ارزانترین ملک معامله شده تهران در هفته سوم مرداد ماه مربوط به خانه ای در شهر ری بود که به قیمت متری 1.2 میلیون تومان، فروخته شد.

فريده عنايتي: آخرین ماه تابستان هم شروع شد و به عقیده خیلی از کارشناسان مسکن، در این فصل هم، بازار مسکن تغییری نخواهد کرد. به این ترتیب باید تا سال آینده منتظر ماند تا دولت برنامه هایش را برای این بخش مشخص کند و تکاپویی در بازار ایجاد شود تا بخش خصوصی دوباره به ساخت و ساز بپردازد. چرا که در شرایط فعلی، خبری از برنامه ریزی یا سیاست گذاری تحول کننده ای در این بخش وجود ندارد.

به گفته ایرج رهبر، رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان تهران فعلا تغییر و تحولی در بازار مسکن نخواهیم داشت، مگر اینکه در شهریور ماه که ماه اوج خریدو فروش‌ها است، مردم و نیازمندان مسکن دست از صبر یکساله  بکشند و وارد بازار شوند. با این حال، رهبر معتقد است که به نظر نمی‌رسد بازار مسکن تا پایان سال از حالت رکود خارج شود و این بازار تحت تاثیر موضوعی جدید با تغییر قیمتی همراه کند. چرا که در حال حاضر برنامه‌ای در انتظار بازار مسکن نیست و تمهیداتی برای خروج از رکود در نظر گرفته نشده‌است. حتی براساس صحبت های رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان تهران، در سال جاری صدور پروانه‌های ساختمانی نسبت به سال گذشته کمتر شده و این روند، سازندگان کمتری را به سمت بازار مسکن فرا می‌خواند، بنابراین ممکن است اندکی ساخت و ساز در تهران کمتر شود و بازار همچنان در رکود باقی بماند.

محمد مهدی مافی، دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران هم دراین باره گفته است: اگر از نظر اقتصادی اتفاق خاصی در جامعه نیفتد روند فعلی بازار تا پایان سال ادامه خواهد داشت. اگر بازارهای بالادستی و سیاست‌گذاری‌های پولی تغییر بزرگی داشته باشد ممکن است روند بازار مسکن تغییر کند.

به این ترتیب، خیلی معتقدند که تا پایان سال، وضعیت بازار مسکن به همین شکل است و قیمت‌ها به ثبات رسیده. بنابراین افرادی که قصد خرید دارند و البته مصرف کننده این بخش هستند، می‌توانند به سمت بازار بیایند. پس با این حساب، بهترین زمان خرید خانه، الان است که بازار راکد باقی مانده و افزایش قیمتی ندارد.

با وجود رکود در بازار مسکن، هنوز هم خانه هایی با قیمت متری 19 میلیون تومان به فروش می رسند. مثل خانه ای در چیذر که با این قیمت به فروش رسید و گرانترین ملک شمال شهر تهران در هفته سوم مرداد ماه شد. ارزانترین ملک در این ناحیه متعلق به خانه ای در تهرانپارس با قیمت متری 3.6 میلیون تومان رسید.

ارزانترین ملک معامله شده تهران در هفته سوم مرداد ماه مربوط به خانه ای در شهر ری بود که به قیمت متری 1.2 میلیون تومان، فروخته شد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    14 35
    اگر قانون پیش فروش ساختمان اجرا می شد امیدی به خرید خانه بود
    • مهربان توسی A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      12 5
      انشاا... وام مسکن بیشتر بشه ومسکن از رکود خارج بشه
    • بی نام GB ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
      2 4
      معنی خروج از رکود تورمه بازار مسکنه
  • احسان A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    89 4
    من که باقرض وقوله دنبال یه خونه نقلی یم فقط خدا کنه تااون موقع وام مسکن زیاد نشه
    • حبیب A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      39 1
      ما هم همینطور
  • بی نام RU ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    76 26
    با سياست هاي دولت بعيده تورم زيادي ديگه داشته باشيم بخصوص اينكه انشالا توافق هسته اي هم حاصل ميشه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    87 9
    بخریم یا نخریم: کو پول که بخریم:
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    71 13
    در دولت قبل که نا مردانه قیمت ها را دو برابر کرده اند نا مرد ها انرا کاهش نمی دهند و عده ای دولتی و غیر دو لتی هم از رانت خواران و دلالان با ترفند وام خرید و غیره حمایت می کنند ولی بدانند مردم بیدار شده اند و میدانند قیمت تمام شده مسکن متری حدود یک میلیون تومان است لذا حداقل باید چهل در صد قیمت ها کاهش یابد راه عدم خرید برای مقابله با دلالان و عوامل انها در دولت و غیره است تحریم خرید تا کاهش قیمت
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    65 16
    گرانترمیشه که ارزانترنمیشه
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    26 10
    اینکه نویسنده محترم میفرمایند مردم و نیازمندان مسکن دست از صبر یکساله بکشند بیشتر یک جک خنده دار است تا بیان واقعیت سودجویی بیش از حد بساز و بفروشها و درنتیجه گرانی بیش از حد و خارج از توان نیازمندان واقعی مسکن ، از طرف دیگر اگر بانکها به هر متقاضی مسکن 500 میلیون تومان هم وام بدهند تا زمانی که وام گیرنده ناچار به پرداخت مقادیر زیادی نزول پول به بانک است و تا زمانی که رنج حقوقها در همین حد بخور و نمیر باقی مانده است هیچ بیخانه ای صاحب خانه نمیشود . ضمنا چرا آقای آخوندی وزیر محترم مسکن دنبال گرفتن مالیات واقعی از محتکران مسکن و بساز و بفروشهایی که در همین سه سال گذشته تا 300 درصد سود کردند نیستند ؟
    • رسول رضاییی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      36 31
      چرا فک میکنید بسازبفروش ها سود ۳۰۰درصدی میکنن؟ من خودم سازنده هستم و بصورت مشارکت کار انجام میدم، الان دوساله دوتا آپارتمان بصورت مشارکت تو تهران ساختم ولی دیگه میخوام توبه کنم، گفتم پولمو توی بانک نذارم و کنار من پنجاه نفر دیگه کارگر نون بخورن، ولی ای کاش پولمو تو بانک میزاشتم و بدون دردسر سودشو میگرفتم، گرانی مسکن بابت ساخت نیست، بخاطر زمین گرونه، صاحبان زمین و املاک کلنگی اگه یکم انصاف رو رعایت کنن تا حدودی مسکن ارزان میشه، ولی . . .
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    39 3
    اگر پول دارید بخرید ندارید بنشیند ونگاه کنید تا کجا قیمت می خواهد مثل بادکنک بالا رود آخه مگر مردم چقدر توان دارند خونه خریدن برای قشر متوسط شده یه رویا خونه شده یک کالای سرمایه ای برای سرمایه دارها که حالا بالای شهر پاییین شهر بخرند اجاره بدند به اجاره نشین های بدبخت با قیمت گزاف اونا هرچی دارند باید بدوشن بدند به این مالک ها انوقت چه جوری پس انداز کنن که بعد از 100 سال یک الونک بخرند
  • همدرد با بی خانه ها . IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    31 22
    اگر خانه اولتان است حتما" بخرید واگر خانه دوم وسوم وچندم ... است وبه قصد سرمایه گذاری ودرامد اجاره ووافزایش قیمت می خرید به خدا حرام اندر حرام اندر حرام است نخرید .خدا لعنت کند کسانی که پول مازاد خود را به خرید خانه ها واپارتمانهای اضافی دوم وسوم و... می اندازند وبه تبعات ان نمی اندیشند .نمی دانید چقدر زجر اور است که به دلیل تقاضای کاذب بورس بازان مسکن و ...... قیمت مسکن برای زوج های جوان وبی خانه ها بی دلیل گران شود .
    • سجاد A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      12 9
      خرید ملک مسکونی به قصد سرمایه گذاری و اجاره دادن اصلا صرفه اقتصادی نداره. شما یه آپارتمان بخر بده اجاره و به قیمت روز حساب کنی بعد از 20 سال اصل پولت برمیگرده و اونوقت از آپارتمانت فقط قدرالسهم زمینت رو داری. ملکت کلنگی شده و کسی ازت نمیخره نمیتونی قسمتی از اون رو بفروشی و هزینه های تعمیر و نگهداریش هم هست.
    • مهندس رضائی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      8 1
      تا زمانی که متخصصین و صاحبان حرفه به اندازه تخصص و کارشون پول نمیگیرند باید برای جبران کسری ها به این کار رو بیارند و سرمایه ها هر روز سرازیر یک بازار میشه و دلالی بوجود میاد و نرخ ها بالا میره پس مشکل سیستمه نه مردم مثلا الان حق الزحمه های ما هنوز برای زمانی هست که دلار 1100 تومان بوده و تعدیل نشده برای من و امثال من که بهترین سالهای عمر و جوانیمون رو دنبال درس و کار و سربازی بودیم اون متقاضیها کجا بودن؟ دنبال عشق و حال و شمال و تفریح ...... پس شما یکطرفه قضاوت نکن بعدشم مگه شما مجتهد هستی که فتوا میدی حرامه؟ خدا لعنت کند آدمای کج فکر و بی فکر رو
  • امیرمحمد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    25 18
    تا کی میخواهید با این خبرهاتون از دلالها و سوداگران مسکن حمایت کنید؟؟؟ آدم خنده اش میگیره، نمیدونم خودشون خندشون نمی گیره؟ الآن حدود یه سال و نمیه که هر ماه یکبار میگن "الآن موقع خریده ، بشتابید بخرید"
  • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    16 2
    دولت باید قیمت زمین را منطقه ای کنترل کند وگرنه قیمت ها بالا میره که پایین نمی یاد زمینزمینزمین
  • بی نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    18 8
    كو پول كه بخريم اينقدر گران شده كه مسكن داشتن شده يك رويا
  • ارش IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 8
    خیلی بازار راکته
  • مهدی A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    13 8
    در بجنورد که شهر نسبتا کوچیکی هست ، طرف زمین میخره 400 تومان ، 600 تومان هم هزینه ساخت میکنه ، 800 متر میسازه ، رو هم جمعاً براش تمام میشه 1 میلیارد ، حالا 800 مت رو میفروشه متری 2.5 میلیون که سرجمع میشه 2 میلیارد در کمتر از 9 ماه 100 سود میکنه ، در این مملکت پولدارها ، پولدار تر و فقیر ها فقیر تر میشن .خودم معمار هستم حاضرم با سند ثابت کنم .
  • سعید IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 11
    در صورتیکه مذاکرات ژنو به نتیجه برسد ، سرمایه گذاری خارجی توایران افزایش می یابد دلارو ارز خارجی زیاد می شود ریال ارزشش می رود بالا با ریال کمتر خانه خواهید خرید . مطمئن باشید
  • farzad IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    18 2
    کجا متر ی۱۹ گرونترین فزشته چناران پارک متری٤۸م
  • رضا IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    12 3
    مطمئن باشید زمین و آپارتمان و ملک دیگه هیچوقت ارزون نمیشه. تا حالا چی ارزون شده؟ یه بسته سوزن ته گرد ارزون نمیشه بعد شما منتظر هستید خونه ارزون بشه؟ یکی دو سالی رو همین قیمت ها میمونه بعدش که جمعیت عظیم دهه 60 ازدواجشون شروع شده دوباره گرون تر از قبل میشه. اگر میتونید همین الان که بازار راکده با هر زوری شده یه سر پناه بخرید وگرنه تا دو سه سال دیگه اصلا امکان پذیر نیست
    • امیرمحمد A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      2 6
      اگه دلالا بذارن ارزون میشه و همین دلالا هستند که طی 30 40 سال اخیر این تفکر رو باب کردند که " هرچی گرون شد ، دیگه ارزون نمیشه"
  • مقیمی A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    6 0
    توی شهرری آپارتمان اوراق 20 سال ساخت را هم به این قیمت نمی دن حالا این نرخ را از کجا پیدا کردید من موندم نرخ قیمت توی شهرری برای آپارتمانهای انبوه ساز 7 سال ساخت متری 2 الی 5/2 و شخصی ساز بین 3 الی 5/4 بسته به منطقه محل ملکه .