تسنیم نوشت: 1602

شورای نگهبان طرح امکان سنجی انتقال پایتخت از تهران را رد کرد.

شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران را اعلام کرد.
طرح امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران مصوب جلسه مورخ بیست و یکم مرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و سه مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 1393/05/29 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به شرح زیر اعلام شد:
1- ماده 1 ، از آنجا که به افزایش هزینه‌های عمومی می‌انجامد و طریق پیش‌بینی شده، در آن تأمین کننده بار مالی بوجود آمده نمی‌باشد، مغایر اصل 75 قانون اساسی شناخته شد.
2- در ماده 3، عبارت «جهت اجرا موارد مذکور در ماده 1» ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام، در خصوص این ماده و ماده 2 اظهارنظر خواهد شد.


231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    7 0
    یکی ازراهکارهای کاهش حجم کاری وسیاسی و الودگی شهر تهران توجه نمایندگان محترم مجلس به مسئله ایالتی شدن کشور است. زیرا این پیشنهاد هم باعث خواهد شد که شهر تهران از بار ترافیکی خلاص یافته وهم تمام نقاط کشور به صورت متوازن رشد وتوسعه خواهند یافت . زیرا توانمندیهاو نقصانهای هرمنطقه درهمان منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت وتصمیمات موثری اتخاذ می شود.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    5 0
    شوراي نگهبان خوب عمل كرد تا رسيديم به اين مجلس يكدست با كلي شاهكار در جهت منافع ملي.