فرشاد مومنی معتقد است که بنی صدر به خاطر روحیه تک روی خود نخواست که به حزب جمهوری اسلامی بپیوندد.

فرشاد مومني در گفت و گوي مشروحي که با خبرآنلاين داشت گفت: واقعيت اين است که همان اوائل تاسيس حزب جمهوري اسلامي ، آيت الله شهيد دکتر بهشتي يک جلسه اي را در حزب جمهوري اسلامي تشکيل دادند که در آن جلسه خودشان، آقاي بني صدر، من و شهيد حسن اجاره دار حضور داشتيم. در آن جلسه آقاي بهشتي با نهايت صميميت و صفا گفتند که ما در درون حزب جمهوري اسلامي به تلاش هاي شما احترام مي گذاريم و دلمان مي خواهد که از امکانات تشکيلاتي حزب چيزي براي کمک به شما دريغ نشود و براي اينکه ارتباط روشن و منظمي بين حزب و آقاي بني صدر وجود داشته باشد ، ايشان من و شهيد حسن اجاره دار را به عنوان رابط معرفي کردند و ما تلفن رد و بدل کرديم. برداشت من اين است که اينطور نبود که ما بني صدر را پس بزنيم، برداشت عکس است. همه شواهد ديگر هم حکايت از اين دارد که حتي يک مورد بي اخلاقي از ناحيه رهبران حزب و به ويژه آيت الله شهيد دکتر بهشتي نسبت به بني صدر روا داشته نشد.

وي همچنين به ذکر خاطره اي در اين باره پرداخت و گفت:به خاطر دارم که در همان جلسات هفتگي که مسئولان قواي مختلف دور هم در حزب جمع مي شدند و نهايتا فاجعه هفتم تير هم در يکي از همان جلسات اتفاق افتاد، خاطرم هست که حتي در اوج اختلافات بين حزب جمهوري اسلامي و بني صدر يکي از اعضاي آن جلسه در سخنراني خود از يک تعبير غير مودبانه در مورد بني صدر استفاده کرد و کساني که آن جلسه را حضور داشتند حتما گواهي مي دهند که شدت برافروختگي و ناراحتي و عصبانيتي که از آيت الله شهيد دکتر بهشتي ظاهر شد آنقدر بي سابقه بود که همه را شگفت زده کرد. آن فرد هم يک روحاني نسبتا شناخته شده بود. آقاي بهشتي گفتند که اجازه نمي دهم که کسي از موازين اخلاقي عدول کند. ما اختلاف برداشت هايي با آقاي بني صدر داريم و بر اساس ميزاني به نام رهنمودهاي امام خميني اين اختلافات را حل و فصل مي کنيم و نمي گذاريم اين تبديل به يک جنگ حيدري و نعمتي بشود.

مشروح گفت و گوي خبرآنلاين با فرشاد مومني درباره حزب جمهوري اسلامي را اينجا بخوانيد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    75 2
    ولی الان هرکی به روحانی توهین کندجایزه میگیرد.خدایاماراازدست تندروها نجات بده
  • بی نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    26 1
    الان همه چيزفرق كرده ، نه ديگه اون آدما هستن نه آدماي الان اونجوري هستن .... ادعا ي بدون عمل ، توهم ما خوبيم بقيه بد و كافر هميني ميشه كه الان هيچ كسي نمي تونه جمش كنه
  • محمد A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    9 53
    رهبر انقلاب خطاب به دولت و رییس جمهور: نگذارید نیروهای انقلابی را تحت عنوان افراطی به حاشیه ببرند.
  • حمیرا IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    15 4
    شهید بهشتی را بااین بی بته ها مقایسه نکید آقا