خانه‌داری که شبنم مقدمی در اینستاگرام پیشنهاد کرد

شبنم مقدمی در صفحه اینستاگرام خود عکس جلد یک رمان تازه منتشر شده را به عنوان کتاب مورد علاقه و یا مورد مطالعه این روزهای خود منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین،شبنم مقدمی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرام خود تصویری از رمان تازه منتشر شده نشر آموت قرار داده و پیشنهاد مطالعه آن را مطرح کرده است.

«خانه داری» تازه ترین رمان مریلین رابینسون که سومین و آخرین مجلد از سه‌گانه وی به شمار می‌رود، با ترجمه مرجان محمدی منتشر شده است. این رمان، داستان دو خواهر يتيم، روت و لوسيل است که تحت سرپرستی اقوام مادر قرار می‌گيرند و بعد خاله آنها که زنی عجيب و غريب و افسرده است، برای نگهداری‌شان به خانه مادری می‌آيد. برخلاف دو رمان دیگر رابینسون، کتاب خانه‌داری حول روابط مادران و دخترها می‌چرخد.

داستان از زبان اول شخص مفرد (روت) بیان می‌شود. در واقع روت به فرهنگی اشاره می‌کند که به نوعی فرهنگ حاکم در زمان کودکی خود رابینسون است. کتاب تحت تأثیر انجیل و امیلی دیکنسون (شاعر زن آمریکایی) است و داستان پر است از ایما و اشاره‌هایی که راوی برای قابل درک کردن دنیا برای خواننده به آنها متوسل شده است.

مریلین رابينسون (نویسنده خانه‌داری) نه تنها در آمريکا بلکه در تمام دنيا نويسنده‌ای است كه او را به دليل متانت و قدرت قلمش و توجه به موضوع دموکراسی شناخته‌اند.

کتاب خانه‌داری اولين کتاب این نویسنده است که در سال 1980 به چاپ رسيد و جايزه بنياد همينگوی را به خود اختصاص داد. از مریلین رابینسون پیش از این دو رمان «خانه» (برنده جایزه اورنج) و «گیلیاد» (برنده جایزه پولیتزر» با ترجمه «مرجان محمدی»‌ در نشر آموت منتشر شده است.

رمان «خانه‌داری» در 272 صفحه و به قیمت 15000 تومان منتشر شده است.

‌

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =