ناشر دولتی از من خواست درباره یک شهید دروغ بنویسم!/ شهید همت در هر دولتی متفاوت است!

یک نویسنده دفاع مقدس با اشاره به درخواست های برخی ناشران دولتی در انتشار زندگی شهدا به روایت خودشان، گفت: جالب است بگویم، شهید همت در دولت آقای احمدی‌نژاد با شهید همت در دولت آقای روحانی تفاوت دارد!

مجید پور ولی کلشتری، از نویسندگان حوزه ادبیات آیینی و دفاع مقدس با انتقاد از بی توجهی ناشران به موضوعات آیینی بویژه ادبیات مربوط به زندگی و سیره ائمه(ع)  در گفتگو با ایبنا نکات جالبی را در خصوص کارهای سفارشی بیان کرده که در ادامه گزیده ای از آن را می خوانید:

- من نویسنده‌ای هستم که در تمام دولت‌های گذشته قلم‌ زده‌ام و باید بگویم نویسندگان آیینی همواره برای انتشار آثارشان چه با ناشران خصوصی، چه با ناشران دولتی، به مشکل برمی‌خورند.

- متاسفانه اکثر ناشران خصوصی دغدغه ادبیات داستانی آیینی ندارند، معدودی از این ناشران هم که چنین دغدغه‌ای دارند، می‌ترسند چنین آثاری به فروش نرسد. اولویت کار ناشران دولتی هم بیشتر مقوله‌های انقلاب و دفاع مقدس است و کمتر گوشه چشمی به ادبیات داستانی آیینی دارند.

- جالب است که این طور بگویم، شهید همت در دولت آقای احمدی‌نژاد با شهید همت در دولت آقای روحانی تفاوت دارد! در دولت گذشته ناشری از من خواست درباره زندگی یک شهید داستانی بنویسم و من از آنجا که با مادر این شهید صحبت کرده بودم می‌خواستم از قول او بنویسم که فرزند شهیدش به درس و مدرسه علاقه‌ای نداشت اما در کمال تعجب دیدم ناشر به من می‌گوید نباید چنین چیزی را در داستانم بنویسم! و باید بگویم آن شهید بزرگوار معدل خوبی در مدرسه داشته و به درس هم علاقه‌مند بوده است! نمی‌دانم به چه دلیل باید این چنین زندگی شهدا را در داستان تحریف کنیم!

- مدتی پیش ناشری برای نوشتن رمان با موضوع زندگی یک شهید به من مبلغ قابل توجهی پیشنهاد داد اما اولویت من چیز دیگری بود و آن ناشر نپذیرفت که داستان آیینی‌ام را منتشر کند. به نظرم اگر ناشران، نویسندگان آیینی را به نوشتن در دیگر ژانرها ترغیب نکنند، به آنها برای انتشار آثاری آیینی کمک کرده‌اند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    6 2
    جالبه