از فیلمنامه تا فیلم با دانستنی‌هایی درباره آلبر کامو

چاپ سوم راهنمای عملی و جامع فیلم‌سازی در کتابی با عنوان «از فیلمنامه تا فیلم» اثر لیندا سیگر و ادوارد جی. وتمور و چاپ دوم کتاب «درباره‌ آلبرکامو» نوشته ریچارد کمبر با ترجمه‌ کیهان بهمنی روانه بازار شد.

به گزارش خبرآنلاین، «درباره‌ آلبرکامو» را می‌توان بحثی تکمیلی برای درک بهتر اندیشه‌های این فیلسوف و نویسنده‌ بزرگ قرن بیستم دانست. در این اثر که دربردارنده‌ تحقیقی بسیار جامع پیرامون آرا و عقاید کامو است، نویسنده ضمن رد تفاسیر سنتی و بی‌محتوا، سعی می‌کند معنای واقعی گفتار کامو را به خوانندگان ارائه کند.

نویسنده‌ این اثر می‌گوید: «کتاب "درباره‌ آلبرکامو" را با هدف بررسی فلسفی آثار آلبرکامو نوشته‌ام. اگرچه ممکن است این کتاب مورد توجه محققان آثار کامو قرار گیرد، اما هدف اولیه‌ این اثر ارائه‌ راهنما برای آن دسته از خوانندگانی است که مایل هستند به نکات مهم فلسفی آثار کامو دست یابند، اما به پیش‌زمینه‌ کاملی از فلسفه‌ کامو دسترسی ندارند یا با آثار اصلی کامو آشنایی ندارند؛ از این‌رو این اثر با پیش‌فرض میل به مطالعه، تعمق و فراگیری نوشته شده است. ازآنجا که کتاب «درباره‌ آلبر کامو» اثری کوتاه است، بر آنچه خود کامو سعی در بیان آن داشته، متمرکز است و نه آنچه منتقدان درباره‌ او گفته‌اند.»

چاپ دوم «درباره‌ آلبرکامو» در 176 صفحه و با قیمت 10هزار تومان به بازار کتاب راه یافته است.

بنابر این گزارش، این ناشر همچنین «از فیلمنامه تا فیلم» که نامزد نهایی کتاب سال 1386 و نامزد نهایی کتاب سال خانه سینما بوده است، با ترجمه سیدجلیل شاهری لنگرودی به پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها فرستاده است. در این اثر مراحل مختلف ساخت یک فیلم سینمایی از پیش‌تولید تا مرحلهٔ پایانی پُست‌پروداکشن به شکلی عملی و با تحقیق در مورد نمونه‌های سینمای روز جهان برای علاقه‌مندان به فیلم‌سازی تشریح می‌شود.

به اعتقاد ناشر، در این کتاب ماجرای سفری حماسی از فیلمنامه تا فیلم روایت می‌شود؛ سفری که با کلمات شروع می‌شود و سرانجام در سالن‌های نمایش سراسر جهان در معرض تماشا قرار می‌گیرد و در آنجا، درمیان آن نور کم‌سو (سالن‌های تاریک) می‌توانید اشک‌ها و لبخندها را که بر چهره‌های آخرین همکاران (مخاطبان) نشسته است، ببیند.


این کتاب در 374 صفحه و با قیمت 22500 تومان منتشر شده است.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    1 0
    اسم ناشر که در گزارش جا افتاده، انتشارات افرازه...حواستون کجاست؟؟؟؟