تصمیم در دستور جلسه هم آمده بود ولی رئیس شورا اجازه رای گیری نداد و زمان از دست رفت و در روز سه شنبه رای گیری می کنیم.

اسماعیلی دوستی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه

بدون حضور خبرنگاران جلسه رای گیری قانونی نیست و باید در جلسه علنی این کار انجام شود. برای همین روز سه شنبه خبرنگاران در جلسه رای گیری برای انتخاب هیات رئیسه حضور خواهند داشت.

مهدی چمران

عضو کمیسیون شهرسازی

رای گیری انجام نشد و نظر رئیس جلسه این بود که روز سه شنبه رای گیری انجام شود.

 

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    اقای سروری چطور اقای قالیباف برخلاف قانون سه دوره پشت هم شهردار شدند مشکلی نداشتید...
    • محمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
      0 0
      سلام اولا واقعا متاسفم که این همه زحمت و کار در تهران رو نادیده می گیرید، دوما ی قانون بیارید که انتخاب شهردار رو دوره ای بدونه شهردار رو شورای شهر انتخاب میکنه و محدودیتی هم نداره
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    113 8
    آقاي سروري نظرتان در رابطه با سه دوره شهرداري قاليباف چيست ؟ ضمنا" چرا اين اصولگرايان نمي توانند با ادب صحبت كنند ؟ انگار كه اينها صاحب كشور هستند و منت بر سر اصلاح طلبان گذاشته اند كه آنها را هم در قدرت بازي مي دهند ، البته اين انتقاد به اصلاح طلبان وارد است كه چرا با شجاعت جواب اين توهين ها را نمي دهند ، ما شما را آنجا نمي فرستيم كه فقط با ادب باشيد ، اگر كشور قانون دارد اين حرفها نبايد باشد .
    • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      11 27
      اگر آن روزي كه بي ادبي در كشور باب شد ، مخاطبش به جاي لكنت زبان ، با شجاعت جلوي او مي ايستاد اين همه هزينه نمي داديم . اگر بر موضع حق هستيد با قدرت از موضع خود دفاع كنيد ، قبول كنيد اگر يك انتقاد به او وارد باشد عدم شجاعتش در دادن جواب در خور شخصست آن مرد بود . اگر همانجا جلوي دوربين و در مقابل چشم دهها ميليون ايراني جواب بي ادبيش را مي داد اينها اينطور گستاخ نمي شدند . لطفا"‌ اگر نمي توانيد شجاع باشيد وارد سياست نشويد ، سياست پاستوريزه مال كشورهاي بي دغدغه اي مثل فنلاند و سوئيس است اينجا بايد شمشر را در دست گرفت و غلاف آن را شكست
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    37 4
    اهان وصولگرایان میان تو قدرت ول کن هستند مثل قالی باف